Jump to content

Keyboard op PC

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik ben Producer/DJ...

En ik doe al me werk via Fruity Loops.

Onze god in Trance 'Basshunter' maakt zijn nummers ook met Fruity Loops, en ik ondervond dat hij een keyboard gebruikt om zijn nummers te maken met Fruity Loops.

Nu vraag ik me dus af... hoe kan dat?

Ik heb wel een ouwe keyboard boven liggen... was best een goedkope.

En ik heb wel eens problemen met het maken van melody's in FL... en een poosje terug speelde ik een deuntje op een piano waar allemaal mensen waren, en toen kwamen ze naar me toe dat het heel goed klonk... en vroegen of ik het van een liedje heb... maar ik verzon gewoon terplekke wat.

Nu vraag ik me dus af hoe ik mijn keyboard op me PC kan aansluiten.

Als ik dat voor elkaar heb... heb ik nog andere vragen... maar eerst maar dit :)

Alvast bedankt!

Greetz,

Joshoon :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Leuk dat je ook FL studio hebt.

Je kan je pc aansluiten op de PC als je een MIDI-keyboard hebt. Als dat zo is heb je nog MIDI-kabels nodig.

Zou je een paar liedjes kunen laten horen? :Y

Bewerkt: door DJRobin
Geplaatst:
Leuk dat je ook FL studio hebt.

Je kan je pc aansluiten op de PC als je een MIDI-keyboard hebt. Als dat zo is heb je nog MIDI-kabels nodig.

Zou je een paar liedjes kunen laten horen? :Y

Midi-keyboard heb ik dus niet.

Maargoed... er staan wel wat op me Youtube account op Joshoon,

En ik denk niet dat ik hier mag promoten voor me eigen blog/forum site waar me songs te download staan.

Maar ik maak dus nu ook wel nummers... met behulp van een vriend van me.

Maar ik wil het ook zelfstandig doen... dus als ik geen keyboard heb, moet ik het gewoon met me Toetsenbord doen.

Alleen ik kan alleen maar langzame melody's uit me hoofd krijgen, en versnellen lijkt niet.

Maar ik krijg niet echte trance melody's uit me hoofd...

Weet iemand hoe ik echte gave trance melody's uit me hoofd kan printen op mijn toetsenbord?

Geplaatst:

wat voor aansluiting heb je nodig?

is het usb

4,8,9pins aansluiting?

wil je via de pc je muziek laten horen

of wil je dat je pc het opneemt?

hier moetje ff rekening mee houwen

als je ff naa trekt wat voor aansluiting je hebt en je googlet wat van

ken dit product op de pc aan sluiten als dat kan koop je een paar stekker omvormers verbinding te maken met je pc

Geplaatst:
wat voor aansluiting heb je nodig?

is het usb

4,8,9pins aansluiting?

wil je via de pc je muziek laten horen

of wil je dat je pc het opneemt?

hier moetje ff rekening mee houwen

als je ff naa trekt wat voor aansluiting je hebt en je googlet wat van

ken dit product op de pc aan sluiten als dat kan koop je een paar stekker omvormers verbinding te maken met je pc

Ik zei zojuist dat het dan toch niet wou

Geplaatst:
Je zou geoedkoop een midi keybord kunnen kopen, stuur maar je youtube profiel in PM.

Gedaan ^^

Geplaatst:

Deze is precies wat je zoekt, niet te duur (199 euro bij de wehkamp) én een midi aansluiting via USB.

Je eigen keyboardje kun je trouwens zo op je computer aansluiten als er een hoofdtelefoonuitgang aan zit. Als je dit geluk hebt, kun je met een Jack naar Jack kabeltje hem zo aan de line-in van je computer pluggen en spelen maar!

Volgens mij moest het ook wel mogelijk zijn om een niet-midi keyboard om te bouwen naar een midi keyboard, omdat ze intern toch allemaal via het midi systeem werken. Pin me er niet op vast, ik ga volgend weekeind mijn eigen goedkope casio'tje eens losschroeven.

Geplaatst: (bewerkt)

@Schno je zou het via de line-in kunnen doen. Alleen FL-studio herkent het dan niet. je kun dan geen eigen kicks etc gebruiken. Dan zou je met de line-in moeten opnemen alleen dan heb je alleen de standaard samples op het keyboard.

Edit: en dan zou je nog drivers nosig hebben. Die zitten dar dus niet bij.

Bewerkt: door DJRobin
Geplaatst:
Deze is precies wat je zoekt, niet te duur (199 euro bij de wehkamp) én een midi aansluiting via USB.

Je eigen keyboardje kun je trouwens zo op je computer aansluiten als er een hoofdtelefoonuitgang aan zit. Als je dit geluk hebt, kun je met een Jack naar Jack kabeltje hem zo aan de line-in van je computer pluggen en spelen maar!

Volgens mij moest het ook wel mogelijk zijn om een niet-midi keyboard om te bouwen naar een midi keyboard, omdat ze intern toch allemaal via het midi systeem werken. Pin me er niet op vast, ik ga volgend weekeind mijn eigen goedkope casio'tje eens losschroeven.

Ben niet echt van plan om er weer geld aan uit te geven voorlopig.

Want ik wil ook nog een videokaart enz kopen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...