Galiorix Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 Ik ben bezig met een SCM projectje, alleen ik weet niet hoe ik iets check op de goede manier. Ik heb zelf een code in elkaar geflanst, maar ik weet bijna zeker dat ie verkeerd is. Het eigenlijk doel is dat de engine checkt of CJ in één van de 2 gespawnde auto's zit en als hij in één van de twee zit, dat de engine dan de markers erboven uitschakelt. Het stukje code wat fout is: :MARKER_DESTROY if actor.Driving($banshee) else_jump @MARKER_DESTROY2 wait 0 jump @MARKER_DESTROY3 :MARKER_DESTROY2 if actor.Driving($phoenix) else_jump @MARKER_DESTROY wait 0 jump @MARKER_DESTROY3 :MARKER_DESTROY3 Marker.Disable($m1) Marker.Disable($m2) end_thread Het is eigenlijk meer een beetje een samengestelde code, dus ik vind het zelf niet zo gek dat het niet werkt... Ik hoop dat iemand weet hoe het wél moet Greetz Reageren
Tjerk Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 (bewerkt) Je kan volgens mij ook dit doen: :MARKER_DESTROY wait 0 if or not actor.Driving($banshee) not actor.Driving($phoenix) jump_if_false @MARKER_DESTROY :MARKER_DESTROY2 Marker.Disable($m1) Marker.Disable($m2) end_thread Edit: Oeps Het is ook alweer een tijdje geleden Bewerkt: 4 mei 2008 door tjerk Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 tjerk: je zet, zoals veel vaker, de wait op de verkeerde plek. Die moet bínnen de lus vallen, niet erbuiten, anders heeft het geen zin. Daarnaast is de jump ook nutteloos, de code gaat immers vanzelf naar het volgende label. Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 Ik krijg een fout bij het compilen: Onbekende directive jump_if_false @MARKER_DESTROY2. Wat te doen? Greetz Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 De code (004D) staat er niet voor. Je kunt ook "jf" of "else_jump" gebruiken, dan heb je die code niet nodig. Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 Ok, ik heb nu dit: :MARKER_DESTROY if or actor.Driving($banshee) actor.Driving($phoenix) wait 10 else_jump @MARKER_DESTROY :MARKER_DESTROY2 Marker.Disable($m1) Marker.Disable($m2) end_thread Toch loopt GTA San Andreas nog steeds vast... Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 Nu je het zegt... Totaal niet op dat soort foutjes geledt.. Actor.Driving($banshee) is niet de goede opcode. Daarmee vraag je of een actor rijdt, niet of een actor in een bepaalde wagen rijdt. Geen wonder dus dat hij crasht, want de $banshee is, neem ik aan, geen actor. Tussen haakjes moet in zo'n geval namelijk de handle van de actor komen. Ik hou sowieso niet zo van die structuur als Actor.Driving, laat mij maar bij de oude schrijfwijze. De volgende opcode moet je gebruiken: 00DB: actor $PLAYER_ACTOR in_car 22@ Of natuurlijk de "not"-versie van deze (80DB), ligt eraan wat je structuur is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.