Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Dienstplicht..

Was er toen AH zelfservice dan?

Leg me eens uit waarom we dan niet stilstaan bij alle talibanstrijders die omgekomen zijn? Of alle nazi-soldaten?

Omdat die ons land niet hebben gered.

Bewerkt: door Sprunk
  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)
Dienstplicht..

Was er toen AH zelfservice dan?

Heh? Ik zie het verband tussen de dienstplicht en de Albert Hein niet hoor.

Nederlandse soldaten ook niet, die werden weg geblazen door de Duitsers..

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:

Weet je wat raar is. ik had graag meegedaan aan de dodenherdenking maar om 20:00 ben ik aan het werk In Albert Heijn, en het is nogal raar om 2 min stil te staan en aan de slachtoffers te denken. Ik blijf gewoon verder werken maar natuurlijk denk ik om 8 uur wel aan alle 2de wereldoorlogslachtoffers. ^_^

Geplaatst:

Daar hadden ze ook kunnen gaan werken

Maar ik hou ermee op. Schijnbaar is er niemand die jouw wijs kan maken wat die mensen hebben gedaan voor dit land. Ik zou vanavond maar eens goed naar de speeches luisteren, dan word je algemene kennis weer wat verrijkt.

:cya:

Geplaatst:

Jij denkt dat je de diensplicht kunt ontlopen door bij de Albert Hein te gaan werken? Je bent verplicht bij het leger te gaan tenzij er goede redenen zijn dat niet te doen, en bij de AH werken is dat niet.. :7

Geplaatst:

Jij denkt dat je de diensplicht kunt ontlopen door bij de Albert Hein te gaan werken? Je bent verplicht bij het leger te gaan tenzij er goede redenen zijn dat niet te doen, en bij de AH werken is dat niet.. :7

Ik heb wel eens iemand horen zeggen, Dat als de dienstplicht weer zou worden ingevoerd dat hij zou vluchten. Bij de AH werken is al helemaal een krankzinnige oplossing (begrijp me niet verkeerd) maar dat gaat niet werken. Ik heb tegen die persoon gezegd dat hij eigenlijks ze koffers moest pakken en nu moest oprotten, want als het gebeurt en hij vlucht dan verraad ik hem. Ik kan niet tegen mensen die vluchten omdat ze te lui zijn. Kom op voor je eigen land.

Geplaatst:

Dodenherdenking gaat erom dat je stilstaat bij de kosten die onze vrijheid heeft gehad.

Ongeacht of het dienstplicht was of niet.

Dankzij de vele slachtoffers hebben wij onze vrijheid!!!

Het gaat er dus niet om dat je iemand herdenkt die je kent.

Dodenherdenking gaat erom dat je even stilstaat bij de prijs die voor onze vrijheid is betaald dmv vele levens!!

Dienstplicht of niet.... :duh:

Geplaatst:
Ik heb wel eens iemand horen zeggen, Dat als de dienstplicht weer zou worden ingevoerd dat hij zou vluchten. Bij de AH werken is al helemaal een krankzinnige oplossing (begrijp me niet verkeerd) maar dat gaat niet werken. Ik heb tegen die persoon gezegd dat hij eigenlijks ze koffers moest pakken en nu moest oprotten, want als het gebeurt en hij vlucht dan verraad ik hem. Ik kan niet tegen mensen die vluchten omdat ze te lui zijn. Kom op voor je eigen land.

Waarom zou jij hem dan verraden? Alsof een soldaat zo goed functioneert als hij onder de stress zit en blijkbaar de kracht er niet voor heeft om te vechten voor zijn land, zo'n persoon sneuvelt meteen. Daar schiet je in een oorlog ook niks mee op hoor.

Overigens herdenk ik wel, het is gewoon een stukje respect naar de slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog en hun nabestaande. Maar dat niet alleen, er zijn ook heel wat Nederlandse soldaten gesneuveld in Afghanistan. Daar mag ook wel even op zo'n moment bij stil gestaan worden. Je haalt ze er niet mee terug, maar het is wel een stukje medeleven die je toont.

Geplaatst:
Maar dat niet alleen, er zijn ook heel wat Nederlandse soldaten gesneuveld in Afghanistan. Daar mag ook wel even op zo'n moment bij stil gestaan worden. Je haalt ze er niet mee terug, maar het is wel een stukje medeleven die je toont.

Mosterd na de maaltijd, als we gewoon niet naar Afghanistan waren gegaan waren ze ook niet gesneuveld.

Dodenherdenking gaat erom dat je stilstaat bij de kosten die onze vrijheid heeft gehad.

Ongeacht of het dienstplicht was of niet.

Dankzij de vele slachtoffers hebben wij onze vrijheid!!!

Het gaat er dus niet om dat je iemand herdenkt die je kent.

Dodenherdenking gaat erom dat je even stilstaat bij de prijs die voor onze vrijheid is betaald dmv vele levens!!

Dienstplicht of niet.... :duh:

Vrijheid is een breed begrip, er bestaat niet zoiets als absolutie vrijheid. Jij bent niet vrij om te doen en laten wat je wilt, vrijheid is dan ook een mythe. Het ene land is " vrijer" dan het andere, maar echte vrijheid bestaat niet.

Daarnaast zijn veel soldaten niet gesneuveld voor onze vrijheid, ze zijn gesneuveld omdat ze tegen hun zin in in het leger moesten of omdat ze geld moesten verdienen zodat er thuis brood op de plank kwam. Een enkeling die echt dacht dat zijn aanwezigheid in het leger verschil zou maken daargelaten.

Geplaatst:

Ok jij hebt dus geen respect voor deze mensen?, kom op deze mensen hebben gevochten voor jou! jij kan nu zorgeloos internetten door die mensen! je word nu niet overal gecontroleerd door die mensen!

Geplaatst:

Volgens mij heb ik al genoeg redenen voorbij zien komen om te doen aan Dodenherdenking. Als je er niet aan wil doen, zeg dat gewoon, probeer geen halfslachtige en stompzinnige uitvluchten te verzinnen.

Geplaatst:
Daarnaast zijn veel soldaten niet gesneuveld voor onze vrijheid, ze zijn gesneuveld omdat ze tegen hun zin in in het leger moesten of omdat ze geld moesten verdienen zodat er thuis brood op de plank kwam. Een enkeling die echt dacht dat zijn aanwezigheid in het leger verschil zou maken daargelaten.

Zij deden het wel en daar gaat het om.

Geplaatst:

Nederlandse soldaten ook niet, die werden weg geblazen door de Duitsers..

Amerikanen, Canadezen, Polen, Fransen en Britten en Marokkanen dacht ik ook en nog een aantal andere landen hebben wel gestreden voor Nederland, je toont er geen eens echt respect voor als je het mij vraagt. Zonder die mensen waren we waarschijnlijk nu Duitsers en wie weet was er dan geen eens een GTAForum omdat we met z'n allen dan zaten te werken in concentratiekampen misschien.

Mosterd na de maaltijd, als we gewoon niet naar Afghanistan waren gegaan waren ze ook niet gesneuveld.

Als de Amerikanen, Britten, Canadezen, enz. enz. ook nou zo dachten in de Tweede Wereld oorlog.. Dan waren we nu Duitsland geweest en dan hadden we totaal geen recht op vrijheid van meningsuiting e.d. En dan is er ook geen Universele verklaring van de rechten van de mens. Dus mja..

Geplaatst:

Niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog worden herdacht. Alle slachtoffers van na de oorlog worden herdacht. :bonk:

Geplaatst:
Amerikanen, Canadezen, Polen, Fransen en Britten en Marokkanen dacht ik ook en nog een aantal andere landen hebben wel gestreden voor Nederland, je toont er geen eens echt respect voor als je het mij vraagt. Zonder die mensen waren we waarschijnlijk nu Duitsers en wie weet was er dan geen eens een GTAForum omdat we met z'n allen dan zaten te werken in concentratiekampen misschien.

Zonder die mensen was de oorlog waarschijnlijk inderdaad anders afgelopen, maar alsnog zijn het totaal onbekende die niet eens het motief hadden om ons te bevrijden van Hitler of wat dan ook. Tussen die soldaten hebben hoogst waarschijnlijk ook kinderverkrachters, seriemoordenaars en kindermishandelaars gezeten, dat jij daar zomaar respect voor hebt vind ik een beetje raar, je kent ze niet eens..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...