Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Dus Mania,

Nu ik al een tijdje aan het meelezen ben kan ik dus stellen dat:

Jij van het leven zoals we dat nu kennen niet geniet en jij net zo lief in een Nazi-duitsland had geleefd nu waarbij vrijheid absoluut vergane glorie was....

Nope, dat concludeer je verkeerd.

Dus dat betekend dat je de geallieerden dankbaar bent voor wat ze hebben gedaan.

Echter hebben de Yanks wel de halve wereld over getrokken om de bezetter overal te verslaan.....

Dus in jouw argumenten over de amerikanen valt een beetje een gat. :duh:

Heb je enig idee hoeveel geld en macht de VS aan WOII heeft overgehouden? Ze hebben ons echt niet geholpen omdat ze zo'n goed moraal hadden..

A) Aan oorlog verdient met geld!! Dit is echter op langer termijn. Op het moment van oorlog kost het alleen maar geld. Dus dat is langer termijn visie waarbij dit pas optreed NA de oorlog.

B) Waarom is het zo moeilijk te beseffen dat als je soldaat bent en iemand valt je thuisland aan dat je degene wil terug pakken ongeacht waar dat moet gebeuren.

Door de aanval op Pearl Harbod is Amerika in zijn trots gekrenkt... Dus daarvan kregen ze moraal om de duitse bezetter te pakken...

Bewerkt: door LangeDraak
  • Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Dus dat betekend dat je de geallieerden dankbaar bent voor wat ze hebben gedaan.

Ik vind het aardig van ze, maar heb net zoveel respect voor ze als voor een ieder ander die niet veel speciaals doet.

A) Aan oorlog verdient met geld!! Dit is echter op langer termijn. Op het moment van oorlog kost het alleen maar geld. Dus dat is langer termijn visie waarbij dit pas optreed NA de oorlog.

Die Amerikanen zijn allemaal economen die alleen maar op de korte termijn denken? Ze hebben gewoon onwijs veel geld verdient aan WOII, de hoeveelheid macht die ze verworven hebben nog daargelaten.

B) Waarom is het zo moeilijk te beseffen dat als je soldaat bent en iemand valt je thuisland aan dat je degene wil terug pakken ongeacht waar dat moet gebeuren.

Door de aanval op Pearl Harbod is Amerika in zijn trots gekrenkt... Dus daarvan kregen ze moraal om de duitse bezetter te pakken...

Het scheelt dat het Japan was en niet Duitsland.. :7

Geplaatst:

Ik denk dat het meer gaat om wat hogerop ligt. Iedere hoge heer in die tijd had vast en zeker een andere mening om waarom ze zouden moeten helpen. Je had mensen met een hart, En je had mensen die het om het geld deden. Amerikanen waren niet zo lief in de oorlog (na de bevrijding) De amerikanen kwamen vaak opzoek naar dames. Daar hoef ik verder geen tekst en uitleg over te geven, maar ook stolen ze heel veel. Denk aan sieraden, eten, enzovoort. De Canadezen daar toe ik tegenstelling zullen ook wel ''verkeerde'' mensen hebben gehad binnen het leger, maar zover ik weet was dit bij de amerikanen aan de orde van de dag. Dankbaarheid richting de amerikanen moet zeker. Maar dat ze lief zijn hoor je mij niet zo snel meer zeggen na de verhalen die ik heb gehoord. Over de Duitsers valt natuurlijk niet veel goeds te zeggen. Hitler was een slim mannetje met verkeerde ideeën en er waren ook heel veel Duitsers die niet wouden vechten.

De Amerikanen had een zekere woede dat ze hier waren en niet in hun vaderland. Dus ook dit kan een rol spelen in het stelen,verkrachten enzovoort van die dingen die ze gedaan hebben hier. Dat ze er echt aan verdient hebben dat geloof ik niet. Tenminste niet qua emotionele schade. Daar hebben ze flinke klappen op gehad. Het materiaal wat ze verloren hebben tijdens de oorlog zal ook wel niet goedkoop zijn geweest.

Het Duitse rijk kan ik maar kort over zijn. Gelukkig is het niet gebeurt en is het tegengehouden. De manier waarop er gewerkt is klopt niet, maar dat het een rijk en sterke Nazi-Duitsland was geweest geloof ik wel.

Vanmiddag fietste ik met een vriend van mij uit school,

vlakbij een kerk stonden kransen die waren omgewaaid,

Dus wij die kransen rechtzetten (Was en idee van m'n vriend)

Toen liep er een vrouw langs en die dacht dat WIJ ze hadden omgegooid (Ze waren omgewaaid)

dus zij zo zeggen van: "Ik bel de politie hoe krijgen jullie het in je hoofd om die kransen om te gooien"

Terwijl ze omgewaaid waren.

Dat vind ik echt triest,

dus toen ze wegging schold ik haar nog even uit voor stom mens :engel:

Bewerkt: door j0uk3
Geplaatst:

Ik heb er nooit aangedaan nah misschien 1x even stil geweest, en geloof op school omdat ze er een keer over begonnen.

Maar laatst die anne frank films gezien, denk dat ik het wel ga doen weet nog niet hoe..

Geplaatst:

Ik doe er zeker nog aan, gewoon uit respect voor de slachtoffers uit de 2e wereld oorlog. Ik vind het een schande als je er niet aan doet. Veel mensen hebben in die tijd voor de vrijheid gestreden en als je daarvoor niet eens 2 hooguit 3 minuten stil kunt zijn vind ik je nogal zwak. Het is iets waar je voor stil moet staan en al helemaal op 4 mei. Op 5 mei vieren we onze vrijheid en ook dat is iets bijzonders. Kortom, ik vind dat je hiervoor respect moet tonen ook al ben je het er niet mee eens. Dankzij de geallieerden en verzetstrijders hoef ik nu geen Duits te spreken of schrijven. :)

Geplaatst:
Vanmiddag fietste ik met een vriend van mij uit school,

vlakbij een kerk stonden kransen die waren omgewaaid,

Dus wij die kransen rechtzetten (Was en idee van m'n vriend)

Toen liep er een vrouw langs en die dacht dat WIJ ze hadden omgegooid (Ze waren omgewaaid)

dus zij zo zeggen van: "Ik bel de politie hoe krijgen jullie het in je hoofd om die kransen om te gooien"

Terwijl ze omgewaaid waren.

Dat vind ik echt triest,

dus toen ze wegging schold ik haar nog even uit voor stom mens :engel:

Als ik zo iets lees irriteer ik mij mateloos, wat een dom mens.

Geplaatst:
Als ik zo iets lees irriteer ik mij mateloos, wat een dom mens.

Dan moet je daar mee stoppen :7

En het was inderdaad een domme reactie van die vrouw.

Geplaatst:

Ik weet altijd wel dat er een dodenherdenking is en ga op dat moment ook niet erg hard praten en me rumoerig gedragen maar meestal ben ik niet echt helemaal stil.

• 3 weken later...

Ik vind het zelf zeer belangrijk en ben ook altijd klokslag acht uur 2 minuten stil.

Het is niet meer dan logisch dat je even 2 minuten je klep dichthoud. Uit respect voor de slachtoffers die voor ons gestreden hebben en voor degenen die onnodig gestorven zijn.

Niet alleen joden zijn gestorven, ook verzetstrijders, gewone burgers en arbeiders.

Ook zijn er nederlanders gestorven in de jappen kampen in nederlands indië (nu indonesië)

In onze familie was trouwens een jood die toen omgekomen is. Ze dacht dat het in het westen veiliger was en ging er vandoor. Echter hadden de SS diegene een enkeltje hemel bezorgd.

Overigens is de VS er zich mee gaan bemoeien toen een schip van hun tot zinken werd gebracht door een duitse onderzeeër. Niks geld of macht of dat soort onzin. Overigens was de Sovjetunie, met Stalin destijds, daar ook niet vies van. En het waren inderdaad de jappen die pearl harbor onder vuur namen. Pearl harbor ligt in de staat Hawaii.

Bewerkt: door candesco
Geplaatst:

Ik heb geen reden om eraan te denken, ik heb die mensen niet gekend en ik weet niet waarom ik om ze zou moeten geven. In Palestina , Afrika en andere gebieden waar oorlog is worden ook vele mensen vermoord. Als je daar dodenherdenkingen van zou maken had je nu miljoenen stille minuten.

Alleen voor de beleefdheid 2 minuten stil op mijn werk omdat iedereen het doet.

Dodenherdenking of niet, bevrijding of niet, welke feestdag dan ook, vind het allemaal onzin, het is iets verzonnen door de mens en geen speciale dag ofzo, je zou precies hetzelfde kunnen doen op elke andere dag van het jaar. Ik ben over het algemeen anti feest/speciale dagen. Je zou zelf moeten kunnen beslissen wanneer je een feest wilt hebben en/of vrij wilt.

De mening ''uit respect voor de slachtoffer'' is naar mijn mening hypocriet, de mensen zijn dood en hebben er niks aan, het verandert de geschiedenis niet. Ze zijn er niet meer, kijk naar de toekomst en probeer het verleden te vergeten.

Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd is, zoveel doden, maar wat heeft dodenherdenking daarmee te maken? Het gaat de doden niet helpen ofzo...

Bewerkt: door Snowdog
Geplaatst:
De mening ''uit respect voor de slachtoffer'' is naar mijn mening hypocriet, de mensen zijn dood en hebben er niks aan, het verandert de geschiedenis niet. Ze zijn er niet meer, kijk naar de toekomst en probeer het verleden te vergeten.

Hoezo is dat hypocriet? Ik denk dat je het meer doet om te laten zien aan mensen dat jij blij bent dat deze mensen voor jou hebben gevochten, nee, de doden zullen er waarschijnlijk niet veel aan hebben.

kijk naar de toekomst en probeer het verleden te vergeten.

Van het verleden kunnen we juist leren ;)

Geplaatst:
Hoezo is dat hypocriet? Ik denk dat je het meer doet om te laten zien aan mensen dat jij blij bent dat deze mensen voor jou hebben gevochten, nee, de doden zullen er waarschijnlijk niet veel aan hebben.

Van het verleden kunnen we juist leren ;)

Waarom zou ik dat moeten laten zien? Is dat niet iets vanzelfsprekends ?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...