Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst:
Waarom zou ik dat moeten laten zien? Is dat niet iets vanzelfsprekends ?

Nee, dat is blijkbaar niet vanzelfsprekend want jij denkt dat het alleen voor de doden is en omdat die dood zijn je het niet doet.

Dodenherdenking of niet, bevrijding of niet, welke feestdag dan ook, vind het allemaal onzin, het is iets verzonnen door de mens en geen speciale dag ofzo, je zou precies hetzelfde kunnen doen op elke andere dag van het jaar. Ik ben over het algemeen anti feest/speciale dagen. Je zou zelf moeten kunnen beslissen wanneer je een feest wilt hebben en/of vrij wilt.

Hier wil ik nog heel even op terug komen :D Het is allemaal verzonnen door de mens, dus het is geen speciale dag. Wat wil je dan? Zo is alles wat we nu hebben wel verzonnen door de mens. Onderzocht, gevonden, verzonnen door de mens. En je hebt ook de keus om zelf te beslissen wanneer je een feestje wil houden. Waarom zou je niet aan de feestdagen doen? Het is vaak gezellig, soms is het een herinnering aan het verleden en om respect te tonen voor bepaalde mensen. Dit doen we omdat we blij zijn dat het gebeurt is. Jij viert je verjaardag dus ook niet, neem ik aan? :puh:

• Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst: (bewerkt)
Nee, dat is blijkbaar niet vanzelfsprekend want jij denkt dat het alleen voor de doden is en omdat die dood zijn je het niet doet.

Hier wil ik nog heel even op terug komen :D Het is allemaal verzonnen door de mens, dus het is geen speciale dag. Wat wil je dan? Zo is alles wat we nu hebben wel verzonnen door de mens. Onderzocht, gevonden, verzonnen door de mens. En je hebt ook de keus om zelf te beslissen wanneer je een feestje wil houden. Waarom zou je niet aan de feestdagen doen? Het is vaak gezellig, soms is het een herinnering aan het verleden en om respect te tonen voor bepaalde mensen. Dit doen we omdat we blij zijn dat het gebeurt is. Jij viert je verjaardag dus ook niet, neem ik aan? :puh:

Ik ben op dit moment een beetje halfdood en kan even niet volledig reageren, maar wilde even kwijt: ''jij viert je verjaardag dus ook niet, neem ik aan?'' Inderdaad, nee. Vind het maar niks, dat mijn ma met taart aan komt lopen en helemaal aandacht gaat geven.

Bewerkt: door Snowdog
  • 4 weken later...
Geplaatst:

naja ik doe er aan, niet omdat ik dan aan al die doden ga denken ofzo, maar gwoon omdat een paar minuten doodse ( :D ) stilte een grappig effect heeft ( bijv. pauze houden met voetballen ofzo). En tevens uit respect voor andere mensen die wel hun doden willen herdenken _O_

Geplaatst:
naja ik doe er aan, niet omdat ik dan aan al die doden ga denken ofzo, maar gwoon omdat een paar minuten doodse ( :D ) stilte een grappig effect heeft ( bijv. pauze houden met voetballen ofzo). En tevens uit respect voor andere mensen die wel hun doden willen herdenken _O_

Dus met twee minuten stilte barst jij uit in lachen? :schater: Je zegt het beetje raar, maar ik begrijp je wel. Maar waarom neem jij niet ''die'' twee minuten de tijd om aan bijv. De militairen die zijn omgekomen in irak,Afganistan enzovoort te herdenken? dat puntje snap ik niet helemaal... wel top dat je andere mensen in hun waarde laat :tu:

Geplaatst:
Maar waarom neem jij niet ''die'' twee minuten de tijd om aan bijv. De militairen die zijn omgekomen in irak,Afganistan enzovoort te herdenken? dat puntje snap ik niet helemaal... wel top dat je andere mensen in hun waarde laat :tu:
Waarom zou iemand dat gedwongen of geforceerd doen? Dat is dan een beetje een schijnvertoning. Iemand of iets herdenken moet omdat je dat zelf wilt, het moet uit jezelf komen. Niet omdat het toevallig weer even moet omdat we op een bepaalde datum zijn aangekomen en je anders niet sociaal bent met de mensen die overleden zijn in bepaalde evenementen...
Geplaatst:
Maar waarom neem jij niet ''die'' twee minuten de tijd om aan bijv. De militairen die zijn omgekomen in irak,Afganistan enzovoort te herdenken? dat puntje snap ik niet helemaal... wel top dat je andere mensen in hun waarde laat :tu:
Waarom zou iemand dat gedwongen of geforceerd doen? Dat is dan een beetje een schijnvertoning. Iemand of iets herdenken moet omdat je dat zelf wilt, het moet uit jezelf komen. Niet omdat het toevallig weer even moet omdat we op een bepaalde datum zijn aangekomen en je anders niet sociaal bent met de mensen die overleden zijn in bepaalde evenementen...

Precies, maar ik geef dat als vraag richting hem. Het maakt mij niet uit wat hij verder moet, maar verder vraag ik hem gewoon waarom hij de moeite niet even neemt. Niks mis mee lijkt me ^_^

Geplaatst:
Precies, maar ik geef dat als vraag richting hem. Het maakt mij niet uit wat hij verder moet, maar verder vraag ik hem gewoon waarom hij de moeite niet even neemt.
Omdat het geen moeite hoort te zijn als je het uit jezelf doet. Op het moment dat het al een 'moeite' wordt is het al verkeerd in bepaalde opzichten.. =P
Niks mis mee lijkt me ^_^
Ik val je ook niet aan puppy.. ;-)
Geplaatst:
Precies, maar ik geef dat als vraag richting hem. Het maakt mij niet uit wat hij verder moet, maar verder vraag ik hem gewoon waarom hij de moeite niet even neemt.
Omdat het geen moeite hoort te zijn als je het uit jezelf doet. Op het moment dat het al een 'moeite' wordt is het al verkeerd in bepaalde opzichten.. =P

daar heb je helemaal gelijk in. Als het moeite begint te woden is het misschien al verspilde moeite. Maar Misschien dat hij ooit nog van mening verandert.

Niks mis mee lijkt me ^_^
Ik val je ook niet aan puppy.. ;-)

Ik mis je :cry: En ik val jou toch meestal aan? Waf! :klap:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...