Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst:
(5 Mei is overigens al helemaal gewoon een excuus om te feesten. Wedden dat vrijwel niemand die daar bij zo'n festival is, daar werkelijk is om te vieren dat hun voorouders 60 jaar geleden bevrijd zijn van de Duitsers?)

Zo is dat net met kerst: Dat is tegenwoordig toch ook gewoon een excuus om 2 weken vrij te zijn?

Of doe je het echt nog omdat er zo'n 2000 jaar geleden in een klein dorpje meer dan 3000 kilometer hier vandaan een baby in een stal is geboren?

• Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
(5 Mei is overigens al helemaal gewoon een excuus om te feesten. Wedden dat vrijwel niemand die daar bij zo'n festival is, daar werkelijk is om te vieren dat hun voorouders 60 jaar geleden bevrijd zijn van de Duitsers?)

Zo is dat net met kerst: Dat is tegenwoordig toch ook gewoon een excuus om 2 weken vrij te zijn?

Of doe je het echt nog omdat er zo'n 2000 jaar geleden in een klein dorpje meer dan 3000 kilometer hier vandaan een baby in een stal is geboren?

Hier ben ik het wel mee eens want anders is elk feestdag een excuus om te feesten.

Ik bedoel de helft van de mensen weet niet eens wat pasen inhoud. Maar toch hebben ze vrij.

Maar toch vind ik de dodenherdenking niet extreem belangrijk maar het moet toch wel herdacht worden.

Maar toch moet er een keer een streep gezet worden want om nou na 400 jaar in 2408 te gaan herdenken over soldaten die ooit in de 2e Wereld oorlog zijn omgekomen, terwijl niemand er ook nog maar iemand van kent.

Geplaatst:

Het is uit religieuze overtuiging dat velen kerst vieren, het is dus niet altijd een excuus. Bovendien is het zo dat als je werkt of naar school gaat, je recht hebt op je vrije vakantiedagen. Met kerstmis (en nieuwjaar) gaan we naar de kerk, gaan we met z'n allen rond een boom zitten of gaan we op vakantie. Het is dus voor sommigen een excuus en voor sommigen ook weer niet.

Geplaatst:

Moderator sluit dit topic a.u.b. want voor je het weet leest de minister van vakantie inspectie of weet ik veel wie dit, en dan word de kerstvakantie afgeschaft :7

Geplaatst:
Moderator sluit dit topic a.u.b. want voor je het weet leest de minister van vakantie inspectie of weet ik veel wie dit, en dan word de kerstvakantie afgeschaft :7

Scholieren hebben recht op een bepaald aantal vakantie dagen. Dus als het wordt afgeschaft zal het er ergens anders bijkomen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nee niet echt, ik heb op school het een keer met de klas gedaan en thuis maar ik vergeet het toch telkens, heb er niet echt iets mee maar ik zeg niet dat het niet hoeft. Herdenking is goed maar voor de jongere generatie niet bepaald iets wat ze intressant vinden je kent ze niet, en het moet niet het mag er zijn genoeg mensen die het doen.

Geplaatst:

Ik doe ook zeker mee aan Dodenherdenking. Ik laat de doden in de 2e Wereldoorlog niet stikken! We moeten gewoon 2 minuten stil zijn. De meeste mensen doen dit voor alle soldaten die in de 2e Wereldoorlog zijn gestorven. Op 5 mei wordt Bevrijdingsdag gevierd. Op die dag ons land (Nederland) bevrijd. De Duitsers konden toen niks meer doen.

Geplaatst:

Ja, sterker nog .. Ik ga altijd gewoon naar huis, ook als ik alleen thuis, ik vind dat je daar respect voor moet hebben, ^_^

Geplaatst:
Ja, sterker nog .. Ik ga altijd gewoon naar huis, ook als ik alleen thuis, ik vind dat je daar respect voor moet hebben, ^_^

Ik ga er niet voor naar huis maar ben die 2 minuten wel stil, waar ik ook ben.. Ik vind het zelfs asociaal om dan te gaan te praten wanneer iedereen om je heen stil is. :Y

Geplaatst:

Zelf doe ik niet aan een dodenherdenking.

Mensen die dat wel doen die gaan hun gang maar.

Niemand heeft er last van, en eventjes geen herrie schoppen voor 2 minuten kan geen kwaad vind ik.

Geen excuus, het is een geldige reden.

Rond Kerstmis en oud en nieuw hoor je vrij te zijn.

Hoe kan je Kerstmis en oud en nieuw vieren als je moet werken op die dagen?

• 5 weken later...
Geplaatst:

tuurlijk je moet er wel eve bij stil staan wat er allemaal is gebeurt toen die tijd

uit respect doe ik er aan mee :Y

Geplaatst:

Het is uit religieuze overtuiging dat velen kerst vieren, het is dus niet altijd een excuus. Bovendien is het zo dat als je werkt of naar school gaat, je recht hebt op je vrije vakantiedagen. Met kerstmis (en nieuwjaar) gaan we naar de kerk, gaan we met z'n allen rond een boom zitten of gaan we op vakantie. Het is dus voor sommigen een excuus en voor sommigen ook weer niet.

Vergeet dat maar. Het is niet persé uit religieuze redenen. Kerst draait gewoon om familie die bij elkaar komt en feest viert.

Kortom het is meer een traditie geworden. Nobody gives a damn about Jesus. Kerst draait om vrolijkheid en samenhorigheid. Niet om een of andere baby'tje dat zoals gezegd is in een stal is geboren.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Natuurlijk, ze hebben Nederland en de wereld gered!! Ik vind het respectloos als je het niet doet. Maar dat is mijn mening.

Groetjes, thegtaman

Geplaatst:
Natuurlijk, ze hebben Nederland en de wereld gered!! Ik vind het respectloos als je het niet doet. Maar dat is mijn mening.

Groetjes, thegtaman

Als je de cijfers weet hoeveel er gedood zijn?

Militaire slachtoffers = ~17 Miljoen

Joden/Zigeuners/Mongolen/Geestelijke&Lichaamlijke gehandicapten = ~6 Miljoen

Burgers = ~20/30 Miljoen

Dan zijn er ongeveer tussen de 43/53 miljoen mensen vermoord.

Daarom vind ik dat de respect er toch in moet blijven, ook al heeft niemand hier er wat mee te maken, vele mensen hebben met man en macht gestreden voor Europa.

Je moet die mensen dankbaar zijn, en je moet ze (de) eer/respect geven.

Maar ja, Dodenherdenking en Bevrijdingsdag is alweer geweest.

Geplaatst:

Groetjes, thegtaman

Als je de cijfers weet hoeveel er gedood zijn?

Militaire slachtoffers = ~17 Miljoen

Joden/Zigeuners/Mongolen/Geestelijke&Lichaamlijke gehandicapten = ~6 Miljoen

Burgers = ~20/30 Miljoen

Dan zijn er ongeveer tussen de 43/53 miljoen mensen vermoord.

Daarom vind ik dat de respect er toch in moet blijven, ook al heeft niemand hier er wat mee te maken, vele mensen hebben met man en macht gestreden voor Europa.

Je moet die mensen dankbaar zijn, en je moet ze (de) eer/respect geven.

Maar ja, Dodenherdenking en Bevrijdingsdag is alweer geweest.

Ik ben het volkomen met je eens Wesley. Gewoon eventjes 2 minuten nadenken moet toch niet moeilijk zijn? Zelfs het openbaar vervoer licht dan 2 minuten stil.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...