Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik doe er wel aan mee. Ik vind het zo erg wat er allemaal vroeger is gebeurd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Respect voor die mensen die allemaal zijn overleden. :tu:

• Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Ik doe er zeker aan die mensen hebben voor ons gevochten. Dat is wel een aplausje waard :klap:

Ik vind dat ze het goed hebben gedaan ze zijn voor ons gestorven! Moet je niet gaan zeuren dat je ze niet kent :duh:

Geplaatst:

Nee ik doe er niet aan. Ik heb wel respect voor ze, maar ze hebben er niets meer aan als ik daarom een aantal minuten stil ben.

Geplaatst:
Nee ik doe er niet aan. Ik heb wel respect voor ze, maar ze hebben er niets meer aan als ik daarom een aantal minuten stil ben.

Maare, je moet bedenken dat die soldaten dagen door hebben moeten lopen, met pijn en moeite, zijn die twee minuten dan te veel gevraagd?

Ja, ik doe eraan, als ik het niet vergeet :/

Geplaatst:

Maare, je moet bedenken dat die soldaten dagen door hebben moeten lopen, met pijn en moeite, zijn die twee minuten dan te veel gevraagd?

Wat hebben zij eraan als ik het wel doe?

Geplaatst: (bewerkt)

Ik doe er wel aan, eigenlijk meer dan de meeste onder jullie. Ik ben leider bij een Scouting groep en we gaan, met 'onze' kinderen, elk jaar daar heen in onze stad. Zelf heb ik een keer in de gedenkrij gestaan. (aan beide kanten van een loop pad mensen om de 1,5 meter)

Ook nemen de Scouts de vlaggenwacht op zich en doen een aantal andere de kransen aanreiken. Alles een mooi geheel om te zien. Het is toch niet zó moeilijk om even stil te staan? Deze mensen hebben ervoor gezorgd dat wij in redelijke vrede kunnen leven. :Y

Bewerkt: door Grove St.
Geplaatst:

Niks, maar het gaat om de gedachte, en dat je op die manier je respect toont naar de mensen die gevochten hebben in oorlogen.

Geplaatst:

Uit respect voor alle overledenen ben ik altijd stil als het moet zoals elk jaar. Ik vind onbeschoft om gewoon door te praten terwijl er zoveel gestorven zijn.

Geplaatst:

Ik doe gewoon m'n ding zoals ik altijd doe. Als ik toevallig aan het eten ben smek ik vrolijk door, als ik douche (of poep) zing ik door en als ik praat dan praat ik vrolijk door.

Ik kan wel 2 minuten me mond houden maar ik schiet er niets mee op, jij schiet er niets mee op en de doden schieten er ook niets mee op, en aangezien tijd = geld kan ik beter doorgaan met wat ik toevallig aan het doen was.

Als je overigens je eigen tijd op wilt geven om wat doelloos voor je uit te gaan staren moet je dat vooral doen..

Geplaatst:
Ik doe gewoon m'n ding zoals ik altijd doe. Als ik toevallig aan het eten ben smek ik vrolijk door, als ik douche (of poep) zing ik door en als ik praat dan praat ik vrolijk door.

Ik kan wel 2 minuten me mond houden maar ik schiet er niets mee op, jij schiet er niets mee op en de doden schieten er ook niets mee op, en aangezien tijd = geld kan ik beter doorgaan met wat ik toevallig aan het doen was.

Als je overigens je eigen tijd op wilt geven om wat doelloos voor je uit te gaan staren moet je dat vooral doen..

Die minuut stilte is voor de mensen die ervoor hebben gezorgd dat jij vrij kan poepen en zingen. Zonder die mensen die zich hebben opgeofferd, kun jij nu niet vrij gaan zitten poepen. Iéts meer respect en dankbaarheid tonen daarvoor kan echt geen kwaad. Die 2 minuten in het jaar kan je toch wel even je broodmolen dicht houden, en denken aan wat die mensen, ook voor jou, hebben gedaan? Dat je er verder niks mee opschiet doet er even niet toe. Met naar een voetbatwedstijd kijken schiet je ook niks mee op, en dan doen we ook allemaal.

Geplaatst:

Ik vind dat de Dodenherdenking een Belangrijke dag is van eigenlijks de wereld. Nu word er door Nederland op deze dag een dodenherdenking gehouden. Wat erg belangrijk is. Als we niet bevrijd waren in die tijd. Hadden we nu met ze allen misschien wel Duits gepraat, maar dat is niet het enigste waarvoor dodenherdenking is bedoelt. Dat gevoel krijg je er natuurlijk wel bij. Maar het gaat ook om mensen die jij als persoon al bent verloren. Denk aan je opa of oma. Als je die allemaal nog hebt mag je jezelf prijzen en ben ik persoonlijk erg blij voor je. Als je het niet doet voor de mensen die zijn gevallen in de tweede wereld oorlog doe het dan voor de mensen om je heen die zijn gestorven. Ik doe er dus wel aan mee. Dat mag duidelijk zijn :Y

Geplaatst:
Als alles bij jou in het leven om geld draait dan mis je in mijn ogen een hoop mooie dingen in het leven. Niet alle handelingen zijn bedoeld om ergens mee op te schieten, het gaat om het gebaar. Ik wil niet zeggen dat je mee moet doen aan de herdenking, of dat je stil moet zijn. Maar de redenen die je nu geeft vindt ik erg ongepast, maar dat is en blijft ook een mening. Het is belangrijk om even stil te staan bij de geschiedenis, waarbij we aandacht schenken aan hen die het leven gelaten hebben voor de vrijheid die wij nu hebben.. Althans, dat vind ik. :)
Geplaatst:

Niks, maar het gaat om de gedachte, en dat je op die manier je respect toont naar de mensen die gevochten hebben in oorlogen.

Kijk en die "gedachte" dat zegt mij nu weer helemaal niets. Ik zie niet in wie er wat mee opschiet als ik twee minuten ga zitten duimendraaien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...