Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

• Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Die minuut stilte is voor de mensen die ervoor hebben gezorgd dat jij vrij kan poepen en zingen. Zonder die mensen die zich hebben opgeofferd, kun jij nu niet vrij gaan zitten poepen. Iéts meer respect en dankbaarheid tonen daarvoor kan echt geen kwaad. Die 2 minuten in het jaar kan je toch wel even je broodmolen dicht houden, en denken aan wat die mensen, ook voor jou, hebben gedaan?

Dat zou ik kunnen doen, ik zou echter ook 5 dagen per week richting Mekka kunnen bidden, doe ik echter niet.

Wat zijn we trouwens weer hypocriet vanavond, respect hier respect daar, maar waar blijft het respect voor diegene die wel wat beters te doen hebben op 4 mei (of 5 mei wat was het ook alweer?).

Zoals je trouwens al hebt aangegeven zijn alle mensen waar jij "respect" voor hebt de pijp uit. Er bestaat een uiterst nihile kans dat zij ergens boven ons zitten te janken omdat Sprunk ergens doodstil met een bosje bloemen staat te zwaaien (alhoewel ik verwacht dat ze liever een mooie vrouw zien). Maar wat mij waarschijnlijker lijkt is dat ze ergens in de grond liggen te rotten en dat ook zij er niets aan hebben dat jij daar met je bos bloemen staat.

Oftewel, dodenherdenking is een "waste of time" om er maar even wat mooie engelse termen tegenaan te gooien.

Dat je er verder niks mee opschiet doet er even niet toe. Met naar een voetbatwedstijd kijken schiet je ook niks mee op, en dan doen we ook allemaal.

Oh jawel hoor, ik schiet er meer dan genoeg mee op. Ik heb bijvoorbeeld een heerlijke avond.. ^_^

Als alles bij jou in het leven om geld draait dan mis je in mijn ogen een hoop mooie dingen in het leven. Niet alle handelingen zijn bedoeld om ergens mee op te schieten, het gaat om het gebaar. Ik wil niet zeggen dat je mee moet doen aan de herdenking, of dat je stil moet zijn. Maar de redenen die je nu geeft vindt ik erg ongepast, maar dat is en blijft ook een mening. Het is belangrijk om even stil te staan bij de geschiedenis, waarbij we aandacht schenken aan hen die het leven gelaten hebben voor de vrijheid die wij nu hebben.. Althans, dat vind ik. :)

Een gebaar richting wie? Een paar rottende lijken ergens onder de grond? De wereld schiet er meer mee op als ik die 2 minuten (puur hypothetisch) besteed aan het genezen van kanker dan met een bos bloemen wat stil sta.

Geplaatst:
Een gebaar richting wie? Een paar rottende lijken ergens onder de grond? De wereld schiet er meer mee op als ik die 2 minuten (puur hypothetisch) besteed aan het genezen van kanker dan met een bos bloemen wat stil sta.
Het gaat er niet om richting wie het gericht is. Het gaat er om dat er stil gestaan wordt bij wat er toen gebeurt is. Wat heeft het voor zin om hierover een discussie te voeren op een GTAForum? Schiet jij er wat mee op? Schiet ik er wat mee op? Wie schiet er wel wat mee op? Precies.. Niet alles draait er om om beter te worden of om er baat bij te hebben...
Geplaatst:
Het gaat er niet om richting wie het gericht is. Het gaat er om dat er stil gestaan wordt bij wat er toen gebeurt is. Wat heeft het voor zin om hierover een discussie te voeren op een GTAForum? Schiet jij er wat mee op? Schiet ik er wat mee op? Wie schiet er wel wat mee op? Precies.. Niet alles draait er om om beter te worden of om er baat bij te hebben...

Ik schiet er een hele hoop mee op. Om te beginnen is het vrij amusant en daarnaast word je van elke discussie weer wat wijzer.. :D

Geplaatst:
Ik schiet er een hele hoop mee op. Om te beginnen is het vrij amusant en daarnaast word je van elke discussie weer wat wijzer.. :D
Als je nou ook nog op mijn andere punten (1e post) reageert kunnen we weer verder gaan.. >=)
Geplaatst: (bewerkt)
Nee ik doe er niet aan. Ik heb wel respect voor ze, maar ze hebben er niets meer aan als ik daarom een aantal minuten stil ben.

Maare, je moet bedenken dat die soldaten dagen door hebben moeten lopen, met pijn en moeite, zijn die twee minuten dan te veel gevraagd?

Wat hebben zij eraan als ik het wel doe?

Niks, maar het gaat om de gedachte, en dat je op die manier je respect toont naar de mensen die gevochten hebben in oorlogen.

Kijk en die "gedachte" dat zegt mij nu weer helemaal niets. Ik zie niet in wie er wat mee opschiet als ik twee minuten ga zitten duimendraaien.

Maar bij alles wat je doet hoef je er niet iets mee op te schieten of iemand anders, het gaat erom dat je twee minuten kan missen voor de mensen die jou vrijheid die je nu hebt te waarderen, want ja, zij hebben tijden gehad die pijnlijk waren, zijn beschoten geworden en eventueel doodgeschoten, en dat deden ze ook voor jou vrijheid.

Door twee minuten je kaken op elkaar te zetten en die mensen te herdenken, laat je zien dat je het waardeert wat ze voor jou gedaan hebben en dat ze niet voor niks gestorven zijn of dergelijke.

Maar blijkbaar moet alle acties die je doet, draaien of het ergens belang bij heeft gehad, want dan kan je het beste GTAforum afsluiten, want het geeft niet altijd een belang voor jou of de mensen die erop zitten.

GTAforum kan zeker nut hebben, maar niet iedere deel van het forum heeft nut, bv. de spelletjes gedeelte, door daar te reageren bij bv. 'Rate de persoon boven je', dat heeft ook geen belang voor anderen of jezelf.

De tijd die je steekt om een berichtje te typen, kun je ook gebruiken om even je snater dicht te houden en die mensen te gedenken, niemand schiet ermee wat op, behalve dat je zo je respect toont naar die mensen.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Ik doe er niet echt aan maar als het 8 uur ofzo is moet ik stoppen met computeren. En dan stil zijn. Wat heel moeilijk voor mij is.

Ik doe er niet echt aan maar als het 8 uur ofzo is moet ik stoppen met computeren. En dan stil zijn. Wat heel moeilijk voor mij is.

Om stil te zijn of te stoppen met computeren?

Daarnaast, wat zijn 2 minuten nou in een jaar tijd?

Zat mensen zullen die twee minuten toch niet goed invullen en iets vrij onnuttigs doen.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Als je nou ook nog op mijn andere punten (1e post) reageert kunnen we weer verder gaan.. >=)

Your wish is my command.. :clown:

Als alles bij jou in het leven om geld draait dan mis je in mijn ogen een hoop mooie dingen in het leven. Niet alle handelingen zijn bedoeld om ergens mee op te schieten, het gaat om het gebaar. Ik wil niet zeggen dat je mee moet doen aan de herdenking, of dat je stil moet zijn. Maar de redenen die je nu geeft vindt ik erg ongepast, maar dat is en blijft ook een mening. Het is belangrijk om even stil te staan bij de geschiedenis, waarbij we aandacht schenken aan hen die het leven gelaten hebben voor de vrijheid die wij nu hebben.. Althans, dat vind ik. :)

Om te beginnen draait bij mij lang niet alles om geld, was alleen maar om even aan te geven dat het tijdverspilling was. :*D

Het is trouwens nogal voorbarig (en tevens hypocriet) om te zeggen dat ze hun leven gelaten hebben voor onze vrijheid.. Ze hebben hun leven gelaten omdat ze dood zijn gegaan omdat ze of verplicht in het leger moesten of wat centjes wouden verdienen.

Maar bij alles wat je doet hoef je er niet iets mee op te schieten of iemand anders, het gaat erom dat je twee minuten kan missen voor de mensen die jou vrijheid die je nu hebt te waarderen, want ja, zij hebben tijden gehad die pijnlijk waren, zijn beschoten geworden en eventueel doodgeschoten, en dat deden ze ook voor jou vrijheid.

Ik waardeer die mensen enorm, maar moet ik daarom maar 2 minuten niets doen? Als ik omkom in een oorlog hoeft niemand dat in elk geval voor mij te doen. Ik vind het meer dan genoeg als je gewoon waardeert wat ik op dat moment voor jou gedaan.

Door twee minuten je kaken op elkaar te zetten en die mensen te herdenken, laat je zien dat je het waardeert wat ze voor jou gedaan hebben en dat ze niet voor niks gestorven zijn of dergelijke.

Dat laat je op dat moment niet aan die mensen zien die "voor jou" gestorven zijn, dat laat je aan je omgeving zien. En het maakt mij totaal niet uit of mijn omgeving weet of ik respecteer wat die soldaten voor me deden of niet, ik weet het en dat vind ik meer dan genoeg.

Maar blijkbaar moet alle acties die je doet, draaien of het ergens belang bij heeft gehad, want dan kan je het beste GTAforum afsluiten, want het geeft niet altijd een belang voor jou of de mensen die erop zitten.

GTAforum kan zeker nut hebben, maar niet iedere deel van het forum heeft nut, bv. de spelletjes gedeelte, door daar te reageren bij bv. 'Rate de persoon boven je', dat heeft ook geen belang voor anderen of jezelf.

De tijd die je steekt om een berichtje te typen, kun je ook gebruiken om even je snater dicht te houden en die mensen te gedenken, niemand schiet ermee wat op, behalve dat je zo je respect toont naar die mensen.

Dit stuk moest ik dus echt vijf keer doorlezen, maar ik geloof dat ik nu ongeveer begrip wat je hierin zegt. Vergeef het me als ik er naast zat:

Dat rate de persoon boven je is leuk om te weten hoe goed anderen me kennen. En zo is het met al je voorbeelden: het heeft voor mij veel meer zin dan twee minuten niks doen.

En ja ik zou die twee minuten stil kunnen zijn. Aan de andere kant: ik beleef plezier aan het typen van de berichten, en niet aan het stil zijn. Dus doe ik het typ gedeelte wel en het stilzijn gedeelte niet.

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:
Your wish is my command.. :clown:
Vanavond weer afspreken, of slaan we deze keer over? :$
Om te beginnen draait bij mij lang niet alles om geld, was alleen maar om even aan te geven dat het tijdverspilling was. :*D
Als je nou 2 uur je kwek dicht moest houden okee, maar om je druk te maken om twee minuten is nogal zeikerig.. :*D
Het is trouwens nogal voorbarig (en tevens hypocriet) om te zeggen dat ze hun leven gelaten hebben voor onze vrijheid.. Ze hebben hun leven gelaten omdat ze dood zijn gegaan omdat ze of verplicht in het leger moesten of wat centjes wouden verdienen.
Voorbarig wellicht, hypocriet niet. Je kan niet ontkennen dat deze mensen gestreden hebben voor onze belangen, natuurlijk waren ze verplicht en verdienden ze er mee. Maar ze hebben het gedaan, en dat mag wat mij betreft wel herdacht worden. :)
Geplaatst:

Ik waardeer die mensen enorm, maar moet ik daarom maar 2 minuten niets doen? Als ik omkom in een oorlog hoeft niemand dat in elk geval voor mij te doen. Ik vind het meer dan genoeg als je gewoon waardeert wat ik op dat moment voor jou gedaan.

Dat laat je op dat moment niet aan die mensen zien die "voor jou" gestorven zijn, dat laat je aan je omgeving zien. En het maakt mij totaal niet uit of mijn omgeving weet of ik respecteer wat die soldaten voor me deden of niet, ik weet het en dat vind ik meer dan genoeg.

Dit stuk moest ik dus echt vijf keer doorlezen, maar ik geloof dat ik nu ongeveer begrip wat je hierin zegt. Vergeef het me als ik er naast zat:

Dat rate de persoon boven je is leuk om te weten hoe goed anderen me kennen. En zo is het met al je voorbeelden: het heeft voor mij veel meer zin dan twee minuten niks doen.

Maar de uiteindelijke clue is, gewoon even laten zien dat je het respecteerd door middel van je mond even te houden, niemand die er wat mee opschiet, denk dat de overledenen ook zouden zeggen van 'het hoeft niet' maar het zou netjes zijn als je het toch deed, daarnaast maar 2 minuten in een jaar tijd.

Een jaar heeft 525600 minuten, je gaat er verder niet veel van merken van die twee minuten meer of minder.

Maar goed, je moet het uit eindelijk zelf kiezen, niemand die je het verplicht(dat zou er ook nog eens bij moeten komen :roll: )

Geplaatst:
Voorbarig wellicht, hypocriet niet. Je kan niet ontkennen dat deze mensen gestreden hebben voor onze belangen, natuurlijk waren ze verplicht en verdienden ze er mee. Maar ze hebben het gedaan, en dat mag wat mij betreft wel herdacht worden. :)

99,9999% deed het puur uit eigen belang of omdat ze gewoon verplicht waren. Er is slechts een enkeling die echt gedacht heeft "Hé laat ik de vrijheid van de wereld eens even bewerkstelligen.". Iemand die denkt dat de soldaten dat wel dachten heeft oogkleppen op en is tevens zwaar hypocriet.

Geplaatst:

@ op FerryN: Mij word het dus wel verplicht. Mijn ouders willen dat ik dat doe. En als ik dat niet doe dan zwaait er wat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...