Jump to content

Doe jij nog aan Dodenherdenking?

Dodenherdenking  

104 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij nog aan dodenherdenking?

• Ja absoluut
      65
    • Nee
      35

Recommended Posts

Geplaatst:
99,9999% deed het puur uit eigen belang of omdat ze gewoon verplicht waren. Er is slechts een enkeling die echt gedacht heeft "Hé laat ik de vrijheid van de wereld eens even bewerkstelligen.". Iemand die denkt dat de soldaten dat wel dachten heeft oogkleppen op en is tevens zwaar hypocriet.
Ten eerste ben je aan het speculeren, je kan niet weten wat de beweegredenen waren. Ten tweede valt bescherming van het land ook onder eigenbelang, dus dat speelt altijd mee. Ten derde is het voor soldaten belangrijk om aan het moraal te werken, dus het lijkt me erg aannemelijk dat ze ook een beetje voor de vrijheid van ons land vochten. Ik zie niet in waarom die gedachte hypocriet zou moeten zijn, anders denken wilt niet zeggen dat iemand oogkleppen op heeft. Dat jij een andere gedachte op die manier afspiegelt zou dichter bij oogkleppen komen, maar ik hou het op tunnelvisie. :Y

BTW: Gaan we nou nog daten of wat??

• Reacties 202
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

25

• Jowx

11

• FerryN

11

• Wesley

8

Top Posters In This Topic

Geplaatst:
Ten eerste ben je aan het speculeren, je kan niet weten wat de beweegredenen waren.

Mierenneuken kan ik ook.. :D Jij kan niet weten wat ik net geschreven heb want je hersens maken van alle pixels die je ziet ook maar wat de hersenen willen.. ^_^

Ten tweede valt bescherming van het land ook onder eigenbelang, dus dat speelt altijd mee.

Bescherming van zichzelf ja, dat mensen dat deden door wat tegen hitler te vechten wil niet zeggen dat ze het beste voor hadden met de medelanders..

Ten derde is het voor soldaten belangrijk om aan het moraal te werken, dus het lijkt me erg aannemelijk dat ze ook een beetje voor de vrijheid van ons land vochten.

Dan maakten ze zich dat zelf wijs, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook echt als motief hebben.

Ik zie niet in waarom die gedachte hypocriet zou moeten zijn, anders denken wilt niet zeggen dat iemand oogkleppen op heeft. Dat jij een andere gedachte op die manier afspiegelt zou dichter bij oogkleppen komen, maar ik hou het op tunnelvisie. :Y

De mens is niet genetisch geprogrammeerd om vrijheid te waarborgen, het is een illusie om te denken dat dat wel zo is.

BTW: Gaan we nou nog daten of wat??

Relax ik ben al onderweg.. :tu:

Geplaatst:

Ik doe mee met die 2 minuten stilte om de mensen te herdenken die in de Tweede Wereldoorlog hun leven hebben gegeven voor de vrijheid waar we nu van genieten, alhoewel kennelijk niet iedereen weet hoe die vrijheid op een juiste manier gebruikt moet worden.

Misschien is het een idee om ook op het forum die 2 minuten stilte in acht te nemen, al is het alleen maar uit respect voor de mensen die wel waarde hechten aan die 2 minuten stilte.

Geplaatst:
Mierenneuken kan ik ook.. :D Jij kan niet weten wat ik net geschreven heb want je hersens maken van alle pixels die je ziet ook maar wat de hersenen willen.. ^_^
Nu is het opeens mierenneuken? Jij doet een uitspraak waarvan je niet zeker kan zijn dat die juist is, je speculeert. Als een ander dat in een andere discussie doet, dan ga je miepen, maar als het in je belang is dan is het mierenneuken. En je vergelijking slaat al helemaal nergens op.. :) Jij kan niet weten welke kleur onderbroek ik aan heb, dus heb ik gelijk in deze kwestie.. :) ( :7 )
Bescherming van zichzelf ja, dat mensen dat deden door wat tegen hitler te vechten wil niet zeggen dat ze het beste voor hadden met de medelanders..
Kan zo zijn, maar je kan het ook niet uitsluiten.
Dan maakten ze zich dat zelf wijs, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ook echt als motief hebben.
Wederom speculeren, dat kan je niet weten.
De mens is niet genetisch geprogrammeerd om vrijheid te waarborgen, het is een illusie om te denken dat dat wel zo is.
Wie heeft het over genetische programmering? De mens heeft het instinct om zichzelf te beschermen, te overleven. Maar de mens heeft ook iets anders, een eigen wil en een gedachte. Als mensen vinden dat ze anderen moeten beschermen, of moeten strijden voor de vrijheid van de medemens, dan kan dat gewoon als mens zijnde.
Relax ik ben al onderweg.. :tu:
Pfff.. Het is graag of niet hoor.. :t
Geplaatst:
Nu is het opeens mierenneuken? Jij doet een uitspraak waarvan je niet zeker kan zijn dat die juist is, je speculeert. Als een ander dat in een andere discussie doet, dan ga je miepen, maar als het in je belang is dan is het mierenneuken. En je vergelijking slaat al helemaal nergens op.. :) Jij kan niet weten welke kleur onderbroek ik aan heb, dus heb ik gelijk in deze kwestie.. :) ( :7 )

Iets zeker weten doe je nooit.. ^_^ Weet jij zeker dat de kleur van het forum groen is? Of interpreteer jij deze kleur alleen maar als groen? (of oranje als je die andere skin gebruikt.. :puh:)

Kan zo zijn, maar je kan het ook niet uitsluiten.

Jij weet ook goed dat de mens zo gewoon in elkaar steekt.. ^_^

Wederom speculeren, dat kan je niet weten.

Wederom, iets zeker weten doe je nooit.. :D

Wie heeft het over genetische programmering?

Ik..

De mens heeft het instinct om zichzelf te beschermen, te overleven. Maar de mens heeft ook iets anders, een eigen wil en een gedachte. Als mensen vinden dat ze anderen moeten beschermen, of moeten strijden voor de vrijheid van de medemens, dan kan dat gewoon als mens zijnde.

Pff begin nou niet te speculeren.. :D:duh:

Pfff.. Het is graag of niet hoor.. :t

Pff, waarom wil je zo graag het dominante type in onze relatie zijn.. :duh:

Geplaatst:
speculaas.jpg
Het heeft geen zin om hier tegen in te gaan. Als je de kleur van het forum als in twijfel gaat trekken dan is het einde zoek. Je weet best het een groot verschil is om een uitspraak te doen wat mensen denken of een uitspraak waar we het algemeen allemaal over eens zijn. We zijn het er over eens dat de kleur groen is, dus valt dat niet onder speculeren. Het is onzin om alles speculatie te noemen, zolang je dat wel doet is er geen discussie meer mogelijk.
Pff, waarom wil je zo graag het dominante type in onze relatie zijn.. :duh:
Omdat je verwijfd bent...
Geplaatst:
Het heeft geen zin om hier tegen in te gaan. Als je de kleur van het forum als in twijfel gaat trekken dan is het einde zoek. Je weet best het een groot verschil is om een uitspraak te doen wat mensen denken of een uitspraak waar we het algemeen allemaal over eens zijn. We zijn het er over eens dat de kleur groen is, dus valt dat niet onder speculeren. Het is onzin om alles speculatie te noemen, zolang je dat wel doet is er geen discussie meer mogelijk.

Maar daarom niet minder correct.. ^_^

Geplaatst:
Maar daarom niet minder correct.. ^_^
Het is incorrect, maar niet minder dan dat inderdaad. Minder dan niets kan ook moeilijk, dat wordt filosofisch.. :puh:
Geplaatst:

Het is vrij onwetend om te stellen dat niemand destijds vrijwillig heeft gevochten voor vrijheid. Niet alleen waren echt niet alle soldaten verplicht om te vechten, maar dan vergeet je ook die andere beweging die de bezetters het leven zuur maakten: het verzet. Zij riskeerden net als die soldaten ook hun leven om voor vrijheid te vechten én om andere levens van bijvoorbeeld onderduikers en piloten te redden. Niemand was verplicht om dat te doen, maar vele deden het wel en ook vele zijn daardoor omgekomen.

Laten we ook niet vergeten dat respect opbrengen voor gesneuvelde vrijheidsstrijders weliswaar één van de doelen is van Dodenherdenking, maar samen even terugdenken aan een vreselijke oorlog misschien nog wel veel belangrijker is. Door met z'n allen stil te staan bij die oorlog herhalen we voor onszelf weer even hoe verkeerd die geweest is en vooral dat we samen moeten zorgen dat zoiets nooit meer gebeurt. Zeker in deze tijd van generalisering en oplevende haat tegen bevolkingsgroepen, is het van wezenlijk belang om te onthouden hoe het mis kan gaan en te bedenken dat we als samenleving moeten zorgen dat dat niet gebeurt.

Geplaatst:
Het is vrij onwetend om te stellen dat niemand destijds vrijwillig heeft gevochten voor vrijheid. Niet alleen waren echt niet alle soldaten verplicht om te vechten, maar dan vergeet je ook die andere beweging die de bezetters het leven zuur maakten: het verzet. Zij riskeerden net als die soldaten ook hun leven om voor vrijheid te vechten én om andere levens van bijvoorbeeld onderduikers en piloten te redden. Niemand was verplicht om dat te doen, maar vele deden het wel en ook vele zijn daardoor omgekomen.

Laten we ook niet vergeten dat respect opbrengen voor gesneuvelde vrijheidsstrijders weliswaar één van de doelen is van Dodenherdenking, maar samen even terugdenken aan een vreselijke oorlog misschien nog wel veel belangrijker is. Door met z'n allen stil te staan bij die oorlog herhalen we voor onszelf weer even hoe verkeerd die geweest is en vooral dat we samen moeten zorgen dat zoiets nooit meer gebeurt. Zeker in deze tijd van generalisering en oplevende haat tegen bevolkingsgroepen, is het van wezenlijk belang om te onthouden hoe het mis kan gaan en te bedenken dat we als samenleving moeten zorgen dat dat niet gebeurt.

Piet-Herr ik heb je gemist jongen. Blij je weer te zien hier, vooral in dit geweldige Opinie-forum.

Oh ja ik vind het ook wel respectvol als je even stilstaat bij de gebeurtenissen van toen en ook voor degenen die toentertijd hebben moeten sneuvelen. Je kan allerlei redenen bedenken waarom het achterlijk, nutteloos en tijdverspilling zou zijn, maar uiteindelijk blijft het toch wel respectvol als je het doet.

Geplaatst: (bewerkt)

Iedereen moet doen wat hij wilt. Als je jezelf tegoed voelt om even te denken aan hoe die mensen het hebben gehad, dankbaar te zijn, en hun te herdenken vind ik je gewoon een ordinair verwend nest. Dat is mijn mening. Je kan best wel even 2 minuten in het jaar denken aan de mensen die in de oorlog hebben gestreden tegen de Duitsers. En die smoes dat ze dood zijn slaat nergens op. Er zijn ook mensen die mee hebben gevochten in de oorlog, die nog gewoon leven.

Dus, 4 Mei, 8 uur, snavel houden en denken aan die mensen die wel iets hebben voor JOUW vrijheid.

(dit is overigens niet tegen iemand persoonlijk hoor. Al mag Mania-92 zich wel enigzins rekenen tot de doelgroep van deze post)

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ik had het ook niet over iedereen, maar veel mensen deden mee omdat het moest of omdat ze geld kregen of iets dergelijks. (Vooral de Amerikanen)

Moet jij 2 minuten doelloos voor je uit gaan staren (of überhaupt aan WOII terugdenken) om te bedenken dat we vrijheid moeten koesteren en maar beter geen oorlog moeten beginnen?

Iedereen moet doen wat hij wilt. Als je jezelf tegoed voelt om even te denken aan hoe die mensen het hebben gehad, dankbaar te zijn, en hun te herdenken vind ik je gewoon een ordinair verwend nest. Dat is mijn mening. Je kan best wel even 2 minuten in het jaar denken aan de mensen die in de oorlog hebben gestreden tegen de Duitsers. En die smoes dat ze dood zijn slaat nergens op. Er zijn ook mensen die mee hebben gevochten in de oorlog, die nog gewoon leven.

Uhm het is dodenherdenking..

Dus, 4 Mei, 8 uur, snavel houden en denken aan die mensen die wel iets hebben voor JOUW vrijheid.

Dus, 4 Mei, 8 uur, stadiontoeter uit de kast en toeteren maar.

Geplaatst: (bewerkt)
Uhm het is dodenherdenking..

Dus, 4 Mei, 8 uur, stadiontoeter uit de kast en toeteren maar.

Je kunt er wel omheen praten met dit soort onzinnige opmerkingen. Maar ik vind het toch jammer dat je niet het fatsoen hebt om eens stil te staan bij wat die mensen hebben doorgemaakt, wat die mensen hebben gedaan voor dit land. Die mensen hebben 5 jaar lang in angst geleeft. Hebben hun vrouw en kinderen in angst achter gelaten en hebben gestreden voor wat ze waard zijn. Die mensen hebben respect verdient. En of ze het nou nog kunnen zien vanuit de hemel doet er niet toe. Het is gewoon een moment om te beseffen wat die mensen hebben gedaan/meegemaakt.

Wij gaan overigens 5 mei naar de waalsdorp oppervlakte, en leggen inderdaad een bloemetje, Mania-92. Hoe wist je dat eigenlijk??? :puh:

Bewerkt: door Sprunk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...