Jump to content

help bij mod


waldek

Recommended Posts

Hey 'walded',

Voordat ik even kort ga uitleggen hoe je met mods te werk gaat, wil ik je even vragen je e-mail adres te verwijderen. Het plaatsen hiervan is niet toegestaan op het forum, behalve op je eigen profiel. ;)

Allereerst de mod zelf. Hoe wij jou kunnen vertellen hoe jij een leuke mod wilt uitzoeken gaat niet, wij weten niet wat voor mods jij leuk vindt en ten tweede is het zoeken heel eenvoudig. Ga naar een moddingsite, als voorbeeld neem ik GTAGarage. Zoek een leuke mod uit en plaats hem op een makkelijke plaats, het bureaublad bijvoorbeeld? Daarna hangt het er vanaf wát je hebt gedownload. Het is mogelijk dat je een mod hebt gedownload die een gebouw/voertuig vervangt, in dat geval moeten we de IMGTool downloaden. Aangezien je niet weet hoe deze werkt, kun je het beste de handleiding doorlezen.

Het kan ook mogelijk zijn dat je iets hebt gedownload dat juist ergens iets plaatst. Lees in dat geval de readme eventjes door. De laatste mogelijkheid is dat er een main.scm bestand inzit, in dat geval moet je naar het volgende pad gaan:

...\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\Data

Hier vervang je het bestand met de originele, let wel op dat je een nieuw spel moet starten.

Voor eventuele verdere vragen verwijs ik je door naar de Modding Fora.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey 'walded',

Voordat ik even kort ga uitleggen hoe je met mods te werk gaat, wil ik je even vragen je e-mail adres te verwijderen. Het plaatsen hiervan is niet toegestaan op het forum, behalve op je eigen profiel. ;)

Allereerst de mod zelf. Hoe wij jou kunnen vertellen hoe jij een leuke mod wilt uitzoeken gaat niet, wij weten niet wat voor mods jij leuk vindt en ten tweede is het zoeken heel eenvoudig. Ga naar een moddingsite, als voorbeeld neem ik GTAGarage. Zoek een leuke mod uit en plaats hem op een makkelijke plaats, het bureaublad bijvoorbeeld? Daarna hangt het er vanaf wát je hebt gedownload. Het is mogelijk dat je een mod hebt gedownload die een gebouw/voertuig vervangt, in dat geval moeten we de IMGTool downloaden. Aangezien je niet weet hoe deze werkt, kun je het beste de handleiding doorlezen.

Het kan ook mogelijk zijn dat je iets hebt gedownload dat juist ergens iets plaatst. Lees in dat geval de readme eventjes door. De laatste mogelijkheid is dat er een main.scm bestand inzit, in dat geval moet je naar het volgende pad gaan:

...\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\Data

Hier vervang je het bestand met de originele, let wel op dat je een nieuw spel moet starten.

Voor eventuele verdere vragen verwijs ik je door naar de Modding Fora.

danku voor de uitleg maar ik heb al een eerste probleem ^_^ als ik dat img tool wil downloaden dan komt dit in een onbekend bestand. met weelk programma moet ik deze openen??

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt, dat komt doordat het ingepakt is, zodat het kleiner is. Ingepakte bestanden kun je ook uitpakken met een programma: WinRAR. Als je dat niet hebt, wat dus het geval is, kun je het op die site downloaden. Installeer het programma. Ga nu naar dat gedownloade bestand van jou. Klik er rechts op en kies 'Uitpakken in ...\IMGTool'. Er zal op de plaats van de puntjes nog wat staan, maar de rest is gelijk. Klik daar dus op. Het bestand wordt nu uitgepakt. Je kunt er nu in, start het programma op en je kunt verder.

Daarnaast, andere bestanden (heel vaak modificaties) zijn ook ingepakt met WinRAR. Dit programma is zeker van belang!

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar de Rockstar Games map en klik met rechtermuisknop op de map 'Grand Theft Auto Vice City'. Selecteer eigenschappen en vink vervolgens Alleen Lezen uit. Druk vervolgens op Toepassen en pas dit op alle submappen en bestanden toe. Hierna zul je gewoon kunnen aanpassen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar de Rockstar Games map en klik met rechtermuisknop op de map 'Grand Theft Auto Vice City'. Selecteer eigenschappen en vink vervolgens Alleen Lezen uit. Druk vervolgens op Toepassen en pas dit op alle submappen en bestanden toe. Hierna zul je gewoon kunnen aanpassen.

jah nu is alles gelukt maar als ik nu vice city wil opstarten gaat alles normaal: rockstar en het filmpje en dan wanneeer het, het menu wil laden springt het weg en kom ik weer uit op het bureaublad zonder 1 programma actief

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je zeker dat je alles juist hebt geïnstalleerd? Kijk eens in de bijgeleverde ReadMe om te zien of je misschien dingen bent vergeten bij de installatie, want vaak vergeet men nog wel eens wat bij bijvoorbeeld car-mods.

Link to comment
Delen op andere websites

bah kheb nu de auto's gwn weg gedaan want 1) ik snap er niet veeel van van die regels veranderen en daar bij nog eens ik vind niet alle kladblok bestanden dus ik zal eens gwn proberen met gebouwen enz..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...