nick5556 Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 (bewerkt) Hey, ik ben bezig met mijn eerste mod en volgens mij ziet het er aardig uit, voor de eerste keer altans... Een overzicht van het hele gebouw, Ge Update Ik weet het de deur lijkt hoog voor het gebouw maar het is twee meter hoog :') De deur: Ge Update En die vage zwarte dingen op het dak die schoorsteentjes moeten voorstellen: En dan het ABN Amro logo ( niet super gelukt, hij is 3d maar zo erg zie je het nie ) En dan komt er later meer, want het is nog een WIP ( Work In Progress ). Cie U Ohja, hebben jullie tips/kritiek alles is welkom als er maar een rede is.. Morgen post ik de vrouwen WC's ik moet nog een paar dingen beter maken zoals de sloten en de klinken ( rond maken dus ) Bewerkt: 5 mei 2008 door nick5556
Siriouz Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 (bewerkt) hm een leuk begin. toch zijn er niet erg veel mensen die gebouwen maken. waarschijnlijk vanwege het veel werk hebben aan interieur. suc6 ermee. 1 tip: wat aan het begin ook vaak tegen mij gezegd is, is dat de beige vlakken ingame zichtbaar zijn, maar de paarse vlakken zijn eigenlijk gewoon onzichtbare muren. een hele simpele oplossing (meestal dan:D), is gewoon dubbele ''muren'' maken. teminste, daar komt t op neer. Bewerkt: 4 mei 2008 door Siriouz
nick5556 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 hm een leuk begin. toch zijn er niet erg veel mensen die gebouwen maken. waarschijnlijk vanwege het veel werk hebben aan interieur.suc6 ermee. 1 tip: wat aan het begin ook vaak tegen mij gezegd is, is dat de beige vlakken ingame zichtbaar zijn, maar de paarse vlakken zijn eigenlijk gewoon onzichtbare muren. een hele simpele oplossing (meestal dan:D), is gewoon dubbele ''muren'' maken. teminste, daar komt t op neer. Of gewoon de andere kant een texture geve
Siriouz Geplaatst: 4 mei 2008 Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 hm een leuk begin. toch zijn er niet erg veel mensen die gebouwen maken. waarschijnlijk vanwege het veel werk hebben aan interieur.suc6 ermee. 1 tip: wat aan het begin ook vaak tegen mij gezegd is, is dat de beige vlakken ingame zichtbaar zijn, maar de paarse vlakken zijn eigenlijk gewoon onzichtbare muren. een hele simpele oplossing (meestal dan:D), is gewoon dubbele ''muren'' maken. teminste, daar komt t op neer. Of gewoon de andere kant een texture geve nee, dat schijnt niet te helpen. ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, aangezien ik voor de lol modellen maak. tja...
nick5556 Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2008 Hmmm, ik heb nog een vraagje, kan je dingen die je hide weer terug halen? en hoe? ( ik gebruik SketchUp 6 ) PRO lijkt me beter en die moet ik 'jeweetwellen'
Siriouz Geplaatst: 5 mei 2008 Rapport Geplaatst: 5 mei 2008 Hmmm, ik heb nog een vraagje, kan je dingen die je hide weer terug halen? en hoe? ( ik gebruik SketchUp 6 ) ik snap de vraag niet helemaal...?
nick5556 Geplaatst: 5 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 mei 2008 (bewerkt) Je hebt bijvoorbeeld een kubus ( 3D vierkant ) en daar wil je in werken maak dat is moeilijk als je weinig ruimte is, nu hebben ze er iets op bedacht, als je op een van de vlakken met rechterklik klikt dan staat er 'hide' dat doe ik dan maar hoe unhide ik het weer zonder dat ik ctrl+z moet doen? EDIT: Al gevonden bij 'edit' Bewerkt: 5 mei 2008 door nick5556
nick5556 Geplaatst: 5 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 5 mei 2008 Nog een vraagje, hoe maak je dingen gemakkelijk rond? want een vierkante deurklink is niet het allermooiste
Siriouz Geplaatst: 6 mei 2008 Rapport Geplaatst: 6 mei 2008 je kan op bepaalde plekken, bijvoorbeeld een vierkant, vanaf een bepaald punt een lijn trekken naar de overstaande/aanliggende lijn. die lijn is volgens mij altijd paars. dan kun je vanaf het middelpunt van die lijn makkelijk een cirkel trekken die de hoek afrondt.
FerryN Geplaatst: 10 mei 2008 Rapport Geplaatst: 10 mei 2008 En nog een tip, haal die 3D letters weg, en plak er een texture op, of maak zelf een lowpoly text. Want die van sketchup zijn vreselijk highpoly, en vooral als het om veel letters gaat. En aangezien die text van jou niet echt opvalt, zou ik voor een lowpoly oplossing gaan(Zelf lowpoly maken/texture) Greetz
gta-pilot Geplaatst: 10 mei 2008 Rapport Geplaatst: 10 mei 2008 (bewerkt) En nog een tip, haal die 3D letters weg, en plak er een texture op, of maak zelf een lowpoly text.Want die van sketchup zijn vreselijk highpoly, en vooral als het om veel letters gaat. En aangezien die text van jou niet echt opvalt, zou ik voor een lowpoly oplossing gaan(Zelf lowpoly maken/texture) Greetz Om nog een ding toe te voegen. Je moet de letters apart in de map editor zetten. En je kan dingen rondmaken door middel van de poly's (de lijnen van de buitekand.) te selecteren en dan rechtermuisknop en klik dan op smooth. Bewerkt: 10 mei 2008 door gta-pilot
Wazuup Geplaatst: 10 mei 2008 Rapport Geplaatst: 10 mei 2008 (bewerkt) Een mod is een afkorting voor een modificatie, wat betekend dat het iets veranderd in het spel. Als je hier je modificatie wilt tonen, betekend dat dus niet een plaatje van een model uit een 3d programma, daavoor hebben we: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=47181 >>> Door DaBeast: Lol, deze sjap denkt dat ie nog steeds moderator is <<< Moderator wordt je niet, moderator zit in je. Bewerkt: 14 mei 2008 door Wazuup
DaBeast Geplaatst: 13 mei 2008 Rapport Geplaatst: 13 mei 2008 nick5556: Ik zou graag wat process zien in het daadwerkelijk 'ingame' zetten. Als hij niet ingame komt, heeft het geen zin dat dit topic openblijft.. Als je niet weet hoe je iets ingame moet zetten, raad ik je de Master Tutorial List aan. Ik heb dus graag binnen de week ingame screens zien (of op zijn minst process).. Zo niet, komt hier een slotje op. Als je dan weer screens hebt, stuur je gewoon een PBtje en hij word weer geopend (bij uitstel ook graag een pb sturen). Vriendelijke groeten, DaBeast
nick5556 Geplaatst: 23 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2008 Ik ben hier dus weer terug en ik ga er mee verder, het probleem met mij is alleen dat ik veel afwisseling nodig heb, als ik bijvoorbeeld iets doe dan kan ik dat maximaal een/twee weken vol houden, dus ik kan niet een maand achter elkaar aan een ding doorwerken. Ik ben nu weer een beetje script beu dus ik ga hier weer aan verder , ik ga hem morgen ingame zetten ( waarschijnlijk s'avonds omdat ik s'middags aan school moet ), dat moest ik dus effe kwijt. Cie Ya
Recommended Posts