Jump to content

K-1

Dwayne Forge

Wat vinden jullie van K-1  

6 leden hebben gestemd

1. 1. K-1

• Helaas te ongewardeerd in Nederland.
      5
    • Ik vind het niks aan die sport.
      1

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

K-1 is een vechtsport die technieken van onder andere het thaiboksen, Taekwondo, karate, kung-fu, kickboksen en het traditionele boksen combineert.

De 'K' staat voor karate, kung-fu en kickboksen. De term K-1 is afgeleid van F-1 of Formule 1.

Net als F-1 bij autosport staat K-1 voor de hoogste klasse in de vechtsport. De sport werd geïntroduceerd door Kazuyoshi Ishii in 1993 in Japan. In 1993 werd voor het eerst een K-1-wedstrijd op televisie uitgezonden.

Elk jaar worden er in de hele wereld K-1 toernooien gehouden om te bepalen welke acht vechters aan de K-1 World Grand Prix in Japan mogen meedoen. De finale werd t/m 2006 elk jaar in het Tokyo Dome in de Japanse hoofdstad Tokio gehouden en in 2007 in de Yokohama Arena. De winnaar van de finale wint $400.000,-.

Sinds de start van de K1-wedstrijden hebben de Nederlanders het K-1 toernooi gedomineerd. De Nederlanders hebben tot nu toe 12 van de 15 edities gewonnen.

* Een wedstrijd duurt normaal 3 rondes (bij gelijkspel maximaal 5 rondes) van 3 minuten.

* Er kan worden gewonnen op punten, door knockout of technisch knockout en door opgave.

Er zijn drie toernooien:

* K-1 MAX (<70 kg)

* K-1 Heavyweight (<100 kg)

* K-1 World Grand Prix (> 100kg)

.

Ik vind het een heel ongewardeerde sport in Nederland helaas terwijl de Nederlanders toch de beste van de wereld zijn als meer dan 10 jaar.

Ik wil er zelf onder maar ik kan nergens een sport school vinden die K-1 lessen geeft.

Bewerkt: door Dwayne Forge
Geplaatst:

Klopt helemaal, eigenlijk alleen eurosport zend uit en afentoe sbs6. Erg ongewaardeerd.

K-1 vind ik het erg vet maar MMA (mixed martial arts) vind ik vetter.

K-1! is the best!

Remy Bonjasky, Peter Aerts, Badr Hari Ernesto Hoost en noem maar op hebben bij ons getraind :)

Favoriet? Ruslan Karaev!! he is the man!

Bewerkt: door Muay Thai

Heb het eens gezien, heel veel bloed. Een nederlander had het toernooi gewonnen. (Eind vorig jaar)

Vind het maar niets (al die vechtsporten )

Bewerkt: door Think
Geplaatst:
K-1! is the best!

Remy Bonjasky, Peter Aerts, Badr Hari Ernesto Hoost en noem maar op hebben bij ons getraind :)

Peter Aerts ik heb ergens gehoord dat hij binnenkort stopt omdat zijn lichaam het niet meer zo goed aan kan als vroeger.

Geplaatst:
K-1! is the best!

Peter Aerts ik heb ergens gehoord dat hij binnenkort stopt omdat zijn lichaam het niet meer zo goed aan kan als vroeger.

Hij is inderdaad al een oude vechter, maar hij daagde laatst Sem Schilt uit in de Arena!

Geplaatst:
K-1! is the best!

Hij is inderdaad al een oude vechter, maar hij daagde laatst Sem Schilt uit in de Arena!

Ja zeker dat is goed nieuws Sem Schilt 4 voudig wereld kampioen. Moet een mooie wedstrijd worden.

Die match pak ik ook weer mee met Grabit.

Geplaatst:
Wie zijn jou favoriete vechters?

Mijn nummer 1 favoriet is Remy Bonyaski.

Melvin manhoef.

Als er maar 1 Nederlander wint tegen een buitenlander dan ben ik al blij.

Maar Mijn nummer 1 is Remy Bonyaski.

• 3 weken later...
Geplaatst:

ik denk dat het Helaas te ongewardeerd in Nederland is.

Ik heb het nog nooit gezien maar het lijkt me echt een masterlijke sport.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...