Jump to content

Gamemode wisselen om bepalde tijd

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe kan ik zorgen dat er om de 2 dagen een anderen game mode is dus zo:

eerst 2 dagen gamemode0

en dan 2dagen gamemode1

is dat mogelijk?

zo ja.. hoe?

Edite:

Ik Weet het denk ik al:

Ik denk met SendRconCommand en dan changemode verzenden

en met een timer alleen daar heb ik geen verstand van :puh:

ik weet alleen dat er 172 800 seconde in 2 dagen zitten.

wie kan helpen?

Bewerkt: door RealNL
Geplaatst:
SetTimer(functioname[], 172800, 0);

zoiets denk ik ik weet niet of het werkt !

en dan waar moet ik dan sendrconcommand in doen want ik snap dus miss 1% af van timers

Geplaatst:
SetTimer(functioname[], 172800, 0);

zoiets denk ik ik weet niet of het werkt !

en dan waar moet ik dan sendrconcommand in doen want ik snap dus miss 1% af van timers

ik denk forward SendRconCommand

en dan

public SendRconCommand

{

return1;

}

ofzoiets ik weet het ook niet precies !

en anders even vragen op de samp forums

Er zijn een paar dingen nodig om dit te kunnen maken:

Instellingen voor meerdere scripts in server.cfg.

Info daarover kun je hier vinden: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Server.cfg

Een timer waarmee je om de 2 dagen wisselt van game-mode.

Ik weet bijna zeker dat er info hier op het forum staat voor het maken van een timer.

(Ik zou anders niet weten hoe het kan dat ik een timer heb in mijn eigen script..... ;) )

Hoe je de server Rcon commands laat uitvoeren.

Dit staat 100% zeker in "Het PAWN scripting problemen topic" uitgelegd door Sandra, dus dat moet zeker wel lukken.

De laatste 2 dingen weet ik dat het er is, ik heb momenteel helaas geen tijd om het op te zoeken (kijk naar mn post-tijd ;) ) maar het moet wel te vinden zijn met de "Zoeken" functie en anders spit het forum ff flink door.

mvg,

Bewerkt: door Ymosky

Uuhm, ik zat net te denken aan het volgende:

Als je een timer 2 dagen laat lopen en daarna game-modewissel, dan zal de server iig die 2 dagen non-stop moeten draaien, als hij om een of andere reden afsluit begint de timer weer opnieuw.

Daarnaast denk ik dat zo'n constant lopende timer best wel wat zal kosten aan cpu en/of geheugen waardoor je server trager is.

Het is misschien beter om het anders te doen, wat alleen wel weer wat ingewikkelder is:

Een timer maken die om het uur afloopt, iedere keer als de timer afloopt zet je een waarde met 1 omhoog.

Als die waarde dan op 36 staat moet er een gamemode-wissel plaatsvinden, en daarna weer op 0 gezet worden

Dan kun je ook die waarde bij "public OnGameModeExit" opslaan in een bestandje en laten laden bij public OnGameModeInit.

Dan weet de server waar je gebleven bent en kan de server zonder gevaar een keertje crashen, afgesloten worden of iets dergelijks.

En verder kun je daarmee de gamemode-wissel makkelijk vervroegen door het tekstbestandje waar de waarde is opgeslagen te wijzigen en het getal op bijvoorbeeld 35 zetten.

Ik zal proberen binnenkort wat meer uitleg te geven, zelf uitproberen en met evt. script-voorbeelden erbij.

Alleen heb ik daar op het moment weinig zin in, neem me aub niet kwalijk maar hier naast mn computer is het meer als 30 graden ;):D

Succes! groetjes, Ymosky

EDIT: Om rcon commands uit te voeren zonder dat je rcon inlogd staat hier in het volgende bericht van Sandra: (zie je wel dat het in het "Scripting problemen topic" staat... ;) )

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...mp;#entry862312

Bewerkt: door Ymosky

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...