Ophion Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Hallo, ik heb vanaf gisteren een probleem met het icoontje start. Hij is opeens weg! Ik zou niet weten hoe het op te lossen is. Als ik mijn computer opnieuw opstart, doet hij het wel weer. Ik zal even een plaatje er bij doen. Weet iemand waar dit aan ligt? Trouwens, als ik rechterklik op m'n start icoon ( die weg is .. ) dan naar eigenschappen ga, en dan zeg dat hij de taakbalk niet moet verbergen, krijg ik m'n start menu wel terug, alleen functioneerd hij niet. Groetjes Jeroen. Reageren
David22 Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Als je dit probleem hebt, probeer dan even het volgende: Druk op Ctrl + Alt + Delete en kijk of onder de tab processen 'explorer.exe' actief is. Mocht dit niet het geval zijn, druk dan op Win + R en typ explorer. Als dit niet werkt meld het dan even Reageren
Ophion Geplaatst: 8 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Net opnieuw opgestart omdat het wel erg vervelend werd. Zodra het weer weg is, zal ik dit proberen. Een vraagje.. Waarom opeens nu , terwijl ik nooit problemen heb gehad? Reageren
Unmountable Tijmen Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Heb je misschien dingen met je computer gedaan, aparte dingen erop gezet, dingen gedownload ofzoiets? Reageren
Ophion Geplaatst: 8 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 (bewerkt) @UT : Nee, niet dat ik weet. @David : Het heeft gewerkt. Hoe kan ik dit nu oplossen? Toen dit gebeurde had ik Gunbound aanstaan, ik kreeg berichten dat Rundll32 niet meer werkte en moest worden afgesloten, ook iets van Search Protocol werkte ook niet meer ( Zelfde bericht ) En ook firefox.exe werke niet meer. En toen vond ik ook niets meer op m'n desktop. Hoe kan ik dit nu oplossen? Ik word er flauw van.. En nog een vraag: Is dit virus/spyware ? Bewerkt: 8 mei 2008 door jovu123 Reageren
Unmountable Tijmen Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Ik durf niet zeker te zeggen of dit een Virus of Spyware is. Want dit heb ik ook. Het licht er meestal aan dat als een programma Onverwachts wordt afgesloten, dat dan de taakbalk gek wordt. Dit is wel vaker, en volgens mij niet op te lossen Reageren
The-oracle Geplaatst: 9 mei 2008 Rapport Geplaatst: 9 mei 2008 @UT : Nee, niet dat ik weet.@David : Het heeft gewerkt. Hoe kan ik dit nu oplossen? Toen dit gebeurde had ik Gunbound aanstaan, ik kreeg berichten dat Rundll32 niet meer werkte en moest worden afgesloten, ook iets van Search Protocol werkte ook niet meer ( Zelfde bericht ) En ook firefox.exe werke niet meer. En toen vond ik ook niets meer op m'n desktop. Hoe kan ik dit nu oplossen? Ik word er flauw van.. En nog een vraag: Is dit virus/spyware ? k heb ook zoiets gehad.... k had geen virus bescherming... maar in ieder geval Ik had dat als ik een map klikte, of een programma starte de HELE taakbalk weg was, en dus ook de map dus ik kon niks meer openen, en ik had ook de hele tijd dat rundll32 en nog van die vage dingen... Ik ben toen naar computer zaak geweest en die zeiden dat dat een virus was, ik heb toen gekozen geen backups te maken omdat ik van het meeste back ups had.... het ergste wat ik kwijt ben geraakt is men oblivion savegame . maar ik heb dit opgelost door de hele computer opnieuw te instaleren, vista erop nieuw opzetten... k starte de computer opnieuw op en drukte meteen een paar keer op F11 (system recovery) en toen werdt de computer binnen een half uur terug gebracht zoals ie was toen ik em kocht. je bent dan alles wel kwijt maar alles is weer zo als toen je em kocht (dus ook heel snel enzo). Ik weet niet of dit je helpt maar als je back ups hebt is dit een goede oplossing als niks meer helpt... Grtz Reageren
David22 Geplaatst: 9 mei 2008 Rapport Geplaatst: 9 mei 2008 Zover ik weet is dit geen virus . Ik heb het ook wel eens, en ik heb meerdere virusscanners. Dat rundll.exe niet meer werkte kan wel kloppen, zie onderstaand plaatje. Zoals je ziet is rundll het hostproces van windows. Hier zal explorer.exe dan ook wel op draaien. Zoals de naam het ookal zegt, zorgt dit programma ervoor dat er .dll's gedraait kunnen worden. Ik zal even google'n naar een oplossing. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 10 mei 2008 Rapport Geplaatst: 10 mei 2008 Ik denk dat je even Systeemherstel moet doen. Dit staat volgens mij bij Start -> Bureauaccesoires -> Systeemwerkset. En dan moet je een datum kiezen van vóór dat je het probleem had. Mvg, Flitskikker Reageren
gta-pilot Geplaatst: 10 mei 2008 Rapport Geplaatst: 10 mei 2008 explorer.exe moet apart in de lijst staan. En Heb je XP of Vista? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.