Ymosky Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Hallo, Ik ben (opnieuw na poosje eruit te zijn geweest) weer bezig met mn script, en zit met het volgende: Ik wil een Level-up systeem maken zodat spelers iedere keer een level hoger kunnen kopen. (En daaraan gekoppeld dat een hoger level meer commands heeft e.d.) Dus bijvoorbeeld level 1 -> 2 is 5000$, level 2 -> 3 is 6000$ enz. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om een heel stuk script te bouwen met "If playerlevel = 1 en hij heeft genoeg geld dan playerlevel op 2 zetten en geld erafhalen" en zo doorgaan tot een hele hoop levels, maar dat lijkt me niet erg praktisch. Doel is dus ik level 1 op een bedrag (5000$ ofzo) in kan stellen, en dat iedere level-up dan 1000$ meer kost. En dat er vervolgens met 1 command /buylevel alles gewoon goed gaat. Heeft er iemand hier ideeen voor? een voorbeeld misschien of iets dergelijks? Zo niet, dan schrijf ik gewoon het hele script uit, werkt ook, maarja... Bij voorbaat dank, Ymosky Reageren
Sandra Geplaatst: 8 mei 2008 Rapport Geplaatst: 8 mei 2008 Hier wat codes die je eventueel zou kunnen gebruiken: #define MAX_LEVEL 6 new PlayerLevel[MAX_PLAYERS]; new LevelCosts[MAX_LEVEL][0] = { {1000}, {2000}, {5000}, {10000}, {50000}, {100000} }; if(strcmp(cmdtext, "/buylevel", true)==0) { if(PlayerLevel[playerid] == MAX_LEVEL) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You already have the highest level!"); return 1; } if(GetPlayerMoney(playerid) <= LevelCosts[PlayerLevel[playerid]]) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You don't have enough money!"); return 1; } GivePlayerMoney(playerid, (0-LevelCosts[PlayerLevel[playerid]]); PlayerLevel[playerid]++; new string[128]; format(string, 128, "Congratulations! Your level is now: %d", PlayerLevel[playerid]); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, string); return 1; } Reageren
Rks Geplaatst: 9 mei 2008 Rapport Geplaatst: 9 mei 2008 Hier wat codes die je eventueel zou kunnen gebruiken: #define MAX_LEVEL 6 new PlayerLevel[MAX_PLAYERS]; new LevelCosts[MAX_LEVEL][0] = { {1000}, {2000}, {5000}, {10000}, {50000}, {100000} }; if(strcmp(cmdtext, "/buylevel", true)==0) { if(PlayerLevel[playerid] == MAX_LEVEL) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You already have the highest level!"); return 1; } if(GetPlayerMoney(playerid) <= LevelCosts[PlayerLevel[playerid]]) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You don't have enough money!"); return 1; } GivePlayerMoney(playerid, (0-LevelCosts[PlayerLevel[playerid]]); PlayerLevel[playerid]++; new string[128]; format(string, 128, "Congratulations! Your level is now: %d", PlayerLevel[playerid]); SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, string); return 1; } Is dit niet mogelijk met exp. Dat je voor level 1 4/4 exp moet hebbe (dus 4 moorden), en dan kun je upgraden naar andere, etc etc... Rksss Reageren
Ymosky Geplaatst: 9 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 9 mei 2008 @Sandra, Bedankt voor de moeite! ga ik binnenkort zeker uitproberen, het is nu eigenlijk een beetje te warm, Alleen als ik dit toepas zal ik ook weer een anti-cheat erin moeten zetten (had ik nog ergens liggen, dus dat zal wel lukken) anders kan een money-cheater direct level-up. En met xp en dergelijke heb ik geen zin in. @Rks, is zeker wel mogelijk, om xp's te geven en op te slaan zou je gebruik kunnen maken van Sandra's Acount-systeem, hoef je niet perse het systeem over te nemen, maar daarbij staat duidelijk uitgelegd hoe je dingen kunt opslaan, (xp's bijvoorbeeld ) en later gebruiken. Reageren
nick5556 Geplaatst: 12 mei 2008 Rapport Geplaatst: 12 mei 2008 Is dit niet mogelijk met exp.Dat je voor level 1 4/4 exp moet hebbe (dus 4 moorden), en dan kun je upgraden naar andere, etc etc... Rksss Dit is zeker mogelijk, alleen dan moet je zoiets doen: new PlayerExp[MAX_PLAYERS]; new NeedExp[MAX_LEVEL][0] = { {4}, {8}, {16}, {32}, {64}, {128} }; En dan bij OnPlayerDeath: PlayerExp[killerid] +1; Dit moet je zelf even uitbreiden met zelfmoord ect. En je moet het commando zelf maken want daar heb ik nu geen zin in, misschien dat ik dat morgen doe Reageren
GAMEKINGZ Geplaatst: 20 juni 2009 Rapport Geplaatst: 20 juni 2009 (bewerkt) Hallo,Ik ben (opnieuw na poosje eruit te zijn geweest) weer bezig met mn script, en zit met het volgende: Ik wil een Level-up systeem maken zodat spelers iedere keer een level hoger kunnen kopen. (En daaraan gekoppeld dat een hoger level meer commands heeft e.d.) Dus bijvoorbeeld level 1 -> 2 is 5000$, level 2 -> 3 is 6000$ enz. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om een heel stuk script te bouwen met "If playerlevel = 1 en hij heeft genoeg geld dan playerlevel op 2 zetten en geld erafhalen" en zo doorgaan tot een hele hoop levels, maar dat lijkt me niet erg praktisch. Doel is dus ik level 1 op een bedrag (5000$ ofzo) in kan stellen, en dat iedere level-up dan 1000$ meer kost. En dat er vervolgens met 1 command /buylevel alles gewoon goed gaat. Heeft er iemand hier ideeen voor? een voorbeeld misschien of iets dergelijks? Zo niet, dan schrijf ik gewoon het hele script uit, werkt ook, maarja... Bij voorbaat dank, Ymosky Is dit niet mogelijk met exp.Dat je voor level 1 4/4 exp moet hebbe (dus 4 moorden), en dan kun je upgraden naar andere, etc etc... Rksss Dit is zeker mogelijk, alleen dan moet je zoiets doen: new PlayerExp[MAX_PLAYERS]; new NeedExp[MAX_LEVEL][0] = { {4}, {8}, {16}, {32}, {64}, {128} }; En dan bij OnPlayerDeath: PlayerExp[killerid] +1; Dit moet je zelf even uitbreiden met zelfmoord ect. En je moet het commando zelf maken want daar heb ik nu geen zin in, misschien dat ik dat morgen doe Hoi ik vind het wel leuk dat jullie zon scriptje maken maar ik kom er echt niet aan uit kan iemand hem misschien volledig plaatsen want kben zelf bezig met een gamemode. alleen het level systeem zoasl hier moet er nog inkomen :S. aub niet aankomen met kijk hier van sandra, want dan stapelen bij mij steeds de fouten en problemen op . Bewerkt: 22 juni 2009 door gamekingz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.