Jump to content

Gamers PC?


Woetsha

Recommended Posts

Ik wou vragen of de onderstaande computer een goede game computer is, kan ik daar GTA IV op spelen als hij zou uitkomen en het spel Crysis...

-----------------

Foto

cpu amd phenom am2+ quad core 9750 2.4ghz 2mb

hard disk: hdd 1tb (= 1000gb)7200 sata3gb/s ncq samsung spinpoint f1 32mb 8.9ms

geheugen 4gb (4x1gb) ddr2 apacer 1gb pc6400/800 cl5.0 apacer/am1

2 x dvd-rw samsung 20x sata black

cardreader

voeding gigabyte 460w

case chieftec black

beeldkaart : gf 8800gt extreme 640m 512mb ddr3 pci-e tv/dual dvi

moederbord: g108 gigabyte ga-ma790fx-ds5 amd atx ddr2 1066 crf/s/gbl

---------

Wat zou normaal gezien een goede prijs voor deze pc zijn? Graag de prijs voor nieuw en de prijs voor 2dehands.

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Hier kun je bekijken welk spel je pc wel of niet aan kan gewoon een spel aanklikken en dan op Next dan scant het en dan zie je het.

Yougamers

Gaat moeilijk als ik die computer nog niet heb. :N

Dus ik wil een nieuwe computer kopen met de bovenstaande onderdelen en ik vraag nu of die computer GTA IV aankan als hij op de pc zou uitkomen en het spel Crysis?

Ook zou ik graag weten hoeveel deze computer zou kosten nieuw en 2dehands?

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Als gta4 op de pc ook full-HD wordt kan je erop rekenen dat de pc die je nu geselecteerd heb zal zweten als je het spel speelt. Dat geldt ook als je crysis erop speelt. However, met die pc kun je sowieso crysis vloeiend op medium kwaliteit spelen. Voor gta4 valt nog weinig te zeggen, daarvoor is het wachten tot dat Taketwo/rockstar de systeemeisen naar buiten brengt (wat je meestal via gamesites of tijdschriften te horen krijgt).

Nu moet je btw niet denken dat het een matige pc is, integendeel, het is een vrij rap dingetje :)

Je kan op een site als www.alternate.nl of www.cool-prices.nl zelf je pc samenstellen met de benodigde onderdelen, en dan wordt onderwijl vanzelf de prijs uitgerekend. Kan je ook meteen naar gelieve 1 van de onderdelen aanpassen als de prijs je te hoog wordt of als je wat speling hebt.

Bewerkt: door Murk
Link to comment
Delen op andere websites

ik zou ff wachten met een nieuwe PC. de nieuwe Videokaarten van ATI komen er ook aan http://www.techzine.nl/nieuws/16134/Specif...-uitgelekt.html. Dus kan je beter nog ff wachten
Ik vind nVidea videokaarten beter. :)

Ik heb nu op Azerty.nl een pc in elkaar gezet, ook al heb ik totaal geen verstand van wat het allemaal betekent. Maar ik heb toch nog wat geprobeerd. Ik ben uitgekomen op €970, 30 euro goedkoper. Maar ik ben nog wel een DVD+RW/CD+RW vergeten. Wat vinden jullie ervan?

10ft3i8.gif

Link to comment
Delen op andere websites

je kan er geen antwoord op geven aangezien niemand nog weet wat de specs gaan worden van gta IV en of die game al quadcore etc etc gaat ondersteunen ofniet, dus mijn advies is gewoon te wachten tot de specs bekendt worden gemaakt wat je nodig hebt om GTA IV fatsoenlijk te kunnen spelen, en waarom nu al die nieuwe pc kopen, gta IV is toch nog niet uit op de PC ;)

Link to comment
Delen op andere websites

en je moet wel dan windows xp 64x/bit er op laten zetten dat is voor snelle pc's ik heb zelf 32bit wat iedereen heb behalve snelle pc's en ik kan ook gemakkelijk 64/bit draaien maar ik doe het niet omdat ik nog wat ouwe leuke spellen heb en die doen het dan niet meer

Link to comment
Delen op andere websites

Wrm zou je 64-bit zetten. Maar ja als je 4Gb neemt moet je inderdaad Vista 64-bit nemen en anders kan je beter gwn 3x 1Gb kopen als je op xp 32-bit wilt blijven.

Ik ga mezelf en RonaldVC eens citeren. :)

Voor XP en 4GB heb je de 64-bits van XP versie nodig, bij Vista hoeft dat vanaf Service Pack 1 niet meer. Hier bevestigt RonaldVC dat.

>>> Door RonaldVC: Niet alleen bevestigd, maar nu ook in de praktijk getest. Na installatie van SP1 op een Vista Premium 32 bit systeem wordt keurig 4 GB intern geheugen herkent in de eigenschappen.

Link to comment
Delen op andere websites

je kan er geen antwoord op geven aangezien niemand nog weet wat de specs gaan worden van gta IV en of die game al quadcore etc etc gaat ondersteunen ofniet, dus mijn advies is gewoon te wachten tot de specs bekendt worden gemaakt wat je nodig hebt om GTA IV fatsoenlijk te kunnen spelen, en waarom nu al die nieuwe pc kopen, gta IV is toch nog niet uit op de PC ;)
Ik koop de PC niet speciaal voor GTA IV. Ik wil gewoon een goede PC hebben en in het geval dat GTA IV uitkomt zou ik hem erop willen spelen, zo niet. Dan is het ook goed. ;)
@Woetsha

Neem 2x 2GB geheugen. Zet het in DualChannel en het is sneller i.p.v. 1x 4GB. Je bent trouwens je voeding en DVD drive vergeten.

Moet ik nog zoeken... Kan iemand anders misschien een PC voor me in elkaar zetten. Ik kan tot 1100 € betalen, liefst had ik er een monitor bij gehad. Ook wil ik 1000 GB harde schijf, omdat ik nog al veel bestanden heb. PC moet zo goed mogelijk zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

je kan er geen antwoord op geven aangezien niemand nog weet wat de specs gaan worden van gta IV en of die game al quadcore etc etc gaat ondersteunen ofniet, dus mijn advies is gewoon te wachten tot de specs bekendt worden gemaakt wat je nodig hebt om GTA IV fatsoenlijk te kunnen spelen, en waarom nu al die nieuwe pc kopen, gta IV is toch nog niet uit op de PC ;)
Ik koop de PC niet speciaal voor GTA IV. Ik wil gewoon een goede PC hebben en in het geval dat GTA IV uitkomt zou ik hem erop willen spelen, zo niet. Dan is het ook goed. ;)
@Woetsha

Neem 2x 2GB geheugen. Zet het in DualChannel en het is sneller i.p.v. 1x 4GB. Je bent trouwens je voeding en DVD drive vergeten.

Moet ik nog zoeken... Kan iemand anders misschien een PC voor me in elkaar zetten. Ik kan tot 1100 € betalen, liefst had ik er een monitor bij gehad. Ook wil ik 1000 GB harde schijf, omdat ik nog al veel bestanden heb. PC moet zo goed mogelijk zijn.

Je kan ook even op Alternate.nl kijken. Daar heb je ook een PC-builder :) Nah, hier heb je een directe link: PC-Builder

Succes :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Als gta4 op de pc ook full-HD wordt kan je erop rekenen dat de pc die je nu geselecteerd heb zal zweten als je het spel speelt. Dat geldt ook als je crysis erop speelt. However, met die pc kun je sowieso crysis vloeiend op medium kwaliteit spelen. Voor gta4 valt nog weinig te zeggen, daarvoor is het wachten tot dat Taketwo/rockstar de systeemeisen naar buiten brengt (wat je meestal via gamesites of tijdschriften te horen krijgt).

Nu moet je btw niet denken dat het een matige pc is, integendeel, het is een vrij rap dingetje :)

Je kan op een site als www.alternate.nl of www.cool-prices.nl zelf je pc samenstellen met de benodigde onderdelen, en dan wordt onderwijl vanzelf de prijs uitgerekend. Kan je ook meteen naar gelieve 1 van de onderdelen aanpassen als de prijs je te hoog wordt of als je wat speling hebt.

Hoezo zweten?

Mijn pc, een 3200+ AMD Athlon 64bit processor, 7600gs 256mb graka, 2304mb aan geheugen, 300gig hardeschijf, en de mobo weet ik zo niet.

EN draait soepel op low, medium heb ik (nog) niet geprobeerd, Crysis he.

Full HD zul je ook een fatsoenlijke tv/monitor nodig hebben,

Ga nu ff op Medium kijken of hij fatsoenlijk werkt,

EN Ontopic, Met die PC zou je best ver kunnen komen, want ik je aanraadt is, dat je 2X 2gig ramgeheugen pakt,

EN als je XP pakt, dan heb je aan die halve gig niks, want dat herkent XP niet.

2X 2gig is sneller en beter dan 1X 4 gig.

En je bent de Voeding vergeten, Drive en koelers.

Greetz

Edit: mijn pc kan Crysis op medium draaien, heel soms heeft ie een kleine lag, maar verder doet hij het prima, dus die van jouw zou zeker dan high draaien, very high durf ik niet te zeggen, maar denk het niet.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

PC:

pc_1100_tft.jpg

EDIT:

8800GTS (G92): De 9800GTX is een iets hoger geclockte versie dan de 8800GTS (in eerste instantie). Prijsverschil niet echt waard.

E8400: Dual Core's zijn even goed als Quad Core's in een game. E8400 is nieuw en snel

Asus P5E: mooi bordje, uitgeklede Maximus Formula.

G.Skill Ram: Goed en stabiel geheugen

Kast: Goede airflow, veel ruimte, groot

DVD drive: Snelste op dit moment

HDD: Heeft 3 platters i.p.v. 5 dus sneller.

Voeding: Is een goed merk, heeft voldoende watts en genoeg ampere op de rails staan.

Scherm: Pastte nog in jouw budget, is groot 22" en beschikt over goede specs.

Bewerkt: door xgaming
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...