Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik had vroeger een trial van Photoshop geprobeerd en dat was heel leuk alleen hoe langer ik er mee bezig was hoe minder zin ik er in had de volgende keer. Voordat de trial was afgelopen was ik er al niet meer mee bezig alleen na een tijdje wou ik er weer me bezig alleen de trial was afgelopen. Ik wou dus graag Photoshop kopen alleen als het aan mijn moeder lag wou ze het liever illegaal dan kopen want ze vond dat meer dan 1000,- een beetje te veel was. Ze ging toen voor mij op internet zoeken en ze vond een programma genaamd GIMP. GIMP zou volgens de site alles kunnen wat Photoshop ook kan (ik heb inmiddels mijn twijfels). Toen we het hadden gedownload begreep ik er eerst niks van en had ik het ook meteen maar weer weggeklikt. Later heb ik wat tuts gevolgd ermee en begon ik het te begrijpen. Alleen als ik er iets mee wil maken dan gaat dat gewoon niet. Als ik ideeën heb dan mislukt het altijd of het komt er oerlelijk uit te zien. Met de trail van Photoshop ging alles bijna vanzelf alleen met GIMP lukt het gewoon niet meer, ze noemen dat (volgens mij) inspiratie, alleen dat is er bij mij opeens niet meer. Bij Photoshop waren er superveel tuts die ik kon volgen maar bij GIMP zijn er veel minder (haast geen) omdat niemand het haast heeft. Weet iemand een manier hoe ik me inspiratie terug kan krijgen?

• 4 weken later...
Geplaatst:

Inspiratie tekort komt wel bij iedere designer voor. De ene keer zit je vol inspiratie en de ander keer heb je weken lang geen idee wat je moet maken. Bij Photoshop heb je inderdaad veel meer tutorials dan voor GIMP, maar dat komt ook omdat photoshop de populairste programma is om dingen mee te bewerken en te designen. Ik kan je aanraden om zorgvuldig opzoek te gaan naar renders, stocks, thema's waar je mee wil gaan werken en wat je graag wil gaan doen. Zomaar een plaatje pakken en iets proberen te maken helpt niet. Je moet echt weten wat je wil en alleen dan kun je iets maken naar jouw wensen. Concentreer je op één ding, bijvoorbeeld signatures en pak de thema films. Van de tutorials voor photoshop kun je veel leren, sommige technieken zijn vast te gebruiken en mee te nemen voor in GIMP. Beetje late reactie, maar wou toch graag reageren omdat ik mijzelf hier in herken (inspiratie....).

• 1 maand later...
Geplaatst:

k gebruik GIMP al denk driekwartjaar ofzo , maar je kan der best veel mee , gwn proberen eerst een meetje alle tools te leren begrijpen , daarna photoshop tuts lezen en daar jouw gimp draai aan te geven ;).

maar inspiratie te kort kan heel irri zijn , kijk gwn wat rond op sigsites , of lees tuts op deviantart

Geplaatst:

Inspiratie kan je niet aanmaken, dat moet je ineens hebben. Ik heb zelf ook dat ik de ene dag ineens 3 ideeën weet voor een sig. En de dag erna ineens niks meer, ik heb nu al een maandje niks kunnen maken. Je moet er ook niet keihard over gaan denken, je moet het gewoon over je heen laten komen. Ooit komt wel weer wat naar boven, heb geduld ;) .

Geplaatst:
Inspiratie kan je niet aanmaken, dat moet je ineens hebben. Ik heb zelf ook dat ik de ene dag ineens 3 ideeën weet voor een sig. En de dag erna ineens niks meer, ik heb nu al een maandje niks kunnen maken. Je moet er ook niet keihard over gaan denken, je moet het gewoon over je heen laten komen. Ooit komt wel weer wat naar boven, heb geduld ;) .

Ik ga altijd gewoon, als ik een leuke render of stock zie, een beetje aan de gang, als ik halverwege zie , dat het niks word sluit ik photoshop gewoon af, of ik ga door als het wel goed gaat.

Een beetje muziek erbij, helpt mij ook altijd wel :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...