Jump to content

Nieuwe firmware om GTA IV problemen op te lossen?


ken9

Recommended Posts

Gerucht | 13 mei 2008 - Volgens een poster op de Officiële PlayStation fora krijgen we binnenkort een nieuwe firmware die de Grand Theft Auto IV problemen helemaal van de baan moeten helpen. Mensen met een PlayStation 3 launch model ondervinden na de patch nog steeds problemen waardoor Sony druk in de weer is om dit euvel zo snel mogelijk op te lossen. Hieronder vinden we de mail terug die de poster gekregen heeft van de 2K tech support:

There is an issue with the launch edition of the PS3 and this game, the game was checked over and passed as 100% compatible with the current version of the PS3, of course the earlier version has custom chips which mean that it is a very different animal from the current PS3 on sale.

Sony are aware of this difference and are looking into producing a new firmware just for the earlier version of the PS3.

Mensen die na het uitbrengen van de 1.01 patch voor GTA IV nog steeds problemen ondervinden in het spel, kunnen binnenkort dus eindelijk aan de slag met een bug-vrij spel.

bron: deze link

Link to comment
Delen op andere websites

Gerucht | 13 mei 2008 - Volgens een poster op de Officiële PlayStation fora krijgen we binnenkort een nieuwe firmware die de Grand Theft Auto IV problemen helemaal van de baan moeten helpen. Mensen met een PlayStation 3 launch model ondervinden na de patch nog steeds problemen waardoor Sony druk in de weer is om dit euvel zo snel mogelijk op te lossen. Hieronder vinden we de mail terug die de poster gekregen heeft van de 2K tech support:
There is an issue with the launch edition of the PS3 and this game, the game was checked over and passed as 100% compatible with the current version of the PS3, of course the earlier version has custom chips which mean that it is a very different animal from the current PS3 on sale.

Sony are aware of this difference and are looking into producing a new firmware just for the earlier version of the PS3.

Mensen die na het uitbrengen van de 1.01 patch voor GTA IV nog steeds problemen ondervinden in het spel, kunnen binnenkort dus eindelijk aan de slag met een bug-vrij spel.

bron: deze link

Een spel is nooit helemaal bug vrij er zijn altijd een paar kleine bugs maar verder is dit goed nieuws voor veel mensen.

Link to comment
Delen op andere websites

En toch is het Rockstars schuld en Sony moet het oplossen, een beetje zwak.

Het is dus ook deels Sony haar schuld, omdat de firmware niet toereikend is voor dit spel. Het spel wordt gemaakt voor die console en zij moeten dus goed samenwerken. Het is dus tussen beide fout gegaan en dat blijkt wel. Sony is de enige die het op kan lossen via een firmware update, en ze verdienen er veel geld mee (de consoles die verkocht worden en de games die verkocht worden) dus waarom zouden ze het niet doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een spel is nooit helemaal bug vrij er zijn altijd een paar kleine bugs maar verder is dit goed nieuws voor veel mensen.

Maar we hebben het hier wel over serieuze bugs die de gameplay echt tegen werken. Bugs zoals un solid dingen zijn eigenlijk niet echt noemenswaardig en worden niet z gauw gefixed, omdat de gameplay er bijna nooit onder lijd.

Link to comment
Delen op andere websites

En toch is het Rockstars schuld en Sony moet het oplossen, een beetje zwak.

Het is dus ook deels Sony haar schuld, omdat de firmware niet toereikend is voor dit spel. Het spel wordt gemaakt voor die console en zij moeten dus goed samenwerken. Het is dus tussen beide fout gegaan en dat blijkt wel. Sony is de enige die het op kan lossen via een firmware update, en ze verdienen er veel geld mee (de consoles die verkocht worden en de games die verkocht worden) dus waarom zouden ze het niet doen?

Als er al over schuld gesproken mag worden, is het toch Sony die berouw moet tonen... Als ik dit bericht goed begrijp, brengen ze twee verschilende consoles uit onder dezelfde naam? Eén oude versie, en de nieuwere zit weer anders in elkaar.. Nieuwe firmware erin is dan wel een kleine modificatie, maar staat dit duidelijk vermeldt? Is r* hier van tevoren over ingelicht? Het is tenslotte r*'s eerste next gen game, wel leuk als je dan ingelicht wordt over het hoe en wat! Maar r* heeft dus blijkbaar van Sony alleen de nieuwste systeemspecificaties gekregen, waardoor r* zonder het door te hebben een game zit te maken die niet op alle ps3'tjes kan draaien...

Beetje jammer, Sony...

Link to comment
Delen op andere websites

wees blij dat ze hem toch willen verbeteren, sony had hier niet op gerekent dat een spel zo'n heel aparaat laat vast lopen,

ik heb zelf ook nog die problemen enzo komen eigenlijk steeds meer voor ik heb het gevoel dat ie nog is kapot gaat :duh::duh:

Link to comment
Delen op andere websites

En toch is het Rockstars schuld en Sony moet het oplossen, een beetje zwak.

Het is dus ook deels Sony haar schuld, omdat de firmware niet toereikend is voor dit spel. Het spel wordt gemaakt voor die console en zij moeten dus goed samenwerken. Het is dus tussen beide fout gegaan en dat blijkt wel. Sony is de enige die het op kan lossen via een firmware update, en ze verdienen er veel geld mee (de consoles die verkocht worden en de games die verkocht worden) dus waarom zouden ze het niet doen?

Als er al over schuld gesproken mag worden, is het toch Sony die berouw moet tonen... Als ik dit bericht goed begrijp, brengen ze twee verschilende consoles uit onder dezelfde naam? Eén oude versie, en de nieuwere zit weer anders in elkaar.. Nieuwe firmware erin is dan wel een kleine modificatie, maar staat dit duidelijk vermeldt? Is r* hier van tevoren over ingelicht? Het is tenslotte r*'s eerste next gen game, wel leuk als je dan ingelicht wordt over het hoe en wat! Maar r* heeft dus blijkbaar van Sony alleen de nieuwste systeemspecificaties gekregen, waardoor r* zonder het door te hebben een game zit te maken die niet op alle ps3'tjes kan draaien...

Beetje jammer, Sony...

Maar eigenlijk zit er in de Xbox van nu (Falcon model) ook andere chips dan die van de launch en de Jasper chips komen eraan en die zijn ook weer anders, dus het is niet alleen Sony, zo gaat het altijd. En sowieso, op de PS2 werkte GTA toch ook op de normale en op de slimline. Bovendien, het is fout gegaan bij Rockstars testen en de schuld op de console schuiven is erg makkelijk en zielig. Ze wisten van de veranderingen in de 40GB t.o.v. de 60 GB en de veranderingen van de 60GB PAL + 80GB NTSC t.o.v. 60 GB NTSC. Doen alsof je neus bloedt...

En geloof me, Rockstar heeft alle systeemspecificaties, misschien heeft M$ wat geld geboden om een fout in de PS3 versie te zetten, niet ongewoon in de entertainment business.

Bewerkt: door XXL-GTA
Link to comment
Delen op andere websites

hoe zeer ik microsoft ook haat, afzetters en dieven vind (wie een voorbeeld wil: vergelijk Inernet Explorer 7 eens met FireFox) denk ik niet dat ze Rockstar geld geboden hebben om een fout in de PS3-versie te steken (die zou nl. betekenen dat microsoft er voor aansprakelijk is en dat zij al de kapotte PS3's moeten vergoeden)

Link to comment
Delen op andere websites

En toch is het Rockstars schuld en Sony moet het oplossen, een beetje zwak.

Het is dus ook deels Sony haar schuld, omdat de firmware niet toereikend is voor dit spel. Het spel wordt gemaakt voor die console en zij moeten dus goed samenwerken. Het is dus tussen beide fout gegaan en dat blijkt wel. Sony is de enige die het op kan lossen via een firmware update, en ze verdienen er veel geld mee (de consoles die verkocht worden en de games die verkocht worden) dus waarom zouden ze het niet doen?

rockstar had er op moeten letten of het wel werkte op de ps3 want hun maken de game sony rockstar had het gewoon moeten testen op oude ps3's dan was dit er nooit geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had problemen met de PS3 vs GTA IV. Nu heb ik de Patch geïnstalleerd en heb nu geen problemen meer. Maar als er nu nog een Firmware komt, moet ik deze dan ook gaan downloaden ?

Swiggers :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had problemen met de PS3 vs GTA IV. Nu heb ik de Patch geïnstalleerd en heb nu geen problemen meer. Maar als er nu nog een Firmware komt, moet ik deze dan ook gaan downloaden ?

Swiggers :cya:

Ja je zult hem dan ook moeten downloaden wil je nog gebruik maken van de playstation store want dat hangt samen maar iniedergeval heb ik nog steeds last van de mp ik krijg de heletijd een melding dat ik de verbinding ben verloren met of meerdere spelers :erm:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had problemen met de PS3 vs GTA IV. Nu heb ik de Patch geïnstalleerd en heb nu geen problemen meer. Maar als er nu nog een Firmware komt, moet ik deze dan ook gaan downloaden ?

Swiggers :cya:

Echt niet, wat lul je nou jongen.... Swiggers is fagggggg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...