Jump to content

RAM... ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een probleem. Ik kan niks meer opslaan iedere keer als ik wat wil opslaan zegt hij :

Could not save a copy as "C:\...\....jpg" because there is not enough memory (RAM).

Graag hoop ik dat iemand mij hier snel mee kan helpen.

Mvg, 2fast{0}

Geplaatst:

Misschien moet je dan even wat programma's afsluiten die je niet gebruikt (WMP, MSN etc.). Opnieuw opstarten kan natuurlijk niet, want dan ben je je werk kwijt :puh:

Geplaatst:
Misschien moet je dan even wat programma's afsluiten die je niet gebruikt (WMP, MSN etc.). Opnieuw opstarten kan natuurlijk niet, want dan ben je je werk kwijt :puh:

Heb alles afgesloten en nog doe hij hetzelfde... Ik snap het niet hoor.

Geplaatst: (bewerkt)

Hm hoeveel intern werkgeheugen heb je? Valt heel snel te bekijken door rechtsklik op het icoontje Deze Computer en dan op Eigenschappen te klikken.

Welk besturingssysteem heb je? Voor XP heb je toch echt wel minimaal 1 à 2GB nodig om lekker te kunnen werken en vista 4GB.

Wat nu betreft: doe Ctrl+Alt+Del. Ga naar tabblad processen. Sorteer de lijst op hoeveelheid geheugengebruik. Selecteer degene die het meeste geheugen inneemt, en die je kan missen (dus NIET als het je browser/virusscanner of iets van windows is), en druk delete en klik op Ja. Ga zo de lijst af met onnodige processen. Soms als je een spel gespeeld heb wil het proces nog wel eens blijven draaien. Voor jan met de korte achternaam is dat dus, die kan je dan deleten.

Bewerkt: door Murk
Geplaatst: (bewerkt)
Hm hoeveel intern werkgeheugen heb je? Valt heel snel te bekijken door rechtsklik op het icoontje Deze Computer en dan op Eigenschappen te klikken.

Welk besturingssysteem heb je? Voor XP heb je toch echt wel minimaal 1 à 2GB nodig om lekker te kunnen werken en vista 4GB.

Wat nu betreft: doe Ctrl+Alt+Del. Ga naar tabblad processen. Sorteer de lijst op hoeveelheid geheugengebruik. Selecteer degene die het meeste geheugen inneemt, en die je kan missen (dus NIET als het je browser/virusscanner of iets van windows is), en druk delete en klik op Ja. Ga zo de lijst af met onnodige processen. Soms als je een spel gespeeld heb wil het proces nog wel eens blijven draaien. Voor jan met de korte achternaam is dat dus, die kan je dan deleten.

Ik heb gewoon mijn Computer opnieuw opgestart en hij doet het weer al snap ik niet waarom mijn PC er opeens over begon.

Edit : Ik heb daarnaast nog op mijn ene schijf 148 GB vrij en op de andere 5,63 GB. :)

Bewerkt: door 2fast{0}
Geplaatst:

Ja, logisch dat het nu wel lukt, als je je computer opnieuw opstart maakt hij het werkgeheugen weer leeg. Kan je voor mij kijken hoeveel werkgeheugen je hebt en kenbaar maken welk besturingssysteem je gebruikt? Je harde schijf heeft hier overigens niets mee te maken ;).

Geplaatst:
Ja, logisch dat het nu wel lukt, als je je computer opnieuw opstart maakt hij het werkgeheugen weer leeg. Kan je voor mij kijken hoeveel werkgeheugen je hebt en kenbaar maken welk besturingssysteem je gebruikt? Je harde schijf heeft hier overigens niets mee te maken ;).

Ben niet zo'n Computer nerd. :puh: Kun je me uitleggen waar ik het vind... ? :$

Geplaatst:

bedankt voor het compliment.

heb ik in me 2-na-laatste post vrij duidelijk uitgelegd, maar is makkelijk overheen te lezen natuurlijk, compleet te begrijpen.

Geplaatst:
bedankt voor het compliment.

heb ik in me 2-na-laatste post vrij duidelijk uitgelegd, maar is makkelijk overheen te lezen natuurlijk, compleet te begrijpen.

Nou was niet lullig bedoeld, maar ik zie het niet staan als ik bij Deze Computer op Eigenschappen klik.

Er staat wel ergens :

Pentium® 4 CPU2.00 GHz
Geplaatst:

Moet daar ook iets staan met GB of MB. Als het daar niet staat moet je met een ander programma kijken, maar laat dat maar zitten als je probleem toch al weg is ;p

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...