Jump to content

v2 patch downloaden waar?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kan het mis hebben hoor maar die bestaat helemaal niet!

Als jij v1 hebt en je wilt van de Hot Coffee mod af dan kun je wel met een patch naar v1.01 patchen zodat de Hot Coffee niet meer bruikbaar word.

Je kunt wel hier op het forum een patch downloaden die van v2 naar v1 patcht maar dat is enkel en alleen om weer te kunnen modden.

Die patch kun je hier downloaden--> http://www.gtaforum.nl/index.php?autocom=d...amp;showfile=67

Meer patch mogelijkheden zijn er volgens mij niet hoor.

Succes :cya:

Geplaatst:
Ik kan het mis hebben hoor maar die bestaat helemaal niet!

Als jij v1 hebt en je wilt van de Hot Coffee mod af dan kun je wel met een patch naar v1.01 patchen zodat de Hot Coffee niet meer bruikbaar word.

Je kunt wel hier op het forum een patch downloaden die van v2 naar v1 patcht maar dat is enkel en alleen om weer te kunnen modden.

Die patch kun je hier downloaden--> http://www.gtaforum.nl/index.php?autocom=d...amp;showfile=67

Meer patch mogelijkheden zijn er volgens mij niet hoor.

Succes :cya:

jawel, die bestaat wel, ik heb hem in het verleden al eens gehad.

Geplaatst: (bewerkt)

Even ter verduidelijking, er zijn 2 patches die betrekking hebben met het patchen. Of er nog patches op deze na zijn doen er in dit geval niet toe, aangezien deze niets met het downgraden te maken hebben.

Er is een patch waarbij je naar V1.01 wordt gepatched. Met deze patch kun je niet meer modden, dit ter voorkoming van een mod waarbij Rockstar nog enkele problemen kreeg. Ik meende dat deze patch voor V1.0 bestemd is, aangezien je met V2 ook niet kunt modden. Deze patch kun je op deze site downloaden.

De tweede patch is er één waarbij je het modden weer mogelijk kunt maken. Als je het vorige stukje goed hebt doorgelezen kun je daaruit opmaken dat je met zowel V1.01 en V2.0 niet kunt modden. Voor deze twee versies geldt deze patch dan ook. De kleine tekst rechtsonderin het hoofdmenu, welke aangeeft welke versie je hebt, verdwijnt dan en het modden is weer mogelijk. Deze patch kun je hier downloaden.

Er wordt naast deze nog wel eens gesproken met het downgraden voor de savegames, maar dit gaat niet met een patch. Dit is slechts een kwestie van de main.scm en script.img vervangen, zodat je een andere versie savegame kunt spelen.

Patches om naar V2 te 'upgraden' zijn er niet, hiervoor moet je het spel opnieuw installeren (mits je de V2-versie hebt gekocht). Wil je toch iets soortgelijks, moet je gewoon de V1.01 patch downloaden waarbij je een niet-moddable V1 krijgt, en dus een soort V2.

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:

ik wil het andersom...

Ik heb v2, maar vroeger kon ik wel altijd modden...

BTW: Wat VERNEUKT (pardon) van rockstar dat ze hebben gezorgd dat je de hot coffee mode en andere mods niet kan spelen op v2 (is toch zo of heb ik het fout). Ze halen gewoon het einddoel van het spel weg...

Geplaatst:
ik wil het andersom...

Ik heb v2, maar vroeger kon ik wel altijd modden...

BTW: Wat VERNEUKT (pardon) van rockstar dat ze hebben gezorgd dat je de hot coffee mode en andere mods niet kan spelen op v2 (is toch zo of heb ik het fout). Ze halen gewoon het einddoel van het spel weg...

Daar had Rockstar een reden voor. De reden staat in een quote van VWOer. ;)

Het verhaal:

In het begin was Rockstar nog helemaal niet van plan om aan meerdere versies te beginnen. Het plan kwam er pas toen een PatrickW(Bekend modder en tevens Admin van GTAForum) een mod genaamd 'The Hot Coffee Mod' ontwikkelde. In deze mod werden de seksscènes die Rockstar voor de release van San Andreas ontoegankelijk had gemaakt weer toegankelijk. Deze mod was nu niet bepaald een verbetering van het imago van Rockstar, ze hadden immers al eens voor de rechter moeten staan er vreesden hier natuurlijk weer voor. Om dit tegen te gaan haalden ze meteen de oude GTA San Andreas(Nu bekend onder V1) van de markt, hierop volgde een nieuwe GTA San Andreas waarin het modden onmogelijk werd, en er waren meteen een paar bugs gefixed (Nu bekend onder V2). De modders wilden hun hobby toch blijven doen en maakten een patch die GTA San Andreas patcht waardoor je weer kon modden én de bugs nog steeds gefixed waren. Deze versie wordt V1.01 genoemd.

Geplaatst:

hmm, ik heb massa's mods geplaatst die het allemaal deden en sinds een half jaar ofzo kan ik niks meer... wat iis diit? heb ik die v1.01 ofzo? mijn save games hebben de groote van v1, maar v1's werken niet en v2's wel :S

Geplaatst:

Alle savegames hebben een grootte van 198Kb, ongeacht of deze V1 of V2 heeft, dus wat jij zegt klopt niet.

Je savegame versie kun je bepalen door naar de grootte van het bestand 'script.img' te kijken. Dit bestand bevindt zich op het volgende pad:

...\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\Data\Script

Is het bestand 568Kb groot, dan heb je V1. Is deze 562Kb groot, dan heb je V2. Aan de hand hiervan kun je bepalen welke savegame je nodig hebt.

Of je V1.01 hebt kun je zien door naar het hoofdmenu te gaan van San Andreas. Als daar V1.01 staat, kun je niet modden. In dat geval moet je deze patch downloaden.

Het verschil tussen 'script.img' en het hoofdmenu, is dat je met 'script.img' kunt kijken welke savegame je nodig bent of hebt, en het hoofdmenu is voor het modden. Dit om enige verwarring te voorkomen. :)

Geplaatst:

Dus om het allemaal samen te vatten.

Vanaf 1.0 kan je niet naar 2.0 gaan ?

:( zo een patch heb ik ook nodig.

Nu kan ik geen een savegame downloaden.

Geplaatst: (bewerkt)

Zoals je in een van mijn eerdere posts hebt kunnen lezen, is dit niet mogelijk. Wél is het mogelijk om V1 of V2 files te installeren, zodat je de overeenkomende savegame kunt spelen.

Deze moet je in de map '...\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\Data\Script' plaatsen.

Edit@hieronder:

Fixed. :)

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst:
Zoals je in een van mijn eerdere posts hebt kunnen lezen, is dit niet mogelijk. Wél is het mogelijk om V1 of V2 files te installeren, zodat je de overeenkomende savegame kunt spelen.

Deze moet je in de map '...\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\Data\Script' plaatsen.

v2 lukt niet =(

Verkeerde link

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...