Jump to content

pc slaat UIT bij san andreas

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

kan iemand mij helpen?

ik heb gta san andreas pas gekocht en geinstalleerd!

als ik het spel opstart is er niks aan de hand. het laden lukt ook maar als ik dan loop of wat dan ook valt m'n hele pc uit!!! hierna start het opnieuw op....

dit is m'n lijst met wat ik op m'n pc heb:

3GHz intel pentium 4

1 GB RAM

NVIDIA Geforce FX 5500 (256mb)

SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)

40 GB harde schijf

direct X 9.0c

please reageer!!!!!

Bewerkt: door doreon
Geplaatst:
kan iemand mij helpen?

De videokaart is sowieso al sterk verouderd. Ook je processor is, als je kijkt naar het huidige aanbod, ietwat aan de gedateerde kant. Om beide componenten direct de oorzaak aan te rekenen lijkt me een iets te snel getrokken conclusie, maar het speelt natuurlijk wel grotendeels mee. De eerste oorzaak die in me opkwam is dat de temperatuur in je PC té hoog wordt, dit kan door zowel de CPU als videokaart veroorzaakt worden. Hoe ouder je videokaart is, hoe meer kracht hij moet opbrengen om spellen te draaien, wat de temperatuur in je PC doet stijgen. Zodra je videokaart té heet wordt, reset de PC om zichzelf te beschermen.

Mijn advies is om even na te gaan wat de temperaturen zijn als je SA speelt. Met het oog op de redelijk snelle crash raad ik je aan direct na het laden van het spel te switchen naar Windows en in Everest (via Computer > Sensors) te bekijken wat dan de temperatuur is.

Geplaatst:

maar de videokaart heb ik nog maar net dus lijkt het me onmogelijk dat die te heet wordt want er zit ook een cooler op . en trouwens ik kan wel andere spellen spelen zoals halo 1 farcry en unreal2. dit probleem heb ik alleen met gta spellen

Geplaatst:
maar de videokaart heb ik nog maar net dus lijkt het me onmogelijk dat die te heet wordt want er zit ook een cooler op . en trouwens ik kan wel andere spellen spelen zoals halo 1 farcry en unreal2. dit probleem heb ik alleen met gta spellen

Een cooler op je videokaart brengt de nodige extra ventilatie met zich mee, maar deze is lang niet zo krachtig als een normale cooler en geeft je bovendien echt geen zekerheid dat je PC niet crashed. Halo 1, Unreal 2 en Far Cry zijn elk ook al verouderde games, dus het is niet meer dan logisch dat je deze games kunt draaien. Ik raad je aan toch even de temperatuur tijdens het spelen te bekijken, zodat we een probleem daar wellicht uit kunnen sluiten.

ok maar zou ik mogen vragen hoe je dat moet controleren?

ook heb ik dtm race driver 3 op m'n pc en die vraagt 7GB aan geheugen

Geplaatst:

Dat heeft Matthijs al voor je uitgelegd, zie onderstaande quote.

Mijn advies is om even na te gaan wat de temperaturen zijn als je SA speelt. Met het oog op de redelijk snelle crash raad ik je aan direct na het laden van het spel te switchen naar Windows en in Everest (via Computer > Sensors) te bekijken wat dan de temperatuur is.

Dat is knap als je maar 1GB hebt, tenzij je de ruimte op de HDD bedoeld. Dat heeft verder weinig invloed op SA, tenzij je helemaal geen ruimte meer over hebt op je HDD. Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Geplaatst:

Halo 1, Unreal 2 en Far Cry zijn elk ook al verouderde games, dus het is niet meer dan logisch dat je deze games kunt draaien.

Die games vragen allemaal meer van je systeem dan SA volgens mij.

Geplaatst:

weet ik maar ik zal het ff proberen met de temperatuur

37/38/39 graden daar tussenin....

ik neem aan dat dit niet te heet is

Dat is knap als je maar 1GB hebt, tenzij je de ruimte op de HDD bedoeld. Dat heeft verder weinig invloed op SA, tenzij je helemaal geen ruimte meer over hebt op je HDD.

ja het vraagt 7GB van m'n HDD maar het heeft wel veel nodig

Geplaatst:
37/38/39 graden daar tussenin....

Dit is de temperatuur van de GPU (videokaart) of de CPU (processor)? In het geval van de videokaart is het een prima temperatuur. Temperaturen van rond de 40-60 zijn normaal, dus dan zit daar het probleem ook niet.

Waar het probleem dan wel zit? Lastig te zeggen, vooral omdat er geen foutmelding of iets dergelijks wordt gegeven. Ik denk dat het slim is om even in het logboek te kijken of er daar wel melding wordt gegeven van de crash, dit kun je het beste doen nadat de PC opnieuw is op gestart. Je kunt in het logboek komen via Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken. Kijk dan onder 'Systeem' of er ook fouten zijn.

Een tweede optie om achter een eventuele foutmelding te komen is door met je rechtermuisknop op Deze Computer te klikken en vervolgens naar Eigenschappen te gaan. Ga dan naar het tabblad Geavanceerd, daarna bij Opstart- en herstelinstellingen naar Instellingen en daar vink je de optie 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit. Wellicht dat je er via die manier een foutmelding aan overhoudt in plaats van een crash.

Overigens heb ik net een triple-post van je samengevoegd. Gelieve in het vervolg de 'Bewerk-knop' te gebruiken, zodat je niet onnodig drie keer achter elkaar hoeft te posten.

ok , ik heb het logboek erbij gehaald en het zegt wel dat er een fout is gebeurtenis :7000?!

ook heb ik het automatisch uitschakelen uitgezet en dan krijg ik een blauw scherm voor met inderdaad een foutmelding. ook zegt het dat de pc het systeem heeft afgesloten uit veiligheids redenen

maar wat nu?

Geplaatst:
ok , ik heb het logboek erbij gehaald en het zegt wel dat er een fout is gebeurtenis :7000?!

ook heb ik het automatisch uitschakelen uitgezet en dan krijg ik een blauw scherm voor met inderdaad een foutmelding. ook zegt het dat de pc het systeem heeft afgesloten uit veiligheids redenen

maar wat nu?

Een maat van me had dit ook, Hij had Windows opnieuw geinstaleerd En tadadada Het werkte!

@-Mathijs- Ik heb een Nvidea Geforce 440MX 6 Jaar oud en hij werkt perfect ;) Dus het zal niet aan zn videokaart liggen.

Geplaatst:

Ik had hetzelfde en ik heb een Geforce 5200! Viel ook uit en startte opnieuw op. Even gekeken wat de foutmelding was, geluid op basisversnelling zetten en GTA SA werkt perfect. Als ik jou was zou ik dat eerst maar eens proberen. Je weet nooit.

Geplaatst:
... geluid op basisversnelling zetten ...
Zou fijn zijn als je aan de topicstarter kan uitleggen wat dat is en hoe dat moet. ^_^
Geplaatst:
... geluid op basisversnelling zetten ...
Zou fijn zijn als je aan de topicstarter kan uitleggen wat dat is en hoe dat moet. ^_^

ja precies !!! koe! wat is dat en hoe doe je dat?!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...