Jump to content

Overhalen


Mr_smith

Recommended Posts

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mr_smith

    7

  • BigM

    3

  • Swiggers

    2

  • Jacky-2007

    2

Hoe hebben jullie je ouders zo ver gekregen om een XBOX 360 / PS3 te kopen?

Mij lukt het niet... Tips zijn welkom!

WAT HEEFT DIT TOPIC TE MAKEN MET GTA IV??? POST HET DAN OP WWW.HOEKOMIKAANEENPS3OFXBOX.COM ofzo :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil het ook van mn eigen geld betalen, maar ze vinden het zonde van het geld, snap je??

Zolang het JOU zuurverdiende centen zijn hebben ze daar Niks over te zeggen, Tenzij je bv nog 9 Bent ofzo 0_0 .

Ik vind dat er wel wat over te zeggen hebben.

Als jij zegt tegen je ouders 'Ik ga van mijn eigen geld een gram coke halen' dan kunnen zeker wel over jouw geld beslissen en 'nee' zeggen, dus jouw een verbod op geven.

En zeg niet van 'Coke' is erger want als je verandert in PS3 of X360 dan blijft het verhaal hetzelfde.

Link to comment
Delen op andere websites

Over dit onderwerp denk ik dat ouders wel degelijk inspraak hebben. Inderdaad, het is je eigen geld, maar wanneer je minderjarig bent beslissen je ouders wel deels mee in grotere uitgaven. Maar mag ik vragen hoe oud je bent? Als je bijvoorbeeld een jaartje of zestien bent, en je gaat weleens uit, trek dan tegenover je ouders die vergelijking.

Als je uitgaat geef je al gauw zo'n eurootje of dertig uit op een avond. Dat is weggegooid geld, toch? Je houdt er niets aan over. Koop je een console, heb je daar veel langer plezier aan. Een console gaat wel zo'n 7 á 10 jaar mee. Als je het uitgavebedrag zou verdelen over het aantal jaren dat een console mee gaat, betaal je op jaarbasis echt niet veel, laat staan maandelijks. Bijvoorbeeld de 360, stel dat deze 5 jaar mee gaat:

Uitgave 360 Premium: € 275,-

Kosten per jaar (minimaal 5): € 55,-

Kosten per maand (minimaal 60): € 4,58

Een rekensom als hierboven heet afschrijven. Je ouders doen dat waarschijnlijk zelf ook bij grotere uitgaven zoals een tv, koelkast, witgoed etc.

Als je op deze wijze redeneert tegenover je ouders, kan je ze laten zien dat het een veel betere investering is dan bijvoorbeeld uitgaan, en het kost veel minder! Stel bijvoorbeeld voor dat je na aanschaf de eerste maanden je uitgaansavond achterwege laat, en in plaats daarvan die avond gaat gamen.

Ik ga zelf niet meer uit omdat het niet kan, ik heb een zoontje dus dan stap je niet veel meer. Ik heb nu als uitgave maandelijks dus mijn afschrijving van € 4,58 en ik geef maandelijks max. € 65,- uit aan games. Dat is de ene maand één game gloedje nieuw, de andere maand zijn dat twee oudere games of classics van €30,-. Moet ik er wel bij zeggen dat een grote game als GTA IV zo veel speluren geeft als je ook online speelt, dat ik eigenlijk wel twee maanden geen game heb hoeven kopen. Dat gebeurt vaker, afhankelijk van hoe lang je enthousiast kan blijven voor een game. De berekening hieronder zou dus nog positiever uitvallen wanneer uitgerekend op jaarbasis.

Nu mijn berekening aangezien ik niet meer uitga maar lol maak op XboX LIVE:

Stappen (4 av p/mnd á € 30,-): € 120,-

Xbox afschrijving p/mnd: € 4,58

Xbox LIVE gold p/mnd: € 5,-

Aanschaf game p/mnd: € 65,-

___________________________________________-

Wat geef ik niet uit: € 45,42

(Vergeleken met uitgaan)

Misschien dat een reëele kostenberekening als deze je ouders zou kunnen overtuigen! Succes! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

man ik moet gwn een goed rapport hebben: zonder buizen met 70% en mijn moeder koopt wat ik vraag xD

die zal dat zelfs niet uitmaken of het nu de ps3 versie is of de xbox360 versie maar kga toch liever voor 360 omdat ik meer vrienden heb op de 360 via xbox live.

srr ff offtopic: moet je voor de 360 een speciaal headset kopen of is dat eenderwelke headset die je kan aanschaffen bv usb?

Link to comment
Delen op andere websites

Over dit onderwerp denk ik dat ouders wel degelijk inspraak hebben. Inderdaad, het is je eigen geld, maar wanneer je minderjarig bent beslissen je ouders wel deels mee in grotere uitgaven. Maar mag ik vragen hoe oud je bent? Als je bijvoorbeeld een jaartje of zestien bent, en je gaat weleens uit, trek dan tegenover je ouders die vergelijking.

Als je uitgaat geef je al gauw zo'n eurootje of dertig uit op een avond. Dat is weggegooid geld, toch? Je houdt er niets aan over. Koop je een console, heb je daar veel langer plezier aan. Een console gaat wel zo'n 7 á 10 jaar mee. Als je het uitgavebedrag zou verdelen over het aantal jaren dat een console mee gaat, betaal je op jaarbasis echt niet veel, laat staan maandelijks. Bijvoorbeeld de 360, stel dat deze 5 jaar mee gaat:

Uitgave 360 Premium: € 275,-

Kosten per jaar (minimaal 5): € 55,-

Kosten per maand (minimaal 60): € 4,58

Een rekensom als hierboven heet afschrijven. Je ouders doen dat waarschijnlijk zelf ook bij grotere uitgaven zoals een tv, koelkast, witgoed etc.

Als je op deze wijze redeneert tegenover je ouders, kan je ze laten zien dat het een veel betere investering is dan bijvoorbeeld uitgaan, en het kost veel minder! Stel bijvoorbeeld voor dat je na aanschaf de eerste maanden je uitgaansavond achterwege laat, en in plaats daarvan die avond gaat gamen.

Ik ga zelf niet meer uit omdat het niet kan, ik heb een zoontje dus dan stap je niet veel meer. Ik heb nu als uitgave maandelijks dus mijn afschrijving van € 4,58 en ik geef maandelijks max. € 65,- uit aan games. Dat is de ene maand één game gloedje nieuw, de andere maand zijn dat twee oudere games of classics van €30,-. Moet ik er wel bij zeggen dat een grote game als GTA IV zo veel speluren geeft als je ook online speelt, dat ik eigenlijk wel twee maanden geen game heb hoeven kopen. Dat gebeurt vaker, afhankelijk van hoe lang je enthousiast kan blijven voor een game. De berekening hieronder zou dus nog positiever uitvallen wanneer uitgerekend op jaarbasis.

Nu mijn berekening aangezien ik niet meer uitga maar lol maak op XboX LIVE:

Stappen (4 av p/mnd á € 30,-): € 120,-

Xbox afschrijving p/mnd: € 4,58

Xbox LIVE gold p/mnd: € 5,-

Aanschaf game p/mnd: € 65,-

___________________________________________-

Wat geef ik niet uit: € 45,42

(Vergeleken met uitgaan)

Misschien dat een reëele kostenberekening als deze je ouders zou kunnen overtuigen! Succes! :tu:

Wow, ik ben blij dat ik gewoon zelf over m'n geld beslis! (Maar ik ben dan ook al 26. :sst:) Maar eh, Aanschaf game p/mnd: € 65,- ? Dat hoeft nog niet eens! Als je goed rondkijkt, vind je dezelfde spellen ergens goedkoper. Altijd van te voren Internet even een beetje afspeuren voordat je een spel koopt! Dat scheelt in de kosten en dan kan je meestal al zien of het spel echt wel iets voor jou is. Gouden tip!

Link to comment
Delen op andere websites

Wow, ik ben blij dat ik gewoon zelf over m'n geld beslis! (Maar ik ben dan ook al 26. :sst:) Maar eh, Aanschaf game p/mnd: € 65,- ? Dat hoeft nog niet eens! Als je goed rondkijkt, vind je dezelfde spellen ergens goedkoper. Altijd van te voren Internet even een beetje afspeuren voordat je een spel koopt! Dat scheelt in de kosten en dan kan je meestal al zien of het spel echt wel iets voor jou is. Gouden tip!

Ik bepaal ook lekker alles zelf natuurlijk, man, ik heb al een zoontje van drie! :schater: Maar ik denk ach, laat ik even een tip geven! Als je zestien jarige zoon met het hierboven geschreven verhaal komt, zal ik als ouder niet gauw meer zeggen dat hij onverstandig bezig is!

Maar idd Iscaworx, da's ook een goeie tip! En dan van mij nog een cheap tip: Als je een game toch al hebt uitgespeeld, kijk via Marktplaats of er gasten zijn die de game graag willen ruilen! Dan kost het je geen cent! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...