gerwin1 Geplaatst: 18 mei 2008 Rapport Geplaatst: 18 mei 2008 eey ik ben bezig met mijn server een deatmach/stunt server ik weet al heel wat dingen maar ik weet nog niet hoe ik dat beeld verander als je je caracter kiest, als je je skin kiest dan staat ie in cj's kleding kast alleen hoe verander ik dit. ik heb nog een vraag hoe zet ik zeg maar wapens in de server ik wou granaten op een dak ergens legen. en nog een vraag als ik de lettertype in een andere kleur wil doen, ik heb al eens gezien dat je dit ~y~ ervoor moet zeten alleen dit lukt niet want dan zie ik dat ook in de server dan zie ik bijv dit ~y~ welcome to Gerwin's deatmach/stunt server type /cmds voor commands. dat staat er dan maar de kleur is dan niet geel maar donkerood... alvast bedankt Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 mei 2008 Rapport Geplaatst: 18 mei 2008 (bewerkt) eey ik ben bezig met mijn server een deatmach/stunt server ik weet al heel wat dingen maar ik weet nog niet hoe ik dat beeld verander als je je caracter kiest, als je je skin kiest dan staat ie in cj's kleding kast alleen hoe verander ik dit. Verander bij public SetupPlayerForClassSelection(playerid) { SetPlayerInterior(playerid,14); SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.0); SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1003.0234); SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234); } de coördinaten. Verander ook het interieur naar het goede interieur. Klik hier voor uitleg over de interieuren, wil je de normale speelwereld dan moet je 0 invullen. In deze post ooit eens uitgelegd hoe je coördinaten kunt verkrijgen. ik heb nog een vraag hoe zet ik zeg maar wapens in de server ik wou granaten op een dak ergens legen. Zet eerst bovenaan je code: new MijnPickupNaam; Neem dan de coördinaten van die plek op en maak een Pickup: MijnPickupNaam = CreatePickup (1271, 3, 702.131, 414.1456, 7.214); 1271 is het pickupmodel, hier de minigun. 3 is het pickuptype De andere getallen zijn de coördinaten. Dan zorg je ervoor dat de speler zijn wapen krijgt: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MijnPickupNaam) { GivePlayerWeapon(playerid,38,300); } return 1; } 38 is het wapen, minigun dus. 300 is het aantal kogels. Pickup gemaakt. en nog een vraag als ik de lettertype in een andere kleur wil doen, ik heb al eens gezien dat je dit ~y~ ervoor moet zeten alleen dit lukt niet want dan zie ik dat ook in de server dan zie ik bijv dit ~y~ welcome to Gerwin's deatmach/stunt server type /cmds voor commands.dat staat er dan maar de kleur is dan niet geel maar donkerood... In de chatbox kun je niet ~y~ doen. Alleen als je GameTextForPlayer gebruikt werkt dat. Zie hier alle kleuren: klik. Bewerkt: 18 mei 2008 door VWO-er Reageren
gerwin1 Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 mei 2008 eey ik ben bezig met mijn server een deatmach/stunt server ik weet al heel wat dingen maar ik weet nog niet hoe ik dat beeld verander als je je caracter kiest, als je je skin kiest dan staat ie in cj's kleding kast alleen hoe verander ik dit. Verander bij public SetupPlayerForClassSelection(playerid) { SetPlayerInterior(playerid,14); SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.0); SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1003.0234); SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234); } de coördinaten. Verander ook het interieur naar het goede interieur. Klik hier voor uitleg over de interieuren, wil je de normale speelwereld dan moet je 0 invullen. In deze post ooit eens uitgelegd hoe je coördinaten kunt verkrijgen. ik heb nog een vraag hoe zet ik zeg maar wapens in de server ik wou granaten op een dak ergens legen. Zet eerst bovenaan je code: new MijnPickupNaam; Neem dan de coördinaten van die plek op en maak een Pickup: MijnPickupNaam = CreatePickup (1271, 3, 702.131, 414.1456, 7.214); 1271 is het pickupmodel, hier de minigun. 3 is het pickuptype De andere getallen zijn de coördinaten. Dan zorg je ervoor dat de speler zijn wapen krijgt: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MijnPickupNaam) { GivePlayerWeapon(playerid,38,300); } return 1; } 38 is het wapen, minigun dus. 300 is het aantal kogels. Pickup gemaakt. en nog een vraag als ik de lettertype in een andere kleur wil doen, ik heb al eens gezien dat je dit ~y~ ervoor moet zeten alleen dit lukt niet want dan zie ik dat ook in de server dan zie ik bijv dit ~y~ welcome to Gerwin's deatmach/stunt server type /cmds voor commands.dat staat er dan maar de kleur is dan niet geel maar donkerood... In de chatbox kun je niet ~y~ doen. Alleen als je GameTextForPlayer gebruikt werkt dat. Zie hier alle kleuren: klik. greets tnhx hier kan ik nog wel wat me Reageren
gerwin1 Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 eey ik heb weer een vraagje ik ben al een tijdje aan et zoeken hoe ik nou precies een telepoort moet maken maar ik kan maar heel weinig vinden het eenige wat ik vind vin ik een betje onhanding uitgelegd... als iemand weet hoe dit moet help me alstjeblieft met een goede en gemakelijke uitleg Reageren
Ymosky Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 (bewerkt) Ik zal het proberen: Allereerst ga je in het spel de plaats opzoeken waarnaartoe je wilt teleporten. Als je op die plaats ben t type je /save. Nu staat er in de map waar je GTA is geinstalleerd (meestal C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas) een bestande met de naam "savedpositions" dit open je en hier staan je opgeslagen coordinaten in. Er staat bijvoorbeeld dit: AddPlayerClass(276,-2652.5813,625.3452,14.4531,188.9927,0,0,0,0,0,0); // Hiervan heb je niet alles nodig, Alleen de coordinaten zelf heb je nodig. dus een X, een Y en een Z coordinaat. Het eerste cijfertje is hierboven een modelid van de speler, niet nodig dus. de 3 daarop volgende cijfer heb je nodig. Zo dus: AddPlayerClass(276,-2652.5813,625.3452,14.4531,188.9927,0,0,0,0,0,0); // Nu ga je naar je script en zoekt daar de volgende regel op, als hij niet bestaat maak je hem. public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) Daaronder plaats je onderstaande regel, in plaats van /teleport kun je ook iets anders verzinnen. if (strcmp(cmdtext, "/teleport", true) == 0) { daaronder het volgende: SetPlayerPos(playerid, x, y, z); Let op de ; aan het einde!! Daarna nog even de command afsluiten natuurlijk: return 1; } het totaal word dus zo: if (strcmp(cmdtext, "/teleport", true) == 0) { SetPlayerPos(playerid,-2652.5813,625.3452,14.4531); return 1; } En als ik het public OnPlayerCommandtext er bij zet en even meerdere commands, (weet je ook gelijk hoe dat gaat) public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp(cmdtext, "/teleport", true) == 0) { SetPlayerPos(playerid,-2652.5813,625.3452,14.4531); return 1; } if (strcmp(cmdtext, "/teleport2", true) == 0) { SetPlayerPos(playerid,x,y,z); return 1; } return 0; } succes! groetjes, Ymosky BTW, dit staat in "Samp Help" Sorry, zie ik nu pas! beter als je een volgende keer alles over scripten in samp scripting plaats Bewerkt: 20 mei 2008 door Ymosky Reageren
gerwin1 Geplaatst: 21 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 (bewerkt) ik heb et geprobeert en et lukt alleen ik word in de lucht geplaats kijk, if(strcmp(cmd, "/secret", true) == 0) , mijn broer zegt dat je die 0 moet veranderen dat is een wereldje waarin je speelt ik wou deze telepoor naar die vila in lossantos binen in word je geplaats maar welk cijfertje moet ik dan gebruike inplaats van die 0 please help me darmee greetsz Bewerkt: 21 mei 2008 door gerwin1 Reageren
Ymosky Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Die 0 heeft totaal niets met het "wereldje" te maken. Als je naar een interior teleport moet je ook een interiorid opgeven. De verschillende id's vind je ->hier<- Je complete teleportcommand zou dan bijvoorbeeld zijn: if (strcmp(cmdtext, "/teleport", true) == 0) { SetPlayerPos(playerid,-1515.2732,1015.4540,1037.9817); SetPlayerInterior(playerid,15); return 1; } In dit voorbeeld word je geteleporteerd naar het "Derby Stadion" Voor andere interiorid's en coordinaten moet je op die pagina kijken die ik hierboven zei Denk er wel dat er voor word gezorgd dat bij het verlaten van de interior de playerinterior weer op 0 moet worden gezet! anders zie je niks. Bijvoorbeeld in een /exit command Reageren
gerwin1 Geplaatst: 22 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2008 heel erg bedankt et lukt Reageren
Ymosky Geplaatst: 22 mei 2008 Rapport Geplaatst: 22 mei 2008 graag gedaan, en mooi dat het je lukt (weer wat geleerd ) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.