Jump to content

Fifa08

Pennywise The Clown

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik speel nu ongeveer een jaartje Fifa08, en erger me dagelijks meer aan de gameplay. De ontelbare bug's en glitches, de onrealistische bewegingen van de spelers, die overigens ook al zeer duidelijk kenbaar zijn bij het introfilmpje, en voor de zoveelste keer opnieuw geen enkele grafische verbetering aan bijvoorbeeld de toeschouwers, die nog steeds lijken op de peds van Grand Theft Auto (1). Ik heb een illegale versie op de PC. Ik weet niet of het daaraan ligt? Maar als voorbeeld neem ik het feit dat spelers 'altijd' een stap vooruit maken als ze de bal aangespeeld krijgen, ipv hem aan te nemen in de richting vanwaar de bal wordt gespeeld.

Ligt het aan mij? of is dit echt in zijn totaliteit het slechtste voetbalspel dat EA Sports ooit heeft uitgebracht? Qua Grafics meet het niet met enkel ander in 2008 uitgebracht spel van dat hetzelfde formaat, en ook qua gameplay is het ten opzichte van voorgande jaren flink achteruit gegaan. De muziek is zwaar bagger, wat in bijvoorbeeld Fifa 2000 juist een van de betere dingen was.

Heeft EA nieuwe mensen aangenomen die geen verstand van voetbal, laat staan games afweten?

Kortom: Wat is er in godsnaam met Fifa Football gebeurt in de afgelopen paar jaar?

Geplaatst:

Ik speel fifa 08 agentoe nog wel eens. Alleen de Coach mode de rest niks en ik zie geen verandering in plaats van 2007 totaal niks. Van mij mogen ze het een jaartje uitstellen die Fifa games.

Straks komt er weer een mod die dit sluit omdat het om de iligalen versie gaat zo kinderachtig zijn ze hier.

Geplaatst:

Ik zag dat je het over de PC versie had, welke jammerlijk genoeg het lelijke eendje is in vergelijking met de consoles-versie, waarbij het publiek bijvoorbeeld wel realistisch is. Ik heb het spel dan ook op de PS3 en ik zelf heb me er prima mee vermaakt tijdens al die uren dat ik het gespeeld heb.

Ik denk ook dat jullie met jullie kritieken deze FIFA zwaar te kort doen aangezien EA geprobeerd heeft een stap naar voren te doen met o.a. de Be A Pro-modus en is daar in mijn ogen in geslaagd. Tevens is het in de de ogen van veel gamers dit maal superieur aan PES, welke pas echte steken liet vallen.

Vreemd vind ik trouwens ook dat je het wil betittelen als het slechtste voetbalspel ooit en ondertussen de game toch een heel jaar speelt, als hij echt zo slecht was had hij volgens mij al weer na de 1e week in de kast gelegen, of niet?

Geplaatst:
Ik zag dat je het over de PC versie had, welke jammerlijk genoeg het lelijke eendje is in vergelijking met de consoles-versie, waarbij het publiek bijvoorbeeld wel realistisch is. Ik heb het spel dan ook op de PS3 en ik zelf heb me er prima mee vermaakt tijdens al die uren dat ik het gespeeld heb.

Ik denk ook dat jullie met jullie kritieken deze FIFA zwaar te kort doen aangezien EA geprobeerd heeft een stap naar voren te doen met o.a. de Be A Pro-modus en is daar in mijn ogen in geslaagd. Tevens is het in de de ogen van veel gamers dit maal superieur aan PES, welke pas echte steken liet vallen.

Vreemd vind ik trouwens ook dat je het wil betittelen als het slechtste voetbalspel ooit en ondertussen de game toch een heel jaar speelt, als hij echt zo slecht was had hij volgens mij al weer na de 1e week in de kast gelegen, of niet?

Ik begon me na een half jaartje te irriteren. In het begin merkte ik wel degelijk verschil met Fifa 07, door bijvoorbeeld het schotsysteem, waarmee je de bal vaak prachtig in de kruising kan poeieren. Maar dan krijgje de besturing door, en is het op een gegeven moment ergelijk wanneer je op andere dingen gaat letten.

Het feit dat ik het spel niet in de kast heb gegooid, is dat ik het toch leuk vind om zo af en toe een wedstrijdje te spelen, en mede door het feit dat ik hem een groot gedeelte heb gemod. Ik heb er o.a een eigen land, seizoen, stadion, boards, clubs en spelers in zitten. Zie ook het 'Fifa "08 topic'.

Ik ben het in principe deels met je eens mbt de nieuwe systemen zoals Be a Pro. Maar ook hier laten ze steken vallen, door er weer vele bug's in te laten zitten, en door het niet geheel makkelijk speelbaar te maken. Andere spelers spelen namenlijk als zoutzakken, passen de bal niet, of zijn hem constant kwijt.

Een ander voorbeeld in vergelijking met PES is de abitrage. De lijnrechters steken geen hand/vlag uit, de scheidsrechter idemdito. De supporters zijn 'of stil, óf ze springen als kikkers heen en weer. Alleen het geluid is er al met al degelijk op vooruit gegaan. De sfeer is 'ietsjes' beter, máár als ik me dan bedenk dat ik vorig jaar zeer graag op St.James park speelde, omdat de intro met o.a het volkslied zo prachtig was, is zelfs dat niet echt een héle grote verbetering.

Ik hoop dit jaar op een gruwelijke verbetering. Zodat ze de Fifa-fans voor één keertje trots kunnen maken sinds 2000. Want dat was de laatet keer dat EA Sports een 'voetbal' spel uitbracht.

Misschien dat ze dit jaar het laatste deel uitbrengen. Zodat ze hem wat extremer kunnen maken, omdat ze zich geen zorgen hoeven te maken dat men volgend jaar weer een nieuwe versie koopt.

Geplaatst:
Ik speel nu ongeveer een jaartje Fifa08, en erger me dagelijks meer aan de gameplay. De ontelbare bug's en glitches, de onrealistische bewegingen van de spelers, die overigens ook al zeer duidelijk kenbaar zijn bij het introfilmpje, en voor de zoveelste keer opnieuw geen enkele grafische verbetering aan bijvoorbeeld de toeschouwers, die nog steeds lijken op de peds van Grand Theft Auto (1). Ik heb een illegale versie op de PC. Ik weet niet of het daaraan ligt? Maar als voorbeeld neem ik het feit dat spelers 'altijd' een stap vooruit maken als ze de bal aangespeeld krijgen, ipv hem aan te nemen in de richting vanwaar de bal wordt gespeeld.

Ligt het aan mij? of is dit echt in zijn totaliteit het slechtste voetbalspel dat EA Sports ooit heeft uitgebracht? Qua Grafics meet het niet met enkel ander in 2008 uitgebracht spel van dat hetzelfde formaat, en ook qua gameplay is het ten opzichte van voorgande jaren flink achteruit gegaan. De muziek is zwaar bagger, wat in bijvoorbeeld Fifa 2000 juist een van de betere dingen was.

Heeft EA nieuwe mensen aangenomen die geen verstand van voetbal, laat staan games afweten?

Kortom: Wat is er in godsnaam met Fifa Football gebeurt in de afgelopen paar jaar?

Ik weet ook niet maar ze zijn wel achteruitgegaan ik heb Fifa07 ook illegaal maar die is ook niet zo goed asl de vorige Fifa's dan kies ik toch wel eerder voor Pes ;) want die is wel beter en de supporters zijn dan niet zo pixelig zoals bij Fifa.

• 2 weken later...
Geplaatst:
kijk hier maar even op dit topic

250 verbetering dat zegt al genoeg over fifa08 :duh:

Ze komen elk jaar met verbeteringen, maar dan komen er weer nieuwe bugs.

Ik erger me er ook constant aan. Spelers lopen óf super hard naar voren (=buitenspel), óf blijven in de dekking staan, óf zakken veels te ver terug. Spelers komen zich niet aanbieden, maar blijven bij hun verdediger staan.

De keepers zijn al helemaal slecht uitgewerkt. Ze bewegen als apen, in plaats van een normaal sprintje te trekken.

Ik snap niet waarom ze het spel gewoon logisch en wat simpeler maken. Ik kan me niet voorstellen dat het techisch niet mogelijk is. Waarschijnlijk willen ze niet een perfect spel maken, omdat ze dan geen verbeterd spel het jaar erop kunnen maken, want dan koopt niemand die. Die centenschrapers van EA zie ik dat nog wel doen :duh:

Geplaatst: (bewerkt)
kijk hier maar even op dit topic

250 verbetering dat zegt al genoeg over fifa08 :duh:

Ze komen elk jaar met verbeteringen, maar dan komen er weer nieuwe bugs.

Ik erger me er ook constant aan. Spelers lopen óf super hard naar voren (=buitenspel), óf blijven in de dekking staan, óf zakken veels te ver terug. Spelers komen zich niet aanbieden, maar blijven bij hun verdediger staan.

De keepers zijn al helemaal slecht uitgewerkt. Ze bewegen als apen, in plaats van een normaal sprintje te trekken.

Ik snap niet waarom ze het spel gewoon logisch en wat simpeler maken. Ik kan me niet voorstellen dat het techisch niet mogelijk is. Waarschijnlijk willen ze niet een perfect spel maken, omdat ze dan geen verbeterd spel het jaar erop kunnen maken, want dan koopt niemand die. Die centenschrapers van EA zie ik dat nog wel doen :duh:

Ik denk niet dat het zo zeer aan EA zelf ligt. Aangezien ze ook laten zien dat ze mooie spellen kunnen maken zoals MOH, Battlefield, The Sims... EA-Sports heeft dit keer zwaar te wensen overgelaten.

Ze hebben FIFA Street ook geheel anders gemaakt. De ventjes zien er niet uit, maar de gameplay schijnt een stuk beter te zijn t.o.v. zijn voorgangers. Welliswaar is de enigen hiervan dan niet EA-sports maar EA-BIG.

Hopelijk komt er voor FIFA ook een geheel nieuwe style. Die van 2000 bijvoorbeeld zag niet uit, maar dat was me toch een fantastische game. Geweldige gameplay, leuke extra's zoals cheats, hystorische ploegen, geweldige sfeer, heerlijke muziek, en desondanks de spelers er niet uit zagen, was zelfs het publiek toendertijd grafisch beter dan in 08. Dat mag toch niet waar zijn eigenlijk.

Ik hoop dat Ken gelijk heeft over zijn 250 nieuwe verbeteringen. Ik ga er vanuit dat EA-Sports een hoop negatieve mailtjes heeft gehad over alle bugs, en slechte grafics van Fifa08 (PC-versie).

Bewerkt: door Pennywise The Clown
  • 5 weken later...
Geplaatst:

@Studio dewolf: Je kan natuurlijk altijd beoordelen met een PES-bril op, maar of het dan ook toegevoegde waarde heeft vraag ik mij af. Tuurlijk is het een objectieve mening, die voor iedereen alles is. Maar het is toch over het algemeen bekend en erkend dat de Graphics van FIFA 08 (op de spelersgezichten na) beter waren dan de graphics van PES 2008. Al moet ik nageven dat de PC versie van FIFA niet echt om over naar huis te schrijven was en PES op de PC gelijkwaardig of zelfs beter was, maar op de consoles niet.

Om terug te komen op het feit van 250 verbeteringen en de opmerking van ken9, wil ik graag aangeven dat wanneer je iets verbeterd dat het niet slecht hoeft te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar CoD 2, gemaakt door Infinity Ward, perfect spel en vervolgens zijn ze begonnen aan CoD 4, een "verbeterde versie van Cod" en om nu te zeggen dat CoD 2 slecht was :? . Misschien een vreemde vergelijking, maar ik wil alleen aangeven dat een verbetering niet meteen hoeft te betekenen dat het slecht was.

Maar zoals al vaak genoeg gezegt is het puur een kwestie van smaak. Ben je meer van de snelle, simpele, ongecompliceerde gameplay is PES de game voor jou. Ben je van het realisme en de diepgaande gameplay dan is FIFA de game voor jou.

Geplaatst:

Ik vind PES ook beter als fifa hoor. En Ikkes: jij wil dus zeggen dat PES onrealistisch is toch? Als je een wedstrijdje speelt is het al realistisch, en dat is met fifa ook zo. Alle voetbalspellen zijn realistisch. Met PES zijn de namen van het Nederlands Elftal niet echt. Dit is hetzelfde met fifa.

PES heeft ook een betere gameplay vind ik. Stukken beter als fifa. Ook de graphics zijn in PES stukken beter.

Als je een potje Fifa speelt vind ik dat het er slecht uitziet vergeleken met PES. Als uit een stemming is gekomen dat fifa beter is... Ja ik denk dat dat aan je eigen smaak ligt. De kenners hebben ook wel een smaak voor een game hoor. Wij niet alleen. Ik denk overigens dat de meerderheid van Nederland PES beter vind.

Ik koop de games meestal allebei. Fifa eerder als PES. Maar als ik PES ook heb, dan leg ik fifa aan de kant en kijk ik er nooit meer na. Ik heb nu ook een demo van fifa op mijn PS3, en dat ziet er bagger uit. Echt heel slecht. Dus die ga ik denk ik ook niet kopen.

PES is voor mij de betere :)

Ik vind PES ook beter als fifa hoor. En Ikkes: jij wil dus zeggen dat PES onrealistisch is toch? Als je een wedstrijdje speelt is het al realistisch, en dat is met fifa ook zo. Alle voetbalspellen zijn realistisch. Met PES zijn de namen van het Nederlands Elftal niet echt. Dit is hetzelfde met fifa.

PES heeft ook een betere gameplay vind ik. Stukken beter als fifa. Ook de graphics zijn in PES stukken beter.

Als je een potje Fifa speelt vind ik dat het er slecht uitziet vergeleken met PES. Als uit een stemming is gekomen dat fifa beter is... Ja ik denk dat dat aan je eigen smaak ligt. De kenners hebben ook wel een smaak voor een game hoor. Wij niet alleen. Ik denk overigens dat de meerderheid van Nederland PES beter vind.

Ik koop de games meestal allebei. Fifa eerder als PES. Maar als ik PES ook heb, dan leg ik fifa aan de kant en kijk ik er nooit meer na. Ik heb nu ook een demo van fifa op mijn PS3, en dat ziet er bagger uit. Echt heel slecht. Dus die ga ik denk ik ook niet kopen.

PES is voor mij de betere :)

Nee hoor , Niet de meerderheid vind pes goed in tegestelling de meerderheid vind fifa beter

ja bij pes kan je een potje voetballen maar wat nog meer?

bij fifa heb je veel meer speltypes etc

Als je naar de grapichs kijkt is pes wel mooi , maar fifa is ook mooi ;) Dus je kan niet zomaar zeggen ja pes is beter als fifa , Als je geen eens fifa hebt.

Mijn conclusie ik vind de grapichs eigelijk niet veel verschillen

en vind zelf fifa beter. Pes is ook goed , maar fifa is beter.

Jij vind pes beter omdat jij hem hebt gekocht met je geld daarom vind je hem beter , als je fifa zou hebben gekocht zou je fifa beter vinden, maar zo werkt dat niet je moet allebei eerst spelen en dan pas oordelen ;)

Bewerkt: door Patos

Als je even goed leest: Ik heb ze BEIDE gekocht.

Met PES heb je ook veel speltypes hoor. Aftrap, cup, league, strafschoppen, speel als prof en carriere

Met fifa heb je ook aftrap, strafschoppen speel als prof en carriere.

Pes heeft dan wel meer speltypes ;)

Ik heb ze dus allebei gekocht en dan vind ik alsnog PES beter.

Ik heb namelijk:

PES05, en PES08.

En ik heb Fifa 2004 t/m 2008.

Ik heb dus meer fifa dan PES maar ik vind dan toch echt PES beter hoor. Ik heb een mening, en volgens mij denk jij dat dat geld voor de rest van de wereld. Ff goed lezen, en dan snap je waar ik het over heb :)

@hieronder: Die zitten er wel degelijk in. Kijk eens goed :duh:

Bewerkt: door Visser23
Geplaatst:
Als je even goed leest: Ik heb ze BEIDE gekocht.

Met PES heb je ook veel speltypes hoor. Aftrap, cup, league, strafschoppen, speel als prof en carriere

Met fifa heb je ook aftrap, strafschoppen speel als prof en carriere.

Pes heeft dan wel meer speltypes ;)

Ik heb ze dus allebei gekocht en dan vind ik alsnog PES beter.

Ik heb namelijk:

PES05, en PES08.

En ik heb Fifa 2004 t/m 2008.

Ik heb dus meer fifa dan PES maar ik vind dan toch echt PES beter hoor. Ik heb een mening, en volgens mij denk jij dat dat geld voor de rest van de wereld. Ff goed lezen, en dan snap je waar ik het over heb :)

wat leig je nou dan, pes heeft geen eens coach mode en speel als prof ook niet

lol

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...