Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi als ik deze pack start loopt hij vast zou iemand mij willen helpen ik heb ook delen gekopieerd van de orginele main.scm zoals initial2 die werkte ook goed maar mischien zit de fout in het starten van initial 2 het werkt niet meer sinds ik de missie heb toegevoegt

ik heb het bestand er bij zitten

hij werkt al

Bewerkt: door robojan
Geplaatst:

Je verwacht toch niet serieus dat wij een code gaan controleren van meer dan 2000 regels? :7

Geplaatst: (bewerkt)
Je verwacht toch niet serieus dat wij een code gaan controleren van meer dan 2000 regels? :7

nee dat doe ik niet initial2 heb ik gekopieerd uit gta en toen werkte het nog.

savethr heeft ook gewerkt hij werkte niet meer sinds ik mijn eigen missie (bktlv) heb toegevoegt.

maar ik kan de fout niet vinden

dus van sniffer-tread-template tot en met initial1

misschien zit de fout in het opoepen van de code's dus heb ik alles er bij gegeven

p.s. ik heb initial 2 opgeroepen met gosub is dat goed

define objects heb ik ook rechtstreekt van gta gekopieerd

de fout begint om 8 uur de plaats waar je bent (rechts onderin) is half vervaagt en dan stopt hij

edit: ik zie nu iets heel vreemds er staat een zuurstofbalkje (voor het zwemmen) half gevult voordat hij vast loopt

Bewerkt: door robojan
Geplaatst:

ik heb de code verkort en zou iemand hem nu wel willen controleren

het probleem zit volgens mij bij bktlv

DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 2
DEFINE MISSION 0 AT @initial1
DEFINE MISSION 1 AT @bktlv
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0
{
 use macro (Ctrl+J) "headsa"
 to insert a file header      
}
{$VERSION 3.0.0000}
var
$PLAYER_CHAR: Player
end // var 
03A4: name_thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6
042C: set_total_missions_to 2
030D: set_total_mission_points_to 1 
0111: toggle_wasted_busted_check 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 
03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
0373: set_camera_directly_behind_player 
01B6: set_weather 0 
0001: wait 0 ms 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "suit1gang" model "suit1" body_part 0
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "hairgreen" model "head" body_part 1
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "suit1trgang" model "suit1tr" body_part 2
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "sneakerbincgang" model "sneaker" body_part 3
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "neckdollar" model "neck" body_part 13
070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 
01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1
016A: fade 1 time 0 
04BB: select_interior 0 
0629: set_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250
03E6: remove_text_box
start_mission 0 // initial
wait 0

// put your create_thread commands here
create_thread @savthr_init
create_thread @eigen_missions_sniffer

:MAIN_LOOP
0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
0002: jump @MAIN_LOOP 


// put your mods (threads) here
// ---------------------------------------------------------------save----------------------------------------------------------------------------------


:SAVTHR_INIT // thread-initialisaties
03A4: name_thread 'SAVTHR'

:SAVTHR_BEGIN // begin de thread met het maken van een savepickup
$SAVE_PICKUPS = Pickup.Create(#PICKUPSAVE, 3, 2496.556, -1708.486, 1014.742)
04CE: $icon = create_icon_marker_without_sphere 35 at 2496.556 -1708.4963 12.5469

:SAVTHR_CHKLOOP // kijkt of de pickup opgepakt is
0001: wait 10 ms // lage prioriteit
00D6: if 0
   pickup.Picked_up($SAVE_PICKUPS)
004D: jf @SAVTHR_CHKLOOP
03D8: show_save_screen

:SAVTHR_SAVELOOP // kijkt of het saven klaar is
0001: wait 10 ms // lage prioriteit
00D6: if 
83D9:   save_done
004D: jf @SAVTHR_SAVELOOP
wait 0 ms
0002: jump @SAVTHR_BEGIN // opnieuw beginnen

//-----------------------------------------------------------sniffer-thread-template---------------------------------------------------------------------
// $eigen_missions_passed wordt vooraf op 0 gezet
// bij het "pass"-en van een missie , moet je $eigen_missions_passed ophogen.
:eigen_missions_sniffer
thread "eigen_sniff"
$marker_hotel = marker.CreateIconAndSphere(42, $x_hotel, $y_hotel, $z_hotel)
repeat
   wait 250 ms
   if and
       player.Defined($PLAYER_CHAR)
       $ONMISSION == 0
   then
       if and
           00ff: actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere $x_hotel $y_hotel $z_hotel radius 1.0 1.0 2.0 on_foot
           player.Controllable($PLAYER_CHAR)
           $eigen_missions_passed == 0
       then
           $ONMISSION = 1
           00ba: show_text_styled GXT 'INTRO_1' time 1000 style 2
           start_mission 1
       end
   end    
until $eigen_missions_passed == 1
marker.Disable($marker_hotel)
end_thread



// mission 0
:initial1
$eigen_missions_passed = 0 
$ONMISSION = 0
$x_hotel = 1727.172
$y_hotel = -1633.549
$z_hotel = 20.21569

// mission 1
//mission wrapper
:bktlv
thread 'bktlv'
   gosub @bktlv_main
   if wasted_or_busted
   then
       gosub @bktlv_fail
   end
   gosub @bktlv_cleanup
   end_thread
//-------------------------------------------------------------------------------------------
:bktlv_main
//gosub @bktlv_film --------------------------------------------------------------------------------------
// load models
model.Load(#GUN_CANE)
model.Load(#hydra)
model.Load(#ballas1)
model.Load(#HYDRA)
038b: load_requested_models
:bktlv_load
wait 0
if and
   model.Available(#GUN_CANE)
   model.Available(#HYDRA)
   model.Available(#BALLAS1)
   model.Available(#HYDRA)
004d: jump_if_false @bktlv_load
01b2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 326 ammo 10000 // load the model before using this
01b9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 326
$car_num1 = car.Create(#HYDRA, 1548.02, -1354.234, 330.1956)
car.Angle($car_num1) = 90.0
$ballas = actor.Create(civmale, #BALLAS1, 1291.13, -785.43, 97.3)
$car_num2 = car.Create(#HYDRA, 1291.13, -787.43, 97.3)
car.Angle($car_num2) = 270.0
0187: $car_marker = create_marker_above_car $car_num2
repeat
wait 4000 ms
car.DriveTo($car_num2, 1291.13, -787.43, 300.3)
wait 4000 ms
car.DriveTo($car_num2, 1000.13, -300.43, 300.3)
wait 4000 ms
car.DriveTo($car_num2, 1291.13, -300.43, 300.3)
wait 4000 ms
car.DriveTo($car_num2, 1000.13, -787.43, 300.3)
until car.Wrecked($car_num2)
//-------------------------------------------------------------------------------------------
:bktlv_passed
$eigen_missions_passed += 1
player.Money($player_char) += 1000
01e3: show_text_1number_styled GXT 'm_pass' number 10000 time 5000 style 1 //mission passed!~n~~w~$~1~
//this subroutine is executed when the mission is passed
//give the rewards, and make new missions available if needed
return
//-------------------------------------------------------------------------------------------
:bktlv_fail
00ba: show_text_styled gxt 'M_fail' time 5000 style 1 // ~r~MISSION FAILED
//this subroutine is executed when the mission fails
return
//-------------------------------------------------------------------------------------------
:bktlv_cleanup
$onmission = 0
marker.Disable($car_marker)
010d: set_player $PLAYER_CHAR wanted_level_to 0
model.Destroy($car_num2)

mission_cleanup
return 


//-------------External script 0---------------
// put your external scripts here

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Volgens mij is dit nog steeds te veel voor iemand hoor. Ik denk echt dat niemand dat gaat controleren ;)

Geplaatst:
Volgens mij is dit nog steeds te veel voor iemand hoor. Ik denk echt dat niemand dat gaat controleren ;)

1. Dit topic is meer dan een maand oud, reageren met post zonder inhoud = bumpen = niet toegestaan.

2. Praat niet over dingen waar je niets van af weet, want ik had deze code best willen controleren, zo groot is hij niet.

3. In de beginpost staat al dat de topicstarter de fout gevonden heeft, en dat hij werkt.

:slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...