ThunderDuck Geplaatst: 19 mei 2008 Rapport Geplaatst: 19 mei 2008 Ik heb het volgende systeem bedacht: Moederboard: Asus M2A-VM Processor: AMD Athlon 64x2 5200+ Geheugen: Corsair DDR2-800 (2 x 1024 MB) Grafische kaart: Club 3d GeForce 8800 GTS 320 MB Harde schijf: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500GB Voeding: Revoltec Star Serie Chromus II RPS-400V2 DVD-Brander: Pioneer DVR112D Overigens hoef ik er geen moderne PC-spellen op te spelen, ik wil alleen rustig computeren en wat oudere spellen mee spelen, spellen als AOE:2 en LBA. Ook wil ik redelijk soepel XP draaien. Zijn er tips om dit goedkoper te maken, zonder de prestaties te verminderen? Graag tips. De gehele pc (met koelers en kast) kost ong. €950. Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 welke winkel heb je dit samengesteld? iig is 950 wel ERG duur voor die setup, tevens zou ik ook een betere procc halen zoals de 6000+ of 6400+ Reageren
xgaming Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 En een andere videokaart. 8800GTS (G80) is ouderwets. Ga voor een Hd3870/HD3850 of Gefore 9600/8800GT(s)* *Niet diegene jij hebt maar degene met 512MB geheugen. Deze is sneller en energie zuiniger . Verder heb ik twijfels bij je voeding. Alleen ben ik er niet zo bekend mee (merk en ben geen voeding expert ) Reageren
osmgek11 Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Ik heb ff een nieuwe Setup Gemaakt. Hij is veel goedkoper en meer prestaties. En merkloze voedingen zoals die van jouw moet je niet nemen. Dit zijn de bekende merken Coolermaster Corsair OCZ Zalman Thermaltake Tagan Chieftec Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Ik heb ff een nieuwe Setup Gemaakt. Hij is veel goedkoper en meer prestaties. Dank je, ik heb dit namelijk uit een blad gehaald, maar dat is verouderd. Reageren
kees1991 Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Ik heb ff een nieuwe Setup Gemaakt. Hij is veel goedkoper en meer prestaties. En merkloze voedingen zoals die van jouw moet je niet nemen. Dit zijn de bekende merken Coolermaster Corsair OCZ Zalman Thermaltake Tagan Chieftec met deze setup is bijna niks mis mee maar ik zou tog een ander moederbord nemen. deze bijvoorbeeld http://sallandautomatisering.nl/?redirect=...o.php?pid=24515 ik weet niet bij welke winkel je deze setup gemaakt hebt maar hij zal er ongetwijfelt tussen staan. Reageren
Murk Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 En die harde schijf "Samsung Spinpoint" zou ik echt niet nemen. Seagate Barracuda 7200.11 serie moet je hebben, zijn betrouwbaar snel en stil. Samsungschijven hebben lange toegangstijden. En die 8800gts moet je niet nemen als je verouderde spellen wilt spelen maar alleen wat oudere spelletjes. Je kan beter een ati HD3850 nemen die bijna niks meer kost, iets van 130 euro, en die kan je een flinke tijd mee laten gaan. En @ de processor: zeker weten dat je voor AMD wilt gaan? Reageren
Limbolander Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 (bewerkt) idd altijd een bekend voedingmerk pakken want als je voeding kapot gaat gaat je hele computer kapot met een zo laag mogelijk budget zou ik wel voor een AMD processor gaan Murk en ja hd3870 als gkaart pakken. Bewerkt: 21 mei 2008 door Scrtz Reageren
xgaming Geplaatst: 25 mei 2008 Rapport Geplaatst: 25 mei 2008 Dit is toch een betere pc i.v.m. die je zelf hebt samengesteld: Zit nog genoeg ruimte in om hem beter te maken maaro mdat jij aangeeft dat je XP soepel wilt draaien is dit eigenlijk al meer dan genoeg. Ik heb de beste brander van dit moment erin gestopt, ook een goede snelle CPU. 4GB RAM, dus ook op de toekomst voorbereid. De Samsung Spinpoint's zijn sneller dan de Seagate's (hier onder door Murk gezegd). Dit komt omdat ze minder platters hebben en dus meer data op 1 'schijfje' hebben dan de seagates. Hierdoor zijn ze sneller. Videokaart, dacht dat de 8800GT wat sneller was dan de HD3870, maar dit durf ik nu niet meer te zeggen. Mooie stille en goeie kast erbij. Ook de voeding is goed, is modulair wat inhoud dat je alleen de kabels op de voeding aansluit die je nodig hebt, scheel je ruimte in je kast. Ook krijg je een betere airflow. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.