Jump to content

countdown


Recommended Posts

Geplaatst:

beste leden,

ik zoek een script waar door als een rcon admin /count doet dat er dan in het midde van het scherm een aftel kompt. ik heb ziets wel is gezien in servers. weet iemand hier een script voor?

bij voorbaat dank,

Jos Vink

Geplaatst:
beste leden,

ik zoek een script waar door als een rcon admin /count doet dat er dan in het midde van het scherm een aftel kompt. ik heb ziets wel is gezien in servers. weet iemand hier een script voor?

bij voorbaat dank,

Jos Vink

Het kan zo: maar het kan volgens mij ook op een kortere manier

Bovenaan je script zet je:

forward CountTimer5(playerid);
forward CountTimer4(playerid);
forward CountTimer3(playerid);
forward CountTimer2(playerid);
forward CountTimer1(playerid);
forward CountTimer0(playerid);

Je commando word:

if(strcmp("/count", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid) == 1)
{
	SetTimer("CountTimer", 1000, false);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Count timer started");
}
else
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This is only for rcon admins!");
}
return 1;
}

Dan moet je al die publics aanmaken:

public CountTimer5(playerid)
{
SetTimer("CountTimer4", 1000, false);
GameTextForAll("~b~5", 750, 1);
return 1;
}
public CountTimer4(playerid)
{
SetTimer("CountTimer3", 1000, false);
GameTextForAll("~b~4", 750, 1);
return 1;
}

En je moet hem zelf even afmaken, ik moet nu naar school..

Geplaatst:
beste leden,

ik zoek een script waar door als een rcon admin /count doet dat er dan in het midde van het scherm een aftel kompt. ik heb ziets wel is gezien in servers. weet iemand hier een script voor?

bij voorbaat dank,

Jos Vink

Het kan zo: maar het kan volgens mij ook op een kortere manier

Bovenaan je script zet je:

forward CountTimer5(playerid);
forward CountTimer4(playerid);
forward CountTimer3(playerid);
forward CountTimer2(playerid);
forward CountTimer1(playerid);
forward CountTimer0(playerid);

Je commando word:

if(strcmp("/count", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid) == 1)
{
	SetTimer("CountTimer", 1000, false);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Count timer started");
}
else
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This is only for rcon admins!");
}
return 1;
}

Dan moet je al die publics aanmaken:

public CountTimer5(playerid)
{
SetTimer("CountTimer4", 1000, false);
GameTextForAll("~b~5", 750, 1);
return 1;
}
public CountTimer4(playerid)
{
SetTimer("CountTimer3", 1000, false);
GameTextForAll("~b~4", 750, 1);
return 1;
}

En je moet hem zelf even afmaken, ik moet nu naar school..

ik heb gedaan wat jij zei, maar er gebeurt niks er kompt alleen een tekst links boven: Count timer started

Geplaatst:
beste leden,

ik zoek een script waar door als een rcon admin /count doet dat er dan in het midde van het scherm een aftel kompt. ik heb ziets wel is gezien in servers. weet iemand hier een script voor?

bij voorbaat dank,

Jos Vink

Het kan zo: maar het kan volgens mij ook op een kortere manier

Bovenaan je script zet je:

forward CountTimer5(playerid);
forward CountTimer4(playerid);
forward CountTimer3(playerid);
forward CountTimer2(playerid);
forward CountTimer1(playerid);
forward CountTimer0(playerid);

Je commando word:

if(strcmp("/count", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid) == 1)
{
	SetTimer("CountTimer", 1000, false);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Count timer started");
}
else
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This is only for rcon admins!");
}
return 1;
}

Dan moet je al die publics aanmaken:

public CountTimer5(playerid)
{
SetTimer("CountTimer4", 1000, false);
GameTextForAll("~b~5", 750, 1);
return 1;
}
public CountTimer4(playerid)
{
SetTimer("CountTimer3", 1000, false);
GameTextForAll("~b~4", 750, 1);
return 1;
}

En je moet hem zelf even afmaken, ik moet nu naar school..

ik heb gedaan wat jij zei, maar er gebeurt niks er komt alleen een tekst links boven: Count timer started

in de .amx die ik je gegeven heb, zit ook een /count systeem

Geplaatst: (bewerkt)
beste leden,

ik zoek een script waar door als een rcon admin /count doet dat er dan in het midde van het scherm een aftel kompt. ik heb ziets wel is gezien in servers. weet iemand hier een script voor?

bij voorbaat dank,

Jos Vink

Het kan zo: maar het kan volgens mij ook op een kortere manier

Bovenaan je script zet je:

forward CountTimer5(playerid);
forward CountTimer4(playerid);
forward CountTimer3(playerid);
forward CountTimer2(playerid);
forward CountTimer1(playerid);
forward CountTimer0(playerid);

Je commando word:

if(strcmp("/count", cmdtext, true) == 0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid) == 1)
{
	SetTimer("CountTimer", 1000, false);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Count timer started");
}
else
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "This is only for rcon admins!");
}
return 1;
}

Dan moet je al die publics aanmaken:

public CountTimer5(playerid)
{
SetTimer("CountTimer4", 1000, false);
GameTextForAll("~b~5", 750, 1);
return 1;
}
public CountTimer4(playerid)
{
SetTimer("CountTimer3", 1000, false);
GameTextForAll("~b~4", 750, 1);
return 1;
}

En je moet hem zelf even afmaken, ik moet nu naar school..

ik heb gedaan wat jij zei, maar er gebeurt niks er komt alleen een tekst links boven: Count timer started

in de .amx die ik je gegeven heb, zit ook een /count systeem

ow oke, jah ik heb daar nogniet naar gekeken. ik ga het gelijk ff doen. ik moet hem toch gwn als filterscript zette

Bewerkt: door josvink66
Geplaatst: (bewerkt)

Joh, dat is echt zo'n onnodig grote code!! :{

Hier heb je een commando waarin je zelf aan kunt geven hoe lang die countdown moet zijn:

/countdown [aantal seconden]

//Bovenaan je script:

new AdminCount;
new CountdownTimer = -1;

//Ergens in je OnPlayerCommandText:

if(strcmp(cmdtext, "/countdown", true, 10)==0)
{
if(CountdownTimer != -1)
{
	KillTimer(CountdownTimer);
	CountdownTimer = -1;
}
AdminCount = strval(cmdtext[11]);
CountdownTimer = SetTimer("Countdown", 1000, 1);
return 1;
}

//Ergens anders in je script:

forward Countdown();
public Countdown()
{ 
if(AdminCount > 0)
{
		AdminCount--;
	new str[10];
	format(str, sizeof(str), "~y~%d", AdminCount);
	GameTextForAll(str, 1500, 3); 
	for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
	{
		PlayerPlaySound(i, 1025, 0, 0, 0);
	}
}
else
{
GameTextForAll("~g~Go!", 2000, 3);
	KillTimer(CountdownTimer);
CountdownTimer = -1;
}
}

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:
Joh, dat is echt zo'n onnodig grote code!! :{

Hier heb je een commando waarin je zelf aan kunt geven hoe lang die countdown moet zijn:

/countdown [aantal seconden]

//Bovenaan je script:

new AdminCount;
new CountdownTimer = -1;

//Ergens in je OnPlayerCommandText:

if(strcmp(cmdtext, "/countdown", true, 10)==0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
	if(CountdownTimer != -1)
	{
		KillTimer(CountdownTimer);
		CountdownTimer = -1;
	}
	AdminCount = strval(cmdtext[11]);
	CountdownTimer = SetTimer("Countdown", 1000, 1);
}
return 1;
}

//Ergens anders in je script:

forward Countdown();
public Countdown()
{ 
if(AdminCount > 0)
{
	AdminCount--;
	new str[10];
	format(str, sizeof(str), "~y~%d", AdminCount);
	GameTextForAll(str, 1500, 3); 
}
else
{
	GameTextForAll("~g~Go!", 2000, 3);
	KillTimer(CountdownTimer);
	CountdownTimer = -1;
}
}

Sandra je script werkt goed :)

maar kan het ook dat je niet perse admin hoeft te zijn. en dat die beep geluidjes maakt bij de count. want ik heb het wel is in servers gezien dan hoorde je bij elke seconde een beep, en bij de go! een langere beep

Geplaatst:
Sandra je script werkt goed :)

maar kan het ook dat je niet perse admin hoeft te zijn. en dat die beep geluidjes maakt bij de count. want ik heb het wel is in servers gezien dan hoorde je bij elke seconde een beep, en bij de go! een langere beep

Ja je kan ook zelf ff kijken op het unofficial sa-mp forum..

unofficial samp forum link

suc6 :dans:

Geplaatst:
Sandra je script werkt goed :)

maar kan het ook dat je niet perse admin hoeft te zijn. en dat die beep geluidjes maakt bij de count. want ik heb het wel is in servers gezien dan hoorde je bij elke seconde een beep, en bij de go! een langere beep

Ja je kan ook zelf ff kijken op het unofficial sa-mp forum..

unofficial samp forum link

suc6 :dans:

ik heb het al geprobeert met de regel te verwijderen:

	if(IsPlayerAdmin(playerid))
{

maar dan krijg ik de volgende errors:

C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(166) : warning 203: symbol is never used: "moneys"
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(166) : warning 203: symbol is never used: "giveplayerid"
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(164) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "giveplayer"
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(163) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "sendername"
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(162) : warning 203: symbol is never used: "playermoney"
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(161) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "string"
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(161 -- 224) : error 010: invalid function or declaration
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(161 -- 227) : error 010: invalid function or declaration
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(161 -- 230) : error 010: invalid function or declaration
C:\Gta Server\gamemodes\lvdm.pwn(161 -- 230) : fatal error 107: too many error messages on one line

Geplaatst:
als je een { verwijderd, moet je ook de bijbehorende } verwijderen ;)

owkey, dat was ik dan vergeten;)

maar weet jij toevallig ook of het mogelijk is dat die een soort van beep geluid maakt? bij elke seconde

Geplaatst: (bewerkt)
for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
PlayerPlaySound(i, 1025, 0, 0, 0);
}

en waar moet ik die dan in het script plaatse?

//edit

ik heb dat andere tekentje ook weg gehaald maar ik houw de zelfde error

dit is de code hoe die er nu uit ziet:

if(strcmp(cmdtext, "/countdown", true, 10)==0)

	if(CountdownTimer != -1)
	{
		KillTimer(CountdownTimer);
		CountdownTimer = -1;
	}
	AdminCount = strval(cmdtext[11]);
	CountdownTimer = SetTimer("Countdown", 1000, 1);
}
return 1;

Bewerkt: door josvink66

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...