GreyFox-Smurf Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Hoi allemaal een vriend van mij uit de klas heeft een mini bike maar hij beweert dat je die niet kan verzekeren. klopt dit of is dit gewoon gelal. grtz GFS Reageren
Robin2130 Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Je bedoelt die hele kleine motoren zoals deze? Minibikes kunnen inderdaad niet verzekerd worden, omdat ze geen typegoedkeuringsnummer hebben. Dus dat houdt in dat ze niet op de weg mogen. (Op je eigen terrein mag je er wel mee rijden.) Ga je er toch mee op de weg, dan loop je het risico dat je minibike in beslag wordt genomen. Daarbij hoort dan ook een flinke boete Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Je bedoelt die hele kleine motoren zoals deze? Minibikes kunnen inderdaad niet verzekerd worden, omdat ze geen typegoedkeuringsnummer hebben. Dus dat houdt in dat ze niet op de weg mogen. (Op je eigen terrein mag je er wel mee rijden.) Ga je er toch mee op de weg, dan loop je het risico dat je minibike in beslag wordt genomen. Daarbij hoort dan ook een flinke boete oke bedankt voor t reageren Reageren
Time-Bandit Geplaatst: 20 mei 2008 Rapport Geplaatst: 20 mei 2008 Kan niet, gaat niet, mag niet. Had er ook 1 en werd in beslag genomen door pliesie Reageren
Addicted2 Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Een vriend van me had laast net een Miniquad gekocht, en die kunnen ook niet verzekerd worden. Vond de popo het nodig om hem in beslag je nemen. :| Reageren
Robin2130 Geplaatst: 21 mei 2008 Rapport Geplaatst: 21 mei 2008 Een vriend van me had laast net een Miniquad gekocht, en die kunnen ook niet verzekerd worden.Vond de popo het nodig om hem in beslag je nemen. :| Ja dat is toch logisch? Stel, hij gaat ermee rijden (met een voertuig dat niet is toegelaten op de openbare weg en dus onverzekerd) en rijdt iemand aan of rijdt een kind dood. Dan moet hij alles uit zijn eigen portemonnee betalen. Wil jij soms dat hij dat soort problemen krijgt dan? Zo is de wet en de politie moet daar zelfs boetes voor uitdelen en dat soort dingen in beslag nemen. Het is in het belang voor de verkeersveiligheid, maar ook voor de bestuurder. Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 7 juni 2008 Rapport Geplaatst: 7 juni 2008 Een vriend van me had laast net een Miniquad gekocht, en die kunnen ook niet verzekerd worden.Vond de popo het nodig om hem in beslag je nemen. :| Ja dat is toch logisch? Stel, hij gaat ermee rijden (met een voertuig dat niet is toegelaten op de openbare weg en dus onverzekerd) en rijdt iemand aan of rijdt een kind dood. Dan moet hij alles uit zijn eigen portemonnee betalen. Wil jij soms dat hij dat soort problemen krijgt dan? Zo is de wet en de politie moet daar zelfs boetes voor uitdelen en dat soort dingen in beslag nemen. Het is in het belang voor de verkeersveiligheid, maar ook voor de bestuurder. haha gast denk nou ff logish na, het gaat hier echt niet om iemand dood rijden met een minibike hoor het gaat er natuurlijk om dat je zelf veels te kwetsbaar in het verkeer bent. Reageren
Addicted2 Geplaatst: 20 juni 2008 Rapport Geplaatst: 20 juni 2008 hij reed op een parkeerplaats waar niks of niemand stond, dus... Maarjah ik ga niet zitten mierenneuken ofzo, het mag niet punt uit. @Robin2130: Dat was sarcastisch Reageren
FerryN Geplaatst: 22 juni 2008 Rapport Geplaatst: 22 juni 2008 Ter informatie, Minibikes zijn niet goedgekeurd voor op de openbare weg, Waarom niet? Je bent er veel te kwetsbaar op en je valt niet tot amper op als je op de weg rijd. Vaak rijden hier jongeren op die nog niet eens een scooter mogen besturen(de leeftijd). Vaak hebben ze ook geen helm op. Ze hebben geen framenummer, geen framenummer betekend dat ze niet gekeurd zijn en dus niet te verzekeren vallen. Soms hebben ze meer dan 70cc, maar dit is meestal bij zelfgebouwde minibikes. En je mag alleen met minibikes rijden op een afgesloten terrein, waar dus geen auto's of andere verkeer mag en kan komen. En als je een plekje ervoor hebt zonder wagens mag je geen geluidshinder veroorzaken of mag je er niet rijden zonder toestemming van de eigenaar van de plak grond. Op de kartbaan is het een beetje anders, je mag hier ook geen ernstige geluidshinder veroorzaken, maar dit is per kartbaan anders, en je mag geen blauwe koelwater in je koelpotje hebben als je minibike watergekoeld is. En nog iets, er bestaan wel minibikes die toegelaten zijn voor de openbare weg, maar deze zijn vaak groter dan die hier boven aan staat. Deze zijn namelijk vaak maxibikes, een stuk groter dan een mini- en midibike. Ik weet dit omdat ik zelf een minibike heb, en heel lang op een minibike forum heb gezeten, volgens mij 2 of 3 jaar. Later Reageren
ElBarto~ Geplaatst: 22 juni 2008 Rapport Geplaatst: 22 juni 2008 nog meer, minibikes zijn nu ook niet meer toegelaten in kartings (althans niet in belgie) er is een accident gebeurd blijkbaar waardoor mini/mono bikes niet meer gebruikt mogen worden. too bad Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 23 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juni 2008 nog meer, minibikes zijn nu ook niet meer toegelaten in kartings (althans niet in belgie)er is een accident gebeurd blijkbaar waardoor mini/mono bikes niet meer gebruikt mogen worden. too bad hopelijk is diegene die is gevallen niet erg gewond want zon dingen kunnen fout aflopen. Reageren
Amfetamientje Geplaatst: 23 juni 2008 Rapport Geplaatst: 23 juni 2008 nog meer, minibikes zijn nu ook niet meer toegelaten in kartings (althans niet in belgie)er is een accident gebeurd blijkbaar waardoor mini/mono bikes niet meer gebruikt mogen worden. too bad hopelijk is diegene die is gevallen niet erg gewond want zon dingen kunnen fout aflopen. lijkt me dat er wel iets ergs is gebeurd anders verbieden ze het niet gelijk he. @FerryN weet jij trouwens waarom dat blauwe koolvloeistof niet mag? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.