Jump to content

Problemen met SA

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een raar probleem met SA tegenwoordig. Na het spel zonder enig probleem meer dan 3 jaar te hebben gespeeld treed er nu een vreemd probleem op. Na het opstarten kom ik in het menu terecht en kies daar voor mijn lopende spel. Vervolgens kom ik in het huis van CJ uit (mijn safe punt), kan nog naar buiten lopen en dan houdt het helemaal op. Maar niet een crash in de zin van het woord, het is meer dat mijn PC ophoudt te bestaan. Ik loop met CJ naar buiten en vervolgens meldt mijn scherm "geen input". Alsof de PC uit staat dus....hetgeen niet zo is want alles loopt nog, maar behalve een harde reset is er met de PC ook niets meer te doen. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en, beter nog, enig idee hoe ik het kan oplossen?

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb een raar probleem met SA tegenwoordig. Na het spel zonder enig probleem meer dan 3 jaar te hebben gespeeld treed er nu een vreemd probleem op. Na het opstarten kom ik in het menu terecht en kies daar voor mijn lopende spel. Vervolgens kom ik in het huis van CJ uit (mijn safe punt), kan nog naar buiten lopen en dan houdt het helemaal op. Maar niet een crash in de zin van het woord, het is meer dat mijn PC ophoudt te bestaan. Ik loop met CJ naar buiten en vervolgens meldt mijn scherm "geen input". Alsof de PC uit staat dus....hetgeen niet zo is want alles loopt nog, maar behalve een harde reset is er met de PC ook niets meer te doen. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en, beter nog, enig idee hoe ik het kan oplossen?

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn beeldscherm geeft eens in de zoveel tijd aan 'No Input' of iets in die trant. Dit gaat dan niet via San Andreas, maar via het opstarten. Hij valt ook wel eens uit, maar dat is voorheen nog niet via San Andreas gebeurt.

Ik zou proberen het bestandje gta_sa.set te verwijderen, of voor de zekerheid het spel eventjes herinstalleren. Indien je namenlijk mod's in het spel hebt zitten zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn.

Mocht het hiermee niet zijn opgelost, dan zou het misschien aan de harde schijf zelf kunnen liggen. Die kun je opschonen via het Defragmentatieproces. Dit gaat als volgt:

• Verkennen
  • Station (C:) [rechtermuisknop]
  • Eigenschappen
  • Tabblad - Extra
  • Volume op fouten controleren

Wanneer je op 'Nu Controleren..' klikt, wordt bij de eerste restart van je pc een kleine controle uitgevoerd op je harde schijf. Dit kan een uurtje duren, maar kan ook binnen enkele minuten klaar zijn.

Wanneer de pc is opgestart, neem je dezelfde stappen als hierboven opnieuw, en kies je voor 'Nu defragmenteren..'.

Defragmentatie houd in dat alle bestandjes op de harde schijf opgeruimd en geordent worden. Aan het einde heb je meer plaats op je harde schijf. Ook dit proces kan een uurtje in beslag nemen, maar kan net zo goed idem binnen enkele minuten klaar zijn.

Succes

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Geplaatst:

Ik zal dat gta_sa.set inderdaad even verwijderen vanavond. Maar ik heb het uitsluitend bij SA (althans, dat hoop ik :puh:). Maar dan ook echt altijd nu. Internetten, wat zakelijke toepassingen en onder andere Cultures en Anno1702 draaien allemaal prima....

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer GTA SA eens opnieuw te installeren. Werkt het dan nog steeds niet?

Na het spel zonder enig probleem meer dan 3 jaar te hebben gespeeld treed er nu een vreemd probleem op.

Ik kan het fout hebben, maar ik denk dan dat het aan jou videokaart ligt. Het kan zijn dat je videokaart dood aan het gaan is. Ik heb even snel gegoogled en ik kwam op dit uit:

- http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-4...ying-games.html

- http://uk.answers.yahoo.com/question/index...09014749AAvWb8D

Misschien dat het helpt als je de nieuwste drivers voor je videokaart installeert (Start > Uitvoeren > Typ in: DXDIAG > Tabblad Beeldscherm). Als je een nVidia videokaart hebt kan je hier de drivers downloaden. Je vult gewoon in wat voor Geforce serie je hebt (als je Geforce hebt) en je besturingssysteem.

Bij een ATI kaart kan je een driver hier downloaden.

Succes.

Late edit:

1500 posts.. :dans:

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Het begint er toch op te lijken dat het aan mijn beeldschermkaart ligt. Het verwijderen van bepaalde San Andreas bestanden hielp niet en ik heb daarna San Andreas op opnieuw geïnstalleerd. Tevergeefs. Maar inmiddels beginnen ook andere spellen spontaan uit te vallen (en sommigen ook weer niet, dat is het rare) dus ik denk dat het toch inderdaad iets met de hardware in de PC mis is......denk dat ik de PC binnenkort maar even onder de arm neem en aflever bij het dichtsbijzijnde mijn-pc-doet-raar-en-u-moet-hem-repareren winkel :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...