Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb zonet een zogenaamde Codec geinstalleerd... wat volgens mij geen codec was, maar een virus.

Vervolgens kwamen er popups.

Vervolgens heb ik mijn PC opnieuw opgestart.

Toen ik in Windows kwam... liep Explorer vast.

En later alles.

Dus gewoon me PC liep vast.

Ik kon niks meer.

Toen wou ik in veilige modus.

Maar dan zegt me scherm dat de resolutie niet is supported.

Ik heb het op een 19 inch en 17 inch scherm geprobeert.

Windows opnieuw installeren is de ECHTE verkeerde optie.

Want ik heb er erg belangerijke bestanden op staan die ABSOLUUT niet weg mogen.

En ook programmas die niet geunstalled moeten worden.

Wat moet ik nu doen?

Want ik heb die PC nodig.

Geplaatst:

Zet je Harde schijf ff in een andere computer en copier dan alles wat je nog wilt en zet het dan terug en dan opnieuw windows. En een Virus scanner gebruiken NOD32 Smart security paket is goed.

Geplaatst:
Zet je Harde schijf ff in een andere computer en copier dan alles wat je nog wilt en zet het dan terug en dan opnieuw windows. En een Virus scanner gebruiken NOD32 Smart security paket is goed.

Heb nog NOOIT een harde schijf uit een PC gehaalt.

Maar het is idd een idee.

Maar als ik daar de Windows start... loopt hij dan niet vast? -_-

En zoals ik al zei... ik ga Windows niet opnieuw installeren, er zit software bij die ik niet kan gaan unistallen.

Ik kan wel de schijf controleren en rare dingen verwijderen.

Maar waar moet ik zoeken

Is het mogelijk om zonder in Windows te gaan Systeemherstel naar gisteren te doen?

>>> Door Thundercover: Dubbelposts samengevoegd. Gebruik de volgende keer de Bewerk-knop. ;)<<<

Geplaatst:
Is het mogelijk om zonder in Windows te gaan Systeemherstel naar gisteren te doen?

Beide manieren zorgen ervoor dat je systeem naar fabrieksinstellingen worden herstelt! Dus niet naar 'gisteren'.

1. Je kan je Windows CDrom erbij pakken en dan tijdens het opstarten van je computer de CD in je drive te doen. Je computer zal dan naar fabriekinstellingen (eerste keer dat je hem opstart) teruggaan.

2. Bij sommige computers zoals die van Packard Bell bijvoorbeeld, hebben geen Windows CD erbij gekregen. Door alleen op ''F11'' te drukken (op je toetsenbord) tijdens het opstarten wordt je systeem herstelt.

Geplaatst: (bewerkt)

Beide manieren zorgen ervoor dat je systeem naar fabrieksinstellingen worden herstelt! Dus niet naar 'gisteren'.

1. Je kan je Windows CDrom erbij pakken en dan tijdens het opstarten van je computer de CD in je drive te doen. Je computer zal dan naar fabriekinstellingen (eerste keer dat je hem opstart) teruggaan.

2. Bij sommige computers zoals die van Packard Bell bijvoorbeeld, hebben geen Windows CD erbij gekregen. Door alleen op ''F11'' te drukken (op je toetsenbord) tijdens het opstarten wordt je systeem herstelt.

Dat is toevallig, ik heb Packard Bell.

Maar heb wel Windows CD's... waarmee ik WIndows + drivers kan installeren.

Maar ik wil niet mijn geinstalleerde bestanden kwijt!

ik wil juist alleen dat hij is zoals bijv gisteren.

EDIT: F11 werkt niet.

Bewerkt: door joshoon
Geplaatst: (bewerkt)

Als F11 niet werkt, zouden de (recovery)CDroms wel moeten werken. Ik heb 1x de handleiding van PackardBell gelezen en daar staat in dat je kan kiezen of je je bestanden (let op: geen programma's!) wilt kwijtraken of niet.

Heb je je PackardBell handleiding nog? Als dit niet het geval is denk ik dat je het op hun website kan downloaden. Daar staat in hoe je je PC moet recoveren met de CD/'s.

Bij m'n oude computer was het gewoon een kwestie van erin doen tijdens het opstarten en wachten totdat je computer het leest. Ik weet niet of het bij jou ook zo is.

Edit:

Let op: ik weet niet of Windows opnieuw installeren ook jou documenten bewaart, lees a.u.b. de handleiding.

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:
Als F11 niet werkt, zouden de (recovery)CDroms wel moeten werken. Ik heb 1x de handleiding van PackardBell gelezen en daar staat in dat je kan kiezen of je je bestanden (let op: geen programma's!) wilt kwijtraken of niet.

Heb je je PackardBell handleiding nog? Als dit niet het geval is denk ik dat je het op hun website kan downloaden. Daar staat in hoe je je PC moet recoveren met de CD/'s.

Bij m'n oude computer was het gewoon een kwestie van erin doen tijdens het opstarten en wachten totdat je computer het leest. Ik weet niet of het bij jou ook zo is.

Edit:

Let op: ik weet niet of Windows opnieuw installeren ook jou documenten bewaart, lees a.u.b. de handleiding.

Ik heb 2 DVD's gekocht omdat ik toen ook al problemen had.

Daarmee kun je alleen je schijf legen en Windows + Drivers installeren

Andere vraag.

Windows Xp is geinstalleerd op C:\.

Als ik daar XP nou eens over heen gooi zonder dat ik C:\ leeg maak.

Behou ik dan wel me bestanden enz?

>>> Door Thundercover: Opnieuw dubbelposts samengevoegd. Gebruik gewoon de Bewerk-knop.<<<

Geplaatst:

Druk eens vóórdat het Windows XP laadscherm verschijnt bij het opstarten op F8 (tap er maar op).

Selecteer dat de opties "Laatst werkende configuratie gebruiken". Of iets in die richting.

Als je de Windows XP CD-ROM gebruikt, staat bij het laden van de installatie ook onderaan "Druk op F.. voor automatisch systeemherstel."

Ook kun je de Herstelfunctie op de Windows XP CD-ROM gebruiken.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:
Druk eens vóórdat het Windows XP laadscherm verschijnt bij het opstarten op F8 (tap er maar op).

Selecteer dat de opties "Laatst werkende configuratie gebruiken". Of iets in die richting.

Als je de Windows XP CD-ROM gebruikt, staat bij het laden van de installatie ook onderaan "Druk op F.. voor automatisch systeemherstel."

Ook kun je de Herstelfunctie op de Windows XP CD-ROM gebruiken.

Mvg,

Flitskikker

Werkt allemaal niet.

Ik lat me buurjongen de gegevens van me HD(waar kapotte Widnows op staat) Backuppen naar een andere HD van me.

Daarna installeer ik Windows op die kappote Windows HD opnieuw.

En daarna gebruik ik gedeelde schijf van me andere HD waar de backup op staat.. om alles terug te zetten.

Geplaatst:

Een makkelijkere oplossing:

Installeer XP op een andere partitie van je harddisk. Dat scheelt gezeul en gerommel in de pc. Als je dan XP heb geïnstalleerd, dan kan je makkelijk de bestanden overzetten :)

Geplaatst:

Bestanden overzetten hoeft helemaal niet zo lastig, met een Ubuntu-liveCD, of wat ik aanbeveel voor Windows-systemen, maar een originele XP-cd nodig heeft is de UBCD4Win (google maar 's). Beide kunnen NTFS lezen, en ik heb deze al meermaals gebruikt om data te redden van vernielde Windows-installaties naar een externe HDD/USB-stick.

Geplaatst:
Bestanden overzetten hoeft helemaal niet zo lastig, met een Ubuntu-liveCD, of wat ik aanbeveel voor Windows-systemen, maar een originele XP-cd nodig heeft is de UBCD4Win (google maar 's). Beide kunnen NTFS lezen, en ik heb deze al meermaals gebruikt om data te redden van vernielde Windows-installaties naar een externe HDD/USB-stick.

Naja... het is al opgelost.

Ik heb bij me buurjongen 2 HD's in zn PC gedaan... en bestanden overgeschreven naar me goeie HD

En op de andere Windows opnieuw geinstalleerd.

Opgelost!

Topic can be closed :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...