Jump to content

De Nieuwe Generatie

Recommended Posts

Geplaatst:
Eerst wordt er gezegt dat het allemaal wel mee valt, maar als iemand begint over allochtone jongeren, moeten ze terug naar hun eigen land :7

Ik denk toch dat het maar een aantal buurten zijn, waar er te lang niet is ingegrepen, en dan krijg je dingen die je in het filmpje van =>Sandra<= zag. Maar dat er in een paar buurten 15 tot 20 % probleemverdrag vertoond, wil niet zeggen dat er sprake is van een algemeen probleem. Ik denk dat er genoeg jongeren zijn die genoeg verstand hebben om de politiek serieus te nemen (ondanks de 'JP's').

Het lijkt me toch slim als je de reacties eens goed doorleest. Ik heb trouwens nergens gezegd dat alle allochtone jongeren het land uit moeten. Dat maak jij ervan. En er zijn meer verpauperde buurten dan jij zelf denkt. Bijna elke middelgrote plaats heeft wel zo'n buurt. Dat is niet alleen de schuld van de allochtone jongeren, autochtone jongerne of wat dan ook.

Het ligt ook aan de lokale overheid. Die zijn negen van de tien keer ook te lui om iets te ondernemen. Aangiftes belanden heel vaak in de doofpot. Ja dan krijg je ook dit soort situaties.

Het ligt niet aan de lokale overheid, het ligt gewoon aan de mensen die in een probleembuurt wonen. die hebben meestal geen werk. doen dus overdag niets, gaan zich vervelen, en je hebt er weer eer ruzie bij

Ik zeg ook niet dat alles aan de lokale overheden ligt. Maar hun hebben wel hun plicht om te voorkomen dat hele wijken gaan verpauperen. Het ligt ook aan de bewoners zelf, dat weet ik wel en die moeten gewoon aangepakt worden. En alleen de overheid kan dat soort mensen aanpakken. De gemeente Dordrecht is wel goed bezig vind ik. De wijk Oud Krispijn stond in de wijde omgeving bekend als criminele verpauperde buurt, maar daar is nu verandering in gekomen. Oude woningen zijn gesloopt en er zijn nieuwe voor teruggekomen.

Allochtonen worden door de gemeente Dordrecht door de hele stad verspreidt, dus niet geconcentreerd in één wijk. Dat vind ik wel een goed plan. En daar kunnen veel steden nog een goede voorbeeld aan nemen :)

• Reacties 233
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Robin B

40

• Disturbed

18

• rjravi1

18

• Daan007

15

Geplaatst:
Ach, dat filmpje dat je in die wijk zit is Overvecht, dat is één van de slechtste wijken van Nederland. Daar wonen idd veel kut Marokkanen. In Eindhoven zie je dat soort gastjes al bijna niet meer;) Dus dat is wel een extreem voorbeeld.

Hebben jullie gehoord wat er in België aan de hand is? Daar zijn die allochtonen ook aan het rellen in de hoofdstad, maar nu gaat de harde kern van Anderlecht (de hooligans) zich ermee bemoeien en die slaan die allochtonen de stad uit.

Verder zie je dit vooral in steden, als je in een dorp in de provincie woont zou ik me niet al te druk maken over allochtonen omdat die daar toch bijna niet zitten in de steden is dit anders. Bovendien wonen er in de dorpen veel meer rascisten dan in de steden..

Het zijn niet alle marrokanen en allochtonen die idioot doen hoor,er zijn er vast wel een hoop te vinden die niet zo stom doen.
Geplaatst:
Ach, dat filmpje dat je in die wijk zit is Overvecht, dat is één van de slechtste wijken van Nederland. Daar wonen idd veel kut Marokkanen. In Eindhoven zie je dat soort gastjes al bijna niet meer;) Dus dat is wel een extreem voorbeeld.

Hebben jullie gehoord wat er in België aan de hand is? Daar zijn die allochtonen ook aan het rellen in de hoofdstad, maar nu gaat de harde kern van Anderlecht (de hooligans) zich ermee bemoeien en die slaan die allochtonen de stad uit.

Verder zie je dit vooral in steden, als je in een dorp in de provincie woont zou ik me niet al te druk maken over allochtonen omdat die daar toch bijna niet zitten in de steden is dit anders. Bovendien wonen er in de dorpen veel meer rascisten dan in de steden..

Het zijn niet alle marrokanen en allochtonen die idioot doen hoor,er zijn er vast wel een hoop te vinden die niet zo stom doen.

maar het zijn er wel een hoop. alleen veel nederlanders kunnen er ook wat van hoor. dat is dus het groepje ''nepnegers'' waarbij het lijkt of ze in hun broek hebben gescheten (lees: helehelehele lage broek) het zijn heus niet alleen mensen uit het buitenland. al denken veel wel dat alles van hun is, wat dus niet zo is.

Geplaatst: (bewerkt)

Deze generatie is veel veranderd.

Vroeger zag je op straat niet zulke aso's die schelden met kanker enzo.

Ik vindt dit echt niet meer normaal. :N

Bewerkt: door Bossinkje
Geplaatst:
En welke periode uit jou 13-jarige bestaan mag dan wel de definitie van 'vroeger' zijn? :7

Hij zal de jeugd in de jaren '50 '60 of '70 wel bedoelen. Ik was er toen ook nog niet, maar weet wel dat het toen wel heel anders was. Ook in die tijd waren er genoeg asociale hangjongeren, het zij wel op een andere manier dan anno 2008. De tijden veranderen, dus ook de hangjongeren....

Geplaatst:

In de jaren '60-'70 lagen de jongeren allemaal in een hoekje te nietsnutten en lijm te snuiven. Dat is ook niet echt het toonbeeld van goed gedrag, maar ze vallen i.i.g. toch nietmand lastig

Het filmpje van =>Sandra<= vind ik echt erg. Een kleine snotter van 12 jaar gaat daar even uitpakken tegen een camera(man) hebben die niets anders te doen ofzo? Gezonde sport? Gamen? Whatever! Maar gewoon wat keet schoppen in een buurt en iedereen die er komt dreigend aankijken, ietwat obscene gebaren naar iedereen maken en beginnen schelden bij het minste is niet echt nuttig.

Geplaatst:
In de jaren '60-'70 lagen de jongeren allemaal in een hoekje te nietsnutten en lijm te snuiven. Dat is ook niet echt het toonbeeld van goed gedrag, maar ze vallen i.i.g. toch nietmand lastig

Het filmpje van =>Sandra<= vind ik echt erg. Een kleine snotter van 12 jaar gaat daar even uitpakken tegen een camera(man) hebben die niets anders te doen ofzo? Gezonde sport? Gamen? Whatever! Maar gewoon wat keet schoppen in een buurt en iedereen die er komt dreigend aankijken, ietwat obscene gebaren naar iedereen maken en beginnen schelden bij het minste is niet echt nuttig.

Nee, maar de verantwoordelijkheid ligt ook bij de ouders. Het lijkt wel alsof de ouders tegenwoordig steeds minder grip op hun kinderen kunnen krijgen. Ik heb zo ook het idee dat internet, tv, games, films etc. ook bijdragen aan de toenemende agressiviteit.

Geplaatst:
En welke periode uit jou 13-jarige bestaan mag dan wel de definitie van 'vroeger' zijn? :7

In de jaren '70 en '80 ongeveer.

Geplaatst:

Nee, maar de verantwoordelijkheid ligt ook bij de ouders. Het lijkt wel alsof de ouders tegenwoordig steeds minder grip op hun kinderen kunnen krijgen. Ik heb zo ook het idee dat internet, tv, games, films etc. ook bijdragen aan de toenemende agressiviteit.

Lijkt me niet in deze situatie. De mensen die in dit soort wijken wonen kunnen geen games of internet betalen. Vaak nog wel tv, maar dat is een ander verhaal. De laag van de samenleving vertoond op het filmpje is het slachtoffer van armoede. Ze hebben niks beters te doen en dit gedrag komt voort uit pure verveling. Mensen met geld hebben geen reden om herrie te schoppen en "stoer" te doen. Die gaan lekker naar hun vereniging, gamen of internetten (op gtaforum.nl).

Lijkt me niet in deze situatie. De mensen die in dit soort wijken wonen kunnen geen games of internet betalen. Vaak nog wel tv, maar dat is een ander verhaal. De laag van de samenleving vertoond op het filmpje is het slachtoffer van armoede. Ze hebben niks beters te doen en dit gedrag komt voort uit pure verveling. Mensen met geld hebben geen reden om herrie te schoppen en "stoer" te doen. Die gaan lekker naar hun vereniging, gamen of internetten (op gtaforum.nl).

dan nog kunnen ze wel een baantje gaan zoeken, of klusjes gaan doen... ik bedoel, ik doe dat ook. ik heb dan weer niks te klagen qua geld dat mn ouders hebben en uitgeven, maar ik wil zelf ook dingen kunnen kopen. dat geeft gewoon een soort van voldoening

Bewerkt: door danielb

Het probleem met jongeren is dat ze zich snel vervelen tegewoordig. vroeger was er niets, hadden ze niets te kiezen, dus was het 'knikkeren', verstoppertje spelen, of een ander straatspelletje. Nu is er té veel te kiezen voor ze, en weten ze niet meer wat te doen.

Simpelweg meer dingen voor jongeren zou het probleem een stuk verminderen. Dingen zoals verenigingen, speelveldjes, vrijwilligersbaantjes zoals de Jeugdpolitie, enzovoorts.

Je kunt het vergelijken met dit:

Ik kocht een jaar geleden een PS2 met 185 spellen. Uiteindelijk heb ik nog niet de helft ervan gedaan. En geen enkel spel langer dan een week. Na een jaar heb ik hem verkocht, nadat deze een half jaar lang onder het stof heeft gestaan.

Wanneer je een console krijgt, met één spel, kun je niets anders doen dan dat éne spel. Vandaar dat je het spel langer speelt dan wanneer je meerdere spellen hebt. Lukt bij bijv GTA een of andere missie niet, dan pak je toch gewoon een van de andere games? Uiteindelijk ga je je vervelen, net zoals ik. Ik heb uiteindelijk na 5 maanden een Playstation 2 met 185 spellen achterin de kast gezet, en deze laten wegrotten. Het was simpelgezecht: Té veel...

Wanneer jongeren zich op één enkel ding kunnen focussen zullen ze zich minder snel vervelen. In Rotterdam hebben ze probleemjongeren laten mee doen aan een vrijwilligersproject met jeugdpolitie. Dit was elders in Nederland al langer, alleen dan niet met probleemjongeren, maar met jongeren die er interesse in hadden.

Het project is een groot succes geworden in Rotterdam, dus waarom zet onze regering zoiets dan niet door?

Bewerkt: door Pennywise The Clown
Geplaatst:
Waar vroeger nog normen en waarden werden aangeleerd door ouders vraag ik me tegenwoordig af waar al die normen en waarden zijn gebleven.

Als ik op het nieuws kijk is het criminaliteit, straatjongeren, verwende nesten op reality shows, en totaal geen belangstelling voor de maatschappij en de wereld.

Dan vraag ik me af hoe dat zich allemaal later gaat ontwikkelen als de oudere generatie dood is en de nieuwe generatie opkomt.

Gaan jongeren nog naar de politiek of boeit ze dat helemaal niet. Zijn er nog jongeren die zich zorgen maken om het milieu?

Of geven wij alleen maar om de nieuwste multimedia aparaten.

Het punt is dat ik me echt zorgen maak hoe het in de toekomst met ons gesteld is want punt is dat de nieuwe generatie ook steeds 'dommer' word qua schoolprestaties.

kortom ik zie een sombere toekomst voor de boeg.

wat vinden jullie ervan ? helpen wij onszelf later naar de schroothoop ?

Dat valt nog mee op zich dat is altijd al zo geweest in de ene eeuw/decenia etc.. meer dan de ander, als ze ouder worden veranderd dat weer bovendien de jaren 50 tot ongeveer 7/80 waren hele andere jaren dan nu naar het schijnt. Als het uit de hand loopt en dat vind ik natuurlijk wel daar ben ik het mee eens zal de gemeente het heus wel aanpakken, en er zijn altijd wel mensen die die banen willen er komen ook nieuwe bij.

Maar er moet wel iets aan gedaan worden want het ik heb zelf al vaak genoeg gemerkt dat het ernstig is.

En het is natuurlijk zo dat vroeger andere dingen te doen waren en minder, maar nu is er te veel dat je niet kan kiezen of niet weet wat je wil. Maar ja het is eigenlijk nooit goed we willen meer dingen gaan we ons alsnog vervelen terwijl er genoeg te doen is.

Hiermee ben ik het eens met Pennywise The Cl...

Geplaatst:

Weet je wat mij laatst nog overkwam? Ik was buiten aan het lopen,scheurt er opeens een dikke Ferrari 360 voorbij.Loopt daar zo'n klein buitenlands jongentje van ongeveer 6 jaar,zegt hij zo tegen mij: Hé,klein jongentje,mooie auto is dat hé? Ik zei zo: Ja,maar ik ben geen klein jongentje hoor.;) En hij begint meteen te schelden met kankerkind[/font],en teringlijer[/font].En dat voor een jongentje van ongeveer 6 à 7 jaar!

Geplaatst:

ach ja genoeg van die pestjochies lopen in mijn buurt rond.

toen ik die leeftijd had zat ik gewoon te knikkeren of met pokemonkaarten te spelen.

Nu zijn hun aan het rondhangen op straten en mensen aan het lastigvallen.

gister bijv. bij mij in de buurt is er zo een laag muurtje en van achter die muurtje zaten marokkaanse jochies ongeveer 8-10 jaar eikels te gooien naar voorbijgangers. Ik wou er iets van zeggen en de kinderen rennen keihard weg terwijl ze me woorden achterna roepen die nogal vulgair waren :duh:

Toen kwam er zo een nederlands bejaarde dametje naar me toe en zei ze zo van ach joh dat heeft tog geen zin al die marokkaanse *******lijers lopen ook in mijn buurt rond.

Zoals je ziet maken ze zich zo ook niet erg populair in de buurt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...