Jump to content

De Nieuwe Generatie

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik heb ooit met een Marokkaan gesproken, die deed VWO en werd arts. Er zijn dus degelijk wel buitenlanders die inderdaad een toekomst willen hebben. Een eerlijke toekomst :Y .
De meerderheid van de buitenlanders (en dus ook marokkanen) werken voor hun geld of gaan naar school. Dat schorum wat op de straat hangt is in geen enkel opzicht model voor de andere allochtonen. Komt er nog bij dat de autochtonen er ook wat van kunnen hoor...
  • Reacties 233
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Robin B

40

• Disturbed

18

• rjravi1

18

• Daan007

15

Geplaatst: (bewerkt)
Ik ben het eens met Sdajafol precies wat ik vind. Maar als ik met mijn vader naar school ga zitten daar ook heel veel Marokkanen/Turken die wel een goede toekomst willen hebben die wel echt werken. Maarja ze zogezegd "herrieschoppers" verpesten het weer en daarom die vooroordelen. Maarja je loopt over straat daar komt weer een "herrieschopper" met zijn kei-harde coole mobiel met de nieuwe song van "50-cent" of wie het ook alweer is die kei-hard opstaat. Tja en als je dan met een andere muzieksoort aankomt word je weer uitgescholden. Maar geef toe vind je het zelf ook niet leuk om op Youtube een filmpje te zien hoe bijv. iemand in elkaar word geslagen?

Achja, we kunnen alleen maar wachten.

wtf dat vindt ik helemaal niet leuk. dat er uberhaupt zulke filmpjes gemaakt worden. en dat sommige mensen dat ook nog leuk vinden vindt ik misselijkmakend.

Wat ik daarboven zei is idd wel erg grof. Maar ik bedoel meer van De Cribs vs The Bloods. Ik bedoel niet echt massamoorden. Of meer van die getructe.

Edit: Ik bedoel meer als Kees met zijn kachel... En zoals die nep GTA filmpjes..

Bewerkt: door -Omar-
Geplaatst:
Ik heb ooit met een Marokkaan gesproken, die deed VWO en werd arts. Er zijn dus degelijk wel buitenlanders die inderdaad een toekomst willen hebben. Een eerlijke toekomst :Y .
De meerderheid van de buitenlanders (en dus ook marokkanen) werken voor hun geld of gaan naar school. Dat schorum wat op de straat hangt is in geen enkel opzicht model voor de andere allochtonen. Komt er nog bij dat de autochtonen er ook wat van kunnen hoor...

Als ze er iets voor doen ja, maar dat is niet altijd zo :7 .

Waar vroeger nog normen en waarden werden aangeleerd door ouders vraag ik me tegenwoordig af waar al die normen en waarden zijn gebleven.

Als ik op het nieuws kijk is het criminaliteit, straatjongeren, verwende nesten op reality shows, en totaal geen belangstelling voor de maatschappij en de wereld.

Dan vraag ik me af hoe dat zich allemaal later gaat ontwikkelen als de oudere generatie dood is en de nieuwe generatie opkomt.

Gaan jongeren nog naar de politiek of boeit ze dat helemaal niet. Zijn er nog jongeren die zich zorgen maken om het milieu?

Of geven wij alleen maar om de nieuwste multimedia aparaten.

Het punt is dat ik me echt zorgen maak hoe het in de toekomst met ons gesteld is want punt is dat de nieuwe generatie ook steeds 'dommer' word qua schoolprestaties.

kortom ik zie een sombere toekomst voor de boeg.

wat vinden jullie ervan ? helpen wij onszelf later naar de schroothoop ?

De opa die ik het langst gekend heb vertelde me

2 maanden voordat hij stierf nog heel vrolijk

verhaaltjes over zijn jeugd.. Hij vertelde dat hij

net zo als mij was, een klein boefje, maar wel met

een lieve kant.

Hij was echt hel erg rustig, kalm en je kent dat

allemaal wel..

Dus, ik denk dat de jeugd van tegenwoordig (niet de

muziekgroep) het wel redt ;)

Stond pas geleden ook iets over in de krant..

Zo'n jongen deed Gymnasium en haalde zijn

diploma met voornamelijk 10en, en de rest

allemaal 9's, hij werd OV busschauffeur :')

Ergens wel dom, maar als hij het écht wilt,

is het toch weer slim.

Bewerkt: door -_-Alex-_-
Geplaatst:

De meerderheid van de herrieschoppers zijn Nederlanders. Maar het aantal Marokkanen in Nederland is veel kleiner en er zijn meer Nederlanders waardoor het zo gezien een groter percentage Marokkanen is dat herrie schopt. Veder ben ik deze erge vormen niet tegengekomen die Sandra liet zien, maar soms zijn ze wel irritant. Door het cultuurverschil verschillen ze in de manier van denken en doen, en dan gaat het soms botsen. Als een Nederlander iets doet betrekken mensen zijn nationaliteit er niet bij, maar bij een Turk of Marokkaan wel. Maar als Nederlanders ruzie gaan schoppen in Turkije, dan denken die toch ook 'Wat een kut Nederlanders?'. Wat ik soms wel vaak bij politieberichten zie is de omschrijving 'licht getint, zwart kort haar'. Dat neemt die oordelen ook niet echt weg.

wtf is dit nou weer... dus door dit ene geval wil jij aan tonen dat...?

EDIT

@ hierboven, tis een feit dat er meer "buitenlandse" mensen in de gevangenis zitten dan Nederlandse..

Bewerkt: door Plantebak
Geplaatst:

Hallo het zijn niet alleen Marrokanen en Turken hoor!

Joegoslaven,Antillianen en Nederlanders(Wij dus) zijn herrieschoppers.En wat dacht je van NL bendes?

De bende van Venlo en extreem rechts (Een racistische groep mensen).Dus niet alleen afschuiven op Marrokanen en Turken.

Geplaatst:
Hallo het zijn niet alleen Marrokanen en Turken hoor!

Joegoslaven,Antillianen en Nederlanders(Wij dus) zijn herrieschoppers.En wat dacht je van NL bendes?

De bende van Venlo en extreem rechts (Een racistische groep mensen).Dus niet alleen afschuiven op Marrokanen en Turken.

Ik wil niet 'extreem rechts' doen zoals jij het zegt, maar hebben wij hier wijken vol met NL 'bendes' die op hun scootertjes je om 2 uur snachts wakker maken :duh:, ja, maar meer zijn er van niet-Westerse (om het zo maar te noemen) afkomst.

Doet me ook denken aan een moeilijkere inburgeringscursus voor Islamitische menschjes. Allemaal oneerlijk, maar hebben wij Canadezen hier op scooters rijden en de buurt terroriseren, hebben wij hier Schotten die die hun muziek keihard op straat draaien. Dach het nie he :duh:.

Ik wil dus niet vervelend doen maar dat soort types verknallen het voor de rest..

Maar even ontopic:

Volgens mij gaat het wel goed komen. Als je kijkt naar hoeveel er op straat rondhangen, en kijkt hoeveel er nog serieus zijn, dan komt het wel goed. En 13 jarigen (zoals ik) moet je niet de schuld geven en zo, want we worden geloof ik pas rond ons 15/16 echt serieus.

MAAR DAT DENK IK ALLEEN MAAR HOOR!

Kan ook anders zijn :puh:, verbeter me maar.

Geplaatst:

ik weet percies wat je bedoel, ik zelf heb ook een scooter maar ik rijdt gewoon zachtjes snachts in woonwijken als ik thuis kom, en doe mijn scooter gewoon van te voren uit zodat ik naar huis rol.

er komt steeds vaker een sprinter langs gereden rond een uur of 2-3 snachts en dan is ierreen hier wakker in de buurt en ik wordt er nog op aangekeken ook :7 .

Geplaatst:

Ik denk dat de wereld niet zover achteruit zou gaan in de maatschappij, jongeren worden ook oud. Ik denk mensen later gaan nadenken over alles. Misschien gaat de wereld wel vooruit in de technologie maar voor de maatschappij is nog niks te zeggen. Aldus het blijft een vraag en het beste is afwachten. ^_^

Geplaatst:

De nieuwe generatie krijgt thuis geen pak slaag meer als ze iets doen.

Daar ligt het allemaal aan.

Respect wordt niet meer geleerd.

Geplaatst:

EDIT

@ hierboven, tis een feit dat er meer "buitenlandse" mensen in de gevangenis zitten dan Nederlandse..

Zeg eens plantebak,

hoe weet jij dat zo zeker?

Misschien zijn 2 minuten geleden wel door een brand ofzo alle marrokanen in de bak vrijgelaten? XD

• 2 weken later...
Geplaatst:

EDIT

Gooi jezelf weg man heb je ze geteld dan ofso??????

wat jij slecht slaat nergens op

en wil jij door een ene geval aantonen dat elke ALLOCHTOON een crimi is

Geplaatst:

Denk je dat alles het zo is, zo heb ik wel respect hebben geleerd, zo heb ik respect voor ouderen, familie, en mensen die normaal doen.

De rest die zelf geen respect tonen of gewoon klootzakken zijn, kunnen mijn kont kussen.

Geplaatst:

Denk je dat alles het zo is, zo heb ik wel respect hebben geleerd, zo heb ik respect voor ouderen, familie, en mensen die normaal doen.

De rest die zelf geen respect tonen of gewoon klootzakken zijn, kunnen mijn kont kussen.

het is hoe je ouders je opvoeden

sommige ouder doen het wel en sommige niet

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...