Jump to content

Server niet in list

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een probleempje met mijn server.

Als ik nu me server aan zet dan staat er in samp dat hij niet online is en ik kan er ook niet in.

Voordat SA:MP er even uitging deed hij het nog wel.

Ziet iemand het een oplossing?

Geplaatst:
Heb je je zelf verbannen?

Haal je naam + IP uit samp.ban file.

Nee, ik heb mezelf niet verbannen

Maar het probleem is als ik mijn IP aan me favorieten toevoeg dan staat er "Retrieving info".

Geplaatst:

En wat voor IP-adres voeg je toe? over het algemeen zou 127.0.0.1:poort moeten werken.

voor je Externe IP-adres ga je naar www.watismijnip.nl en daar kijk je achter "ForwardIP"

Voor het ip-adres van je pc ga ja naar start -> uitvoeren. type "cmd" in, in het venstertje typ je ipconfig. daar kijk je bij ip-adres.

Met eentje daarvan zou het toch moeten lukken? :puh:

Geplaatst:
En wat voor IP-adres voeg je toe? over het algemeen zou 127.0.0.1:poort moeten werken.

voor je Externe IP-adres ga je naar www.watismijnip.nl en daar kijk je achter "ForwardIP"

Voor het ip-adres van je pc ga ja naar start -> uitvoeren. type "cmd" in, in het venstertje typ je ipconfig. daar kijk je bij ip-adres.

Met eentje daarvan zou het toch moeten lukken? :puh:

Eerder deed hij het altijd met mijn ip van me pc en niet met het externe ip.

127.0.0.1:poort heb ik nog niet geprobeerd. :7

Maar mijn broertje heeft ook SA:MP en als hij één van die ip's invoert kan hij er ook niet in. :N

Geplaatst: (bewerkt)

Met 127.0.0.1 of het ip van je pc zou het sowiezo moeten werken op de pc waar je de server hebt draaien. Op het externe IP zal je de server alleen zien wanneer je poorten geforward hebt.

Probeer in ieder geval eerst te joinen op de pc waar de server ook op draait, het kan zijn dat er iets mis is met je thuisnetwerk, je router of whatever waardoor je vanaf een andere pc niet in de server kunt komen.

Als dat niet het geval is zou ik ten eerste ff kijken of de server echt goed draait, en in de 2e plaats toch maar even het bestandje samp.ban openen, of desnoods deleten. Kijk ook in de serverlogs of daar warnings of iets dergelijks te zien zijn.

Post eventueel een screen van je server-window mee.

EDIT: post als niks helpt evt. ook de inhoud van je server.cfg. Misschien heb je daar iets verkeerd staan?

Bewerkt: door Ymosky
Met 127.0.0.1 of het ip van je pc zou het sowiezo moeten werken op de pc waar je de server hebt draaien. Op het externe IP zal je de server alleen zien wanneer je poorten geforward hebt.

Probeer in ieder geval eerst te joinen op de pc waar de server ook op draait, het kan zijn dat er iets mis is met je thuisnetwerk, je router of whatever waardoor je vanaf een andere pc niet in de server kunt komen.

Als dat niet het geval is zou ik ten eerste ff kijken of de server echt goed draait, en in de 2e plaats toch maar even het bestandje samp.ban openen, of desnoods deleten. Kijk ook in de serverlogs of daar warnings of iets dergelijks te zien zijn.

Post eventueel een screen van je server-window mee.

Zal nog ff het probleem uitleggen ;) :

Mijn server heeft het voorheen altijd al wel gedaan als ik me interne ip invulde en niet op me externe ip.

Nu doet hij het bij allebei niet meer, alleen op de localhost.

Verder kon ik hem alleen nooit vinden in de internet list (weet nog steeds niet waarom)

Hier een paar screens:

EDIT: ik heb mij poort al geforwarded (of wat het werkwoord ook moet zijn :7

10wv0o7.jpg

x0qxw9.jpg

Bewerkt: door ysohnul
Geplaatst:

Ik heb van alles zitten uitproberen, het enige waarmee ik hetzelfde krijg is wanneer ik mn eigen ip aan de ban-list toevoeg. Dan kan ik alleen via localhost de server zien en niet via ander IP.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen. Ik hoop voor je dat iemand anders een oplossing weet, of dat je zelf ineens ergens een fout ontdekt.

(Want volgens mij moet het wel iets heel stom-simpels zijn, maar ik kan niet bedenken wat... :puh:)

Dit is echt heel vreemd allemaal, want als ik nu mijn interne ip invoer doet hij het nu opeens wel weer :cab:

Maar als iemand de oorzaak nog weet wil ik hem graag horen!! :D

EDIT: is het trouwens normaal dat je je eigen server niet in de server list ziet staan?

Bewerkt: door ysohnul

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...