Jump to content

Nieuwe videokaart


ArticLight

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik wil nu graag een nieuwe videokaart in mijn computer installeren (deze). Mijn computer doet het nu met een Nvidia GeForce 7300 SE/7200 GS. Er is me al verteld dat als ik die nieuwe videokaart heb geinstalleerd, er dan bepaalde programma's niet meer (goed) zullen werken. Nu wil ik ook graag weten wat voor andere consequenties dat met zich meebrengt. Ook wil ik weten of mijn computer wel voldoende voeding heeft voor die videokaart, of maakt dat niks uit? (Ik weet trouwens niet waar je de hoeveelheid voeding af kunt lezen :D ).

Ik wacht op antwoord. :)

AL

Link to comment
Delen op andere websites

Gelieve pc specificaties te posten.
CPU:

RAM:

Moederbord:

PCI-e of AGP:

PSU (merk en aantal Watt):

Daarna kan ik je pas echt helpen :)

CPU: Genuine Intel® CPU 2140 @ 1.60GHz (2 CPUs)

RAM: 1022MB

Moederbord: Euh.... waar vindt je dat? :D

PCI-e

PSU: Wat is dat? :7

Even uitleggen waar ik dat vind, ik ben niet zo'n computer expert. :7

Link to comment
Delen op andere websites

PSU betekent: Power Supply Unit. In het nederlands gewoon voeding

ik weet ook niet Precies hoe je moet zien hoeveel Watt je voeding heeft.

Het enigste wat je kan doen. is je Behuizing openmaken.

Maar ik denk dat dit weer een PC is Die precies genoeg voeding heeft voor de standaard hardware die er nu inzit. Dus zal je niet gelijk klaar zijn met je Videokaart.

Je andere Hardware is geen probleem. alleen ik denk dat je Voeding veel te Zwak is.

Ik denk dat je wilt gaan gamen. Dan zou ik toch voor deze kiezen. Hij past wat beter bij je Systeem. En is goedkoper

http://www.alternate.nl/html/productDetail...ml?artno=JBXUM2

Bewerkt: door osmgek11
Link to comment
Delen op andere websites

PSU betekent: Power Supply Unit. In het nederlands gewoon voeding

ik weet ook niet Precies hoe je moet zien hoeveel Watt je voeding heeft.

Het enigste wat je kan doen. is je Behuizing openmaken.

Maar ik denk dat dit weer een PC is Die precies genoeg voeding heeft voor de standaard hardware die er nu inzit. Dus zal je niet gelijk klaar zijn met je Videokaart.

Ik zie eigenlijk geen probleem om Die videokaart te halen. alleen ik denk dat je Voeding veel te Zwak is.

Ik denk dat je wilt gaan gamen. Dan zou ik toch voor deze kiezen. Hij past wat beter bij je Systeem. En is goedkoper

Ah oke, thanks. :) Maar eh, ik heb nu dus even mijn computer van alle kanten bekeken, en ik zie hier een rood plaatje met het opschrift 220V. Is dat mijn voeding? Of moet het iets in een andere eenheid zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Volt is iets anders dan Watt. Overigens denk ik dat die kaart die OSMgek je aanraadt nog wel in je systeem past. Ik heb hem ook net mee besteld me mijn nieuwe pc. Prijs is niet hoog voor opzich goede prestaties. Weet alleen niet zeker of je CPU (die E2160) te 'sloom' is voor je nieuwe GPU (Grafische kaart). Echter kan je hem overklocken. Je CPU schijnt nogal een redelijke overclocker te zijn. Ik kan je er alleen niet mee helpen, heb het zelf nog nooit uitgevoerd. Op HardWare.info kan je een mooi artikel lezen. Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Volt is iets anders dan Watt. Overigens denk ik dat die kaart die OSMgek je aanraadt nog wel in je systeem past. Ik heb hem ook net mee besteld me mijn nieuwe pc. Prijs is niet hoog voor opzich goede prestaties. Weet alleen niet zeker of je CPU (die E2160) te 'sloom' is voor je nieuwe GPU (Grafische kaart). Echter kan je hem overklocken. Je CPU schijnt nogal een redelijke overclocker te zijn. Ik kan je er alleen niet mee helpen, heb het zelf nog nooit uitgevoerd. Op HardWare.info kan je een mooi artikel lezen. Succes.

Nou, ik kloot eerlijk gezegd niet liever teveel aan me PC. :puh: Heb ik dus helemaal geen verstand van. Kan het niet gewoon zo zijn dat de kaart die Osmgek11 me gaf, gewoon zo in mijn PC past en dat ie dan werkt? Of heeft er iemand nog andere tips?

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja tip:

-VERWIJDER alles dat met je Nvidia kaart te maken heeft, anders kan het nog wel eens voorkomen dat je kaart niet lekker werkt. Beste oplossing: Windows opnieuw installeren.

-Schakel PC uit

-Open je kast

-Haal oude kaart eruit

-Plaats nieuwe erin (ook vast zetten met schroefje aan de kast vast)

-Start pc op

-Ga naar www.ati.amd.com

-Ga naar drivers

-Selecteer de HD3000 of als het kan de HD3850

-Download

-Installeer

-Klaar.

Als je problemen mag ondervinden horen we dat wel :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja tip:

-VERWIJDER alles dat met je Nvidia kaart te maken heeft, anders kan het nog wel eens voorkomen dat je kaart niet lekker werkt. Beste oplossing: Windows opnieuw installeren.

-Schakel PC uit

-Open je kast

-Haal oude kaart eruit

-Plaats nieuwe erin (ook vast zetten met schroefje aan de kast vast)

-Start pc op

-Ga naar www.ati.amd.com

-Ga naar drivers

-Selecteer de HD3000 of als het kan de HD3850

-Download

-Installeer

-Klaar.

Als je problemen mag ondervinden horen we dat wel :tu:

Ten eerste, harstikke bedankt dat je me helpt :puh: Maar dit is een familie PC en ik denk niet dat mijn gezinsleden er blij mee zullen zijn als ik Windows opnieuw installeer. :puh: Is het niet gewoon mogelijk om:

oude videokaart eruit, nieuwe videokaart erin, spelen? Of ligt het niet zo makkelijk. :7

Ik ben een zeur, I know.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja zo is het opzich wel. Oud eruit nieuw erin. Maar je maakt de overstap van Nvidia naar ATi. Zit iets in de software (drivers) dat niet echt helemaal 100% verwijdert word waardoor er een 'obstakel' voor je nieuwe kaart is. Ik weet niet precies wat, maar op internet staat dat een schone installatie een van de oplossingen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg het je: als je er zin in hebt, zou ik Windows echt opnieuw installeren als je overstapt van nVidia naar ATi... Ik heb er zelf ook problemen mee dat dingen niet helemaal soepel lopen met Windows en mijn videokaart. Op de een of andere manier werkt het nooit helemaal 100% als je overstapt van drivers, ergens blijft toch iets van de originele drivers hangen waardoor niet alles helemaal goed verloopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie hulp. :) Maar Windows herinstalleren zie ik echt niet zitten. :N Dan kan ik misschien beter toch een Nvidia kaartje aanschaffen. Hebben jullie nog suggesties? Mijn budget is rond de €150-,

AL

Link to comment
Delen op andere websites

9600GT. Rond de 134 euro.

Zal die dan wel mooi bij mijn systeem aansluiten? :) Of is de kaart die ik nu heb (Nvidia GeForce 7300 SE/7200 GS) toch echt de beste kaart die bij mijn computer past? Of beter gezegd, welke Nvidia kaart past het best bij een computer met:

- Genuine Intel® CPU 2140 @ 1.60GHz (2 CPUs)

- 1022MB RAM

- PCI-e

- *En waar kan ik nou de hoeveelheid voeding vinden?*

AL

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vrees dat je de computer moet openmaken om af te kunnen lezen wat de wattage is van je voeding. Echter bij sommige computers is er een sticker achterop geplakt met de spanning (V --> Volt) en het vermogen (W --> Watt). Die laatste moet jij hebben. Je gaf aan dat je een rood plaatje met het opschrift 220V zag. Er stond niks bij over het vermogen, aangeduid met 3 getallen en een W erachter, dus bijvoorbeeld 350W?

Verder over je videokaart: Dat is een pracht kaartje met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Er wordt voor de 9600GT een 400W voeding aangeraden.

Dus even samengevat: Als je hebt kunnen aflezen wat de wattage is van jouw computer en die is 400W of hoger, dan is de 9600GT een kaart die mooi aansluit bij de rest van jouw systeem. Anders moet je er inderdaad nog een andere voeding bij kopen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...