Bradley H. Geplaatst: 25 februari 2005 Rapport Geplaatst: 25 februari 2005 (bewerkt) ik wil gaan modden, maar toch heb ik niet zo veel verstand van modden in de SCM, ik wil dat leren, waarbegin ik en waar eindig ik, auto´s en wapens toevoegen is geen probleem, dus die vase ben ik al voorbij, iemand enig idee ? "missies zou leuk zijn" weet iemand hier dat al ? en waneer heb je dat geleerdt en hoe ? Bewerkt: 25 februari 2005 door bradley1990 Reageren
McDude Geplaatst: 25 februari 2005 Rapport Geplaatst: 25 februari 2005 hey, zelf ben ik ook druk bezig met scm'en...je zegt dat je voertuigen en wapens al kan....dat betkent dat je al met coordinaten over weg kan...dan moet hidden packages plaatsen ook geen probleem voor u zijn...hierna leerde ik via andere scm's weer nieuwe dingen..bijv...het is makkelijk om mission builder 1.3 of 1.4 te hebben dan kun je het volgende doen: je wilt bijv. graag een 1st person cams in voertuigen dat kun je doen doorin de mission builder map...naar de map 'Mission Mods' te gaan...dan open je '1stPersonCarCamera' en dan zie je twee 004F codes staan...kopieer die 2 zinnen...open je gemodde scm..en klik op 'Find' en typ '004F' je komt nu bij een zooi 004F codes...met LABEL...... zet daaronder die 2 zinnen die je gekopieerd had als je dat gedaan hebt...klik je weer op 'Find' en typ je 'mission 0'...ga dan weer terug naar dat txt bestand van die 1st per.cam en kopieer alles wat onder '...' staat dat vanaf ':CameraModes tot '0002: jump ££CameraMod4loop' en ga weer naar de mission builder en plak dit zooitje threads onder of boven 'mission 0' en compile hem daarna en zie zo je hebt nu een 1st person cam in je voertuigen (klik een paar keer op je camera toets) en de meeste dingen die je scm doet gebruiekn 004F codes dit kun je natuurlijk ook bij meer dingen doen die in die map staan...als je dit heb gedaan heb je dus geleerd hoe je 004F codes plaatst :rolleyes: en over missies maken moet je echt héél goed kunnen scm'en... Reageren
Bradley H. Geplaatst: 27 februari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2005 ik snap het weer niet sorry, wat is de bedoeling, en zou je het in stappen kunnen zetten, ik raak steeds de weg kwijt alvast bedankt, bradley Reageren
McDude Geplaatst: 27 februari 2005 Rapport Geplaatst: 27 februari 2005 haha ja het is lastig als beginner over een maand ofzo is mijn scm modding site af met tutorials kijk tegen die rijd daar maar is op Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 maart 2005 Rapport Geplaatst: 1 maart 2005 jep, zoals MCdude al zei, SCM-modding is best pittig, en er is niet echt een tutorial voor (voor de moeilijke dingen). Als je bijvoorbeeld missies wilt maken moet je de basis leren (threads, labels, jumps, enz..) en je kijkt dan in de oude MAIN.SCM om de opbouw te leren van missies, zo kun je een SCM-modder worden. Veel succes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.