NTAuthority Geplaatst: 26 mei 2008 Rapport Geplaatst: 26 mei 2008 (bewerkt) Ik wil een website maken, en heb daarvoor viennaCMS gevonden. Ik weet alleen niet hoe ik viennaCMS moet installeren, er staat steeds 'onbeschrijfbaar'! Hoe kan ik dit oplossen? Bewerkt: 26 mei 2008 door NTAuthority Reageren
xgaming Geplaatst: 26 mei 2008 Rapport Geplaatst: 26 mei 2008 Waarschijnlijk bedoel je dat een van de bestanden tijdens de installatie onbescrhijfbaar is. In een FTP programma (ik gebruik CORE FTP) kun je dat instellen. Het staat waarschijnlijk op 664 of in die richting. In core ftp: 1) Bestand(en) / Map(pen) uploaden 2) Rechtermuisknop 3) Helemaal onderaan: properties 4) User; Group; World 5) Vink alles aan, óf typ in het vakje 777 Ik hoop dat je dit bedoelde, zo niet hoor ik het wel. Reageren
NTAuthority Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 mei 2008 Nu kom ik verder, en ik heb hem geinstalleerd! Alleen wil ik nu weten hoe ik een pagina moet aanmaken, ik snap niet hoe ik er tekst op moet zetten, het moet met 'modules' of zo ? Reageren
xgaming Geplaatst: 26 mei 2008 Rapport Geplaatst: 26 mei 2008 Nu kom ik verder, en ik heb hem geinstalleerd! Alleen wil ik nu weten hoe ik een pagina moet aanmaken, ik snap niet hoe ik er tekst op moet zetten, het moet met 'modules' of zo ? Ik heb geen ervaring met ViennaCMS. Dit houd in dat ik je nu niet meer kan verder helpen. Reageren
Robin2130 Geplaatst: 26 mei 2008 Rapport Geplaatst: 26 mei 2008 Nu kom ik verder, en ik heb hem geinstalleerd! Alleen wil ik nu weten hoe ik een pagina moet aanmaken, ik snap niet hoe ik er tekst op moet zetten, het moet met 'modules' of zo ? Ik heb even op de website gekeken en ViennaCMS is nog in een betastadium. Dus dat houdt in dat er nog fouten in kunnen zitten. Ik adviseer dan ook om Mambo of Joomla als CMS te gaan gebruiken. Daar zijn veel uitbreidingen voor en er zijn talloze site's waar je informatie over Mambo/Joomla kan vinden Reageren
Salomon Geplaatst: 26 mei 2008 Rapport Geplaatst: 26 mei 2008 Een pagina, in viennaCMS ook wel "node" genoemd, maak je aan door rechtsboven op ACP te klikken. Log hier in met je gebruikersnaam en wachtwoord, klik dan links op de "sitenode" (die standaard viennaCMS default sitename oid heet), en klik daaronder op "Voeg een nieuwe node toe". Vul hier alles in, vervolgens kom je op een overzichtspagina van de nieuwe node. Klik hier op "Wijzig modules", dan staat er core::html_content. Klik hierop, en wijzig de tekst. Verander ook de titel. Nu heb je een pagina gemaakt. Als je bv een contactformulier wil toevoegen, moet je ook een nieuwe node maken, en dan core::html_content verwijderen (klikken erop en dan onderaan op Verwijderen klikken). Vervolgens voeg je een nieuwe module toe, en dan kies je voor "contactform" oid. Vul dan in waar het naartoe moet, en je hebt je contactformulier! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.