Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoi sorry voor de 3 topics achter elkaar maar ik ben nu aan het scm modden en ben een beginner.

maar nu wil ik weten hou je een trein kan plaatsen ik heb wel deze code gevonden

06D8: $trein = create_train_at 1725.55 -1953.278 12.5 type 1 direction 1

maar als ik die er in zet loopt hij steeds vast

edit: ik heb nu dit al hij loopt niet meer vast. maar als ik in de sphere loop. komt cj op de trein te staan. er rijdt de trein ong 10 m en dan staat hij weer stil dus hoe kan je er voor zorgen dat de trein gaat rijden?

:SMOKE3_540
0395: clear_area 0 at 1682.618 -1957.88 150.0 radius 150.0 
06D7: enable_train_traffic 0 
06DB: destroy_all_trains 
06D8: 40@ = create_train_at 1725.55 -1953.278 12.5 type 13 direction 0 
06DC: set_train 40@ acc 0.0 
06DD: set_train 40@ speed 0.0 
078A: 43@ = get_train 40@ carriage 1 handle  
$marker_trein = marker.CreateAboveCar(43@)
03bc: $marker = create_sphere_at 1715.177 -1951.443 14.11719 radius 1.0

:ar69_op_trein
wait 10
if 
00FF:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 1715.177 -1951.443 14.11719 radius 1.0 1.0 2.0 on_foot
jf @ar69_op_trein
fade 0 500
wait 500
Actor.PutAt($player_actor, 1714.524, -1953.565, 14.98)
09CF: set_train 40@ finish_at_next_station 0  
06DC: set_train 40@ speed 20.0 
06DC: set_train 40@ acc 20.0
01B2: give_actor $player_actor weapon 32 ammo 99999 // Load the weapon model before using this 
01B9: set_actor $player_actor armed_weapon_to 32 
fade 1 500
wait 500

Bewerkt: door robojan
Geplaatst:

Je moet eerst een load loopje maken om de trein te laden, want als je een trein opvraagt die niet geladen is, loopt het spel vast. Een load loopje ziet er zo uit:

:Load_loop
#STREAKC.load
#FREIFLAT.load

:load_check
wait 10
if
#STREAKC.available
#FREIFLAT.available
jf @load_loop
jump @label1

:label1
((Vanaf hier vervolg je je code, door bijvoorbeeld je trein te plaatsen))

bij load_loop zie je dat de models van 2 soorten treinen in San Andeas worden geladen. Alle beschikbare treinmodellen staan is de help documentatie van sanny builder. Bij load_check word gecontrolleert of de modellen geladen zijn, zo niet, dan doen we een jump terug naar de load label, zoals je kan zien. Als de models wel geladen zijn, dan doen we een jump naar label1, vanaf hier kun je dan je code een beetje verder uitbereiden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...