Jump to content

Voeding zelf vervangen


gammie_

Recommended Posts

Beste leden,

er is hier al een andere topic over herrie van de computer. Ik heb daar al gepost dat het bij mij uit mijn video kaart kwam (dat was ook zo die is nu vervangen bij een computer zaak) alleen ik heb nog een ander probleem, ik heb nog een ander soort herrie en ben er net achter gekomen dat het uit de voeding kwam. Nu wil ik op de website Alternate een nieuwe voeding kopen het liefst een niet al te dure. Maar mijn vraag is: Welke soort voeding moet ik kopen en kan ik hem er zelf in zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, post eens een overzicht van je systeem, dan kunnen wij bepalen wat voor voeding je nodig heb. Als je een krachtige computer hebt (Bijvoorbeeld een AMD Athlon of Intel Dual Core processor en dan een nVidia 8xxx of ATi HD3xxx videokaart) is het verstandig om er eentje van 500 watt te nemen, terwijl een systeem met een veel mindere videokaart vaak al een stuk minder nodig heeft. Inbouwen is niet zo moeilijk, maar je moet wel er zeker van zijn dat de voeding eruit kan, soms zit 'ie in de kast en zul je een nieuwe kast moeten kopen, bij de voeding.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor ongeveer € 45 heb je een redelijke voeding. Deze (ook van Alternate) kan 450 watt leveren en dat is vaak voldoende voor een krachtige pc. Er zitten ook 2 S-ATA aansluitingen op en hij kan aangesloten worden op een ATX2 Moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij zit boven in een een ijzer kastje.

Specs van me pc:

Computer:

AMD Athlon 64 Processor

3000+

Kloksnelheid: 2.01 GHz, 512 MB

Moederbord naam: MSI K8N Neo (MS-7030)

Videokaart: Ati Radeon HD 2400 PRO AGP (256 mb)

Geluidskaart: Creative SB-Live!

Volgens mij zit er nu een 400 watt voeding in.

Btw vaak als ik hem opstart komt er kabaal uit en als ik hem helemaal uit zet en weer opstart is hij vaak een tijd stil, zoals nu is hij 1 uur lang stil geweest en nu begint hij in ene weer met herrie te maken...

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is een voeding van 400 of 450 watt ruim voldoende :) Je heb niet zo'n heel erg krachtige pc, dus dan hoef je ook geen overdreven voeding van 600 watt erin te stoppen.

Bewerkt: door Robin2130
Link to comment
Delen op andere websites

Dan denk ik toch dat ik dan weer een 400 watt neem , welke raden jullie/jij mij aan? (van Alternate site) En kan ik dan mijn oude er gewoon uit halen en die nieuwe erin zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

De voeding die ik je had laten zien raad ik je wel aan. Hij is niet belachelijk duur en het is ook nog van een goed merk. Je kan gewoon je oude voeding eruit schroeven en de nieuwe op dezelfde plek erin zetten en je pc draait weer als een zonnetje. Je moet wel 1 of 2 stekkers van het moederbord af halen (hangt af van het type voeding) Het is sowieso de witte brede stekker die je van je moederbord af moet halen. Er kan ook een klein vierkant stekkertje op je moederbord aangesloten zijn en die moet je er ook uit halen.

ATX-connector-200x193.gif

De brede voedingsstekker (Hij kan ook zwart zijn)

ATX12V.jpg

Het kleine vierkante stekkertje

Succes :)

Link to comment
Delen op andere websites

Goed merk? Hij staat bij 'diversen' en ik zie er geen merk bij staan :7 . Besef wel dat een voeding een van de belangrijkste dingen in je PC is, als daar iets niet goed mee gaat, heb je kans dat je gedag kunt zeggen tegen de rest van je PC.

Als je écht een stille PSU wilt, zou ik bijvoorbeeld de Seasonic nemen, deze staat op silentpcreview.com op een redelijk hoge plek(klik ik maar is op en zoek hem op bij 400W+). Hij is wel iets prijziger, namelijk €69,-. En je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb me kast nog even open gemaakt en het merk genoteerd van me voeding: Codegen 400 W Model: 300 xx en rechts boven stond nog in het klein ATX 2.03 (p4). Ik weet niet of deze standaard een goeie is of juist niet (daar heb ik geen verstand van) Trouwens wil ik het liefste onder de € 50 blijven, aangezien ik niet zo'n groot budget heb en vorige week al ruim 50 euro aan de nieuwe video kaart is gegaan (die ook herrie produceerde).

Link to comment
Delen op andere websites

Goed merk? Hij staat bij 'diversen' en ik zie er geen merk bij staan :7 . Besef wel dat een voeding een van de belangrijkste dingen in je PC is, als daar iets niet goed mee gaat, heb je kans dat je gedag kunt zeggen tegen de rest van je PC.

Als je écht een stille PSU wilt, zou ik bijvoorbeeld de Seasonic nemen, deze staat op silentpcreview.com op een redelijk hoge plek(klik ik maar is op en zoek hem op bij 400W+). Hij is wel iets prijziger, namelijk €69,-. En je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ;)

Edit: Ik heb hier ook nog een leuke gezien. Hij kan 38- watt leveren wat ook genoeg is voor jouw systeem.

@Kraay: Dus jij denkt dat koelers die onder de categorie diversen maar slecht zijn? Alternate verkoopt geen slecht spul....

Bewerkt: door Robin2130
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf ook nog gekeken en zag er een van 29 euro : >deze< Ik weet alleen niet of deze goed is volgens andere is hij heel goed en stil. Maar hoe weet ik eigenlijk of deze goed is voor mijn computer? En wat maakt het aantal watt precies uit? Is er een verschil in lager dan 400 of hoger dan 400 watt? Of kan mijn pc dat dan weer niet aan?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe krachtiger je PC is, hoe meer wattage hij nodig heeft. Een simpele PC heeft al genoeg aan 250 watt. Maar als je een zwakke voeding in een krachtige pc stopt, dan loop je het risico dat de voeding gaat overlijden. Dat is mij ook weleens overkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

@Kraay: Dus jij denkt dat koelers die onder de categorie diversen maar slecht zijn? Alternate verkoopt geen slecht spul....

Ja, je kunt ook heel de zaak gaan verdraaien. In mijn post staat het woord slecht nog eens niet in. Maar het is gewoon pure onzin om te zeggen dat het een goed merk is, als het merk er nog eens niet bijstaat. En daarbij zeg ik maar om het aan te vullen, dat het een heel belangrijk onderdeel is, en dat de kans bestaat dat dat gebeurd. =)

En je kunt er zelf wel vanuit gaan dat een onbekend goedkoper merk minder goed is dan een bekender merk(en hierbij wil ik ook weer niet zeggen dat je altijd bekend merk spul moet komen want dan betaal je natuurlijk ook voor het merk)

En alternate is gewoon een bedrijf, en een bedrijf is eropuit om winst te maken, dus of die voeding nu een A of B merk is... Zou ik persoonlijk toch liever een tientje meer bijleggen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...