steve6972 Geplaatst: 27 mei 2008 Rapport Geplaatst: 27 mei 2008 Hoi, Hoe maak ik het mogelijk, dat op het moment dat iemand inlogd, bij mij op de server, andere spelers er een melding van krijgen. bvb, in tekstkleur groen, " Steve heeft ingelogd ". thanks, Steve Reageren
Juwayri Geplaatst: 27 mei 2008 Rapport Geplaatst: 27 mei 2008 (bewerkt) Zet dit boven aan je script #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus) new name[MAX_PLAYER_NAME]; new string[64]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string); //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger. Als er meer vragen zijn hoor ik het wel Bewerkt: 27 mei 2008 door Juwayri Reageren
Sandra Geplaatst: 27 mei 2008 Rapport Geplaatst: 27 mei 2008 (bewerkt) Bijna goed: Verander nog: new name; new string[24] GetPlayerName(i, name, sizeof(name)); naar: new name[MAX_PLAYER_NAME]; new string[64]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); Bewerkt: 27 mei 2008 door =>Sandra<= Reageren
steve6972 Geplaatst: 27 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2008 Zet dit boven aan je script #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus) new name[MAX_PLAYER_NAME]; new string[64]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string); //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger. Als er meer vragen zijn hoor ik het wel Bij welke "public", kan ik dat het beste doen ?? Reageren
Sandra Geplaatst: 27 mei 2008 Rapport Geplaatst: 27 mei 2008 Uhh, bij je /login commando.... Commando's staan normaal gesproken bij je OnPlayerCommandText-public... Reageren
steve6972 Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 En op het moment dat een speler, de server verlaat. Om daar een melding van te krijgen, wat moet ik daar voor code voor gebruiken. Reageren
Ophion Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Zet dat dan bij OnPlayerDisconnect , en verander de text (string) naar "has left the server" Reageren
Ymosky Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Op de wiki staat ook een mooie tutorital voor het maken van join/leave messages. Het stuk wat je nodig hebt kun je zo regelrecht in je script plakken, (wel raadzaam om het geheel even te lezen zodat je ook snapt wat erin staat ) Reageren
steve6972 Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 bedankt weer, ik heb weer wat te doen gr. Reageren
oua7 Geplaatst: 9 juli 2008 Rapport Geplaatst: 9 juli 2008 Zet dit boven aan je script #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus) new name[MAX_PLAYER_NAME]; new string[64]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string); //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger. Als er meer vragen zijn hoor ik het wel ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts Reageren
Remcconen Geplaatst: 10 juli 2008 Rapport Geplaatst: 10 juli 2008 Zet dit boven aan je script #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus) new name[MAX_PLAYER_NAME]; new string[64]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string); //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger. Als er meer vragen zijn hoor ik het wel ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts Veel oefenen en veel tuts lezen P.S. Hoe kaa jij een V-Admin script zonder dit te weten ? Reageren
Ophion Geplaatst: 10 juli 2008 Rapport Geplaatst: 10 juli 2008 ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts Wat Engels kan ook erg goed helpen. Reageren
steve6972 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2008 Op de wiki staat ook een mooie tutorital voor het maken van join/leave messages.Het stuk wat je nodig hebt kun je zo regelrecht in je script plakken, (wel raadzaam om het geheel even te lezen zodat je ook snapt wat erin staat ) Deze link klopt niet meer, is er misschien een andere? Reageren
WackoX Geplaatst: 10 juli 2008 Rapport Geplaatst: 10 juli 2008 (bewerkt) public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { new string[256]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername)); switch(reason) { case 0: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Crashed) **", playername, playerid); case 1: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Left) **", playername, playerid); case 2: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Kicked/Banned) **", playername, playerid); } SendClientMessageToAll(COLOR_GREY, string); return 1; } Bewerkt: 10 juli 2008 door WackoX Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.