Jump to content

Inloggen van een speler


Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Hoe maak ik het mogelijk, dat op het moment dat iemand inlogd, bij mij op de server,

andere spelers er een melding van krijgen.

bvb, in tekstkleur groen, " Steve heeft ingelogd ".

thanks,

Steve

Geplaatst: (bewerkt)

Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

Bewerkt: door Juwayri
Geplaatst: (bewerkt)

Bijna goed:

Verander nog:

new name;
new string[24]
GetPlayerName(i, name, sizeof(name));

naar:

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:
Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

Bij welke "public", kan ik dat het beste doen ??

Geplaatst:

En op het moment dat een speler, de server verlaat.

Om daar een melding van te krijgen, wat moet ik daar voor code voor gebruiken.

Geplaatst:

Op de wiki staat ook een mooie tutorital voor het maken van join/leave messages.

Het stuk wat je nodig hebt kun je zo regelrecht in je script plakken, (wel raadzaam om het geheel even te lezen zodat je ook snapt wat erin staat :puh: )

  • 1 maand later...
Geplaatst:
Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts

Geplaatst:
Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts

Veel oefenen en veel tuts lezen

P.S. Hoe kaa jij een V-Admin script zonder dit te weten :N ?

Geplaatst:
Op de wiki staat ook een mooie tutorital voor het maken van join/leave messages.

Het stuk wat je nodig hebt kun je zo regelrecht in je script plakken, (wel raadzaam om het geheel even te lezen zodat je ook snapt wat erin staat :puh: )

Deze link klopt niet meer, is er misschien een andere?

Geplaatst: (bewerkt)
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
new string[256];
new playername[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

switch(reason)
{
	case 0: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Crashed) **", playername, playerid);
	case 1: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Left) **", playername, playerid);
  	 case 2: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Kicked/Banned) **", playername, playerid);
}
SendClientMessageToAll(COLOR_GREY, string);
return 1;
}

Bewerkt: door WackoX

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...