leonpwner Geplaatst: 27 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 27 mei 2008 Ik wil met GTA online maar dat wil telkens niet. hij zegt telkens dat ik een DNS fout heb.. wat doe ik verkeerd? ik had trouwens ook unpn uitstaan ofso? nu aangedaan. maar nog DNS fout. ik doe alles handmatig instellen want anders wil het ookniet. alvast bedankt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Iscariah Geplaatst: 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 mei 2008 (bewerkt) Ik wil met GTA online maar dat wil telkens niet. hij zegt telkens dat ik een DNS fout heb..wat doe ik verkeerd? ik had trouwens ook unpn uitstaan ofso? nu aangedaan. maar nog DNS fout. ik doe alles handmatig instellen want anders wil het ookniet. alvast bedankt Poeh, daar vraag je me wat... Maar zo kunnen we je zeker niet helpen! Eerst zal je even iets meer info moeten posten over je situatie... Ik zal je helpen, vul het volgende lijstje even in: Ik heb een: Xbox 360/PS3 (Vul de juiste in) Ik heb Internet via: ... (Vul de naam van je provider in en het liefst ook het type abonnement daar) Daarbij gebruik ik de modem die ik van mijn provider heb gekregen: ja/nee (Vul de juiste in) Type modem (staat op dat apparaat): ... Ik heb de firewall die in de modem zit, aanstaan: ja/nee (Vul de juiste in) Mijn modem is tevens een router: ja/nee (Vul de juiste in) Met die gegevens kan ik je al iets meer helpen denk/hoop ik. Het is trouwens goed dat je UPnP (Universal Plug and Play) aan hebt gedaan! Dat kan zeker geen kwaad. Ik neem aan dat ik het lijstje ingevuld en wel terug mag zien hier, zodat ik je verder kan helpen! EDIT: Dingetje toegevoegd aan het lijstje + lijstje duidelijker gemaakt. Bewerkt: 28 mei 2008 door Iscariah Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Visser23 Geplaatst: 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 mei 2008 Ik denk dat juist het handigste is, dat je alles op automatisch zet. Zo hoef jij niet zelf alles te doen, dit gaat ook vaak fout als je dit zelf doet. Zet dus alles op automatisch, ook IP zoeken etc. Probeer dan nog eens. Probeer ook even, of je met een ander spel wel online kan. PS: Je kan ook beter een kabeltje van de router, naar de ps3 doen. Dit is veel handiger, want straks ben je aan het spelen, en valt ie uit. Dat is vaak het probleem met draadloos. Ik hoop dat het lukt. Zo niet, post even. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
storm75 Geplaatst: 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 mei 2008 alles op automatisch .. en trek dan ff de stekker uit je modem wacht ff 30 sec en doe het weer aan .. de modem zal nu automatisch een goeie frequentie opzoeken . ( bij mij werkt dat altijd ) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
leonpwner Geplaatst: 28 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 28 mei 2008 Ik heb een: Xbox 360/PS3 (Vul de juiste in) Ik heb Internet via: ... (Vul de naam van je provider in en het liefst ook het type abonnement daar) Daarbij gebruik ik de modem die ik van mijn provider heb gekregen: ja/nee (Vul de juiste in) Type modem (staat op dat apparaat): ... Ik heb de firewall die in de modem zit, aanstaan: ja/nee (Vul de juiste in) Mijn modem is tevens een router: ja/nee (Vul de juiste in) Ik heb een ps3 ik heb internet via @home, wij hebben abbonement van 29.25 euro per maand. type modem is: ARRIS van @home. kan ook 1 r zijn kan het niet goed lezen.. firewall aan. VOLGENSMIJ wel weet ik niet 100% zeker. ben niet goed in computers.. mijn modem is niet mijn router. boven hebben we draadloze router. met een draadje naar mijn computer toe. gister geprobeerd met kabel naar mijn ps3 kom ik helemaaaal niet op internet. zo vaag. mvg Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Iscariah Geplaatst: 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 28 mei 2008 (bewerkt) Ik heb een: Xbox 360/PS3 (Vul de juiste in)Ik heb Internet via: ... (Vul de naam van je provider in en het liefst ook het type abonnement daar) Daarbij gebruik ik de modem die ik van mijn provider heb gekregen: ja/nee (Vul de juiste in) Type modem (staat op dat apparaat): ... Ik heb de firewall die in de modem zit, aanstaan: ja/nee (Vul de juiste in) Mijn modem is tevens een router: ja/nee (Vul de juiste in) Ik heb een ps3 ik heb internet via @home, wij hebben abbonement van 29.25 euro per maand. type modem is: ARRIS van @home. kan ook 1 r zijn kan het niet goed lezen.. firewall aan. VOLGENSMIJ wel weet ik niet 100% zeker. ben niet goed in computers.. mijn modem is niet mijn router. boven hebben we draadloze router. met een draadje naar mijn computer toe. gister geprobeerd met kabel naar mijn ps3 kom ik helemaaaal niet op internet. zo vaag. mvg Ja, klopt... Het is Arris met 2x R. Arris maakt kabelmodems, dus je hebt kabelinternet van @Home. Er vanuit gaand dat jouw modem een Arris TM501 B is, kan ik je nog niet uitleggen hoe je de firewall uitgooit. Ik denk dat die namelijk in de weg zou kunnen zitten. De Arris is dus echt een modem en je hebt een aparte router erbij hebt voor draadloos. Het probleem is dat je in modems niks kan instellen als het geen router bevat. Ik zal dus ook het merk + type van de router moeten hebben. Sorry voor dat. Trouwens zou dat het ook nog eens het probleem kunnen zijn... Je werkt nu via via. Een directe verbinding zal ongetwijfeld wel meteen werken. Maargoed, schrijf dan maar eens het merk en type van je router op en dan probeer ik het raadsel alsnog voor je op te lossen. Ik zal je in ieder geval een heel end in de goede richting kunnen sturen. For sure! EDIT: Mag ik er vanuit gaan dat je een Netgear WGR614v6 als router hebt? Zoja, kijk even of er ook nog RV achter staat en meld het even. Goed, wat je kunt proberen met de Netgear WGR614v6 (als je die hebt) zijn de volgende stappen: 1. Terwijl de router aanstaat, haal dan elk apparaat wat ermee verbonden is er af, inclusief de modem zodat alleen de stroom adapter er nog in zit en de router nog steeds aanstaat. Verbreek ook de draadloze verbingdingen met eventuele PC's/Mac's. 2. Plug nu modem er weer terug in. 3. Probeer nu te verbinden met de PS3. 4. Nu kunnen de andere dingen weer aan. Een kleine kans dat je dan verbinding krijgt, maar waarschijnlijk is het nog iets anders of misschien heb je een andere router. Meld het maar. En nog iets, is de draadloze verbinding van je beveiligd met een WEP key of WPA key? Die moet dan wel ingevuld zijn in de PS3. Ook kan het nog zijn dat er nog een of andere beveiliging aanstaat in de router wat ik nu vergeten ben of dergelijke. Maar hopelijk werken die stappen hierboven. Als het werkt, hoef je dat (waarschijnlijk) maar een keer te doen. Bewerkt: 28 mei 2008 door Iscariah Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
leonpwner Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 29 mei 2008 (bewerkt) Ik heb als router een linksys wrtg54. dacht ik ik ga hetnu voor de zekerheid na kijken en dan edit ik dit bericht HEEL ERG BEDANKT DAT JE ME HELPT. op het tweakers forum kreeg ik bot. omdat ik nergens wat van af wist zeiden ze. daarom vraag ik het toch aan hun? EDIT ik heb een WRT54G van linksys. en heb altijd 95 tot 100 % bereik. staat hier 1 verdieping lager Bewerkt: 29 mei 2008 door leonpwner Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Iscariah Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 29 mei 2008 (bewerkt) Ik heb als router een linksys wrtg54. dacht ikik ga hetnu voor de zekerheid na kijken en dan edit ik dit bericht HEEL ERG BEDANKT DAT JE ME HELPT. op het tweakers forum kreeg ik bot. omdat ik nergens wat van af wist zeiden ze. daarom vraag ik het toch aan hun? EDIT ik heb een WRT54G van linksys. en heb altijd 95 tot 100 % bereik. staat hier 1 verdieping lager Hoi, ik kom net van m'n werk dus ik post later op de avond even iets over de Linksys dan. Even geduld nog... Maar wat je over Tweakers schrijft klopt. Dat zijn van die losernerds die arrogant zijn en inderdaad niet erg behulpzaam. Eikels noemen we dat, of niet dan? EDIT: Ohja, geen dank joh... Graag gedaan! Ik weet er iets vanaf, dus waarom zou ik je niet helpen? Bewerkt: 29 mei 2008 door Iscariah Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
leonpwner Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 29 mei 2008 Ik heb als router een linksys wrtg54. dacht ikik ga hetnu voor de zekerheid na kijken en dan edit ik dit bericht HEEL ERG BEDANKT DAT JE ME HELPT. op het tweakers forum kreeg ik bot. omdat ik nergens wat van af wist zeiden ze. daarom vraag ik het toch aan hun? EDIT ik heb een WRT54G van linksys. en heb altijd 95 tot 100 % bereik. staat hier 1 verdieping lager Hoi, ik kom net van m'n werk dus ik post later op de avond even iets over de Linksys dan. Even geduld nog... Maar wat je over Tweakers schrijft klopt. Dat zijn van die losernerds die arrogant zijn en inderdaad niet erg behulpzaam. Eikels noemen we dat, of niet dan? Ja echt, stel je voor dat je iemand helpt. maar het is niet erg neem je tijd. ik ga straks trainen om half 7 ben er toch laat weer. alvast bedankt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Iscariah Geplaatst: 30 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 30 mei 2008 Hoi! Daar ben ik weer. Ik ben gewend in de avond altijd een korte maar krachtige slaap te hebben, waarna ik er weer tegenaan kan. Vandaar dat ik wat laat voor je ben waarschijnlijk, want ik moest het ook nog even uitzoeken hoe het zit, aangezien ik zelf geen PS3 of Linksys heb. Zelf heb ik een Xbox 360 die je anders moet instellen, dus ik hoop dat m'n info klopt want ik kan het niet verfiëren. Hetzelfde geldt voor de router! Goed, nu ga ik je weer proberen te helpen. Het kan wel wat moeilijk worden af en toe (Zowel voor mij omdat ik vanaf een afstand werk en voor jou omdat het gewoon moeilijk is voor beginners. Daar draai ik niet omheen!), maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Mocht het je nóg niet lukken hierna, schrijf je het maar weer hier neer... Allereerst zal je wat in de router moeten veranderen. Je zal even een poort open moeten zetten en wat het beste is, is om een statisch IP aan je PS3 te geven. Hoe je een statisch IP aanmaakt, vertel ik later in dit bericht, eerst de poort open zetten. Twee protocollen (TCP en UDP) maken gebruik van poorten. Het zijn methodes die gebruikt worden om een internetverbindingen te maken. Zowel TCP als UDP hebben allebei 65.535 poorten, genummerd van 1 tot en met 65.535. Standaard zijn deze poorten allemaal gesloten. Hierdoor zorgt de router dat er een bescherming is tussen jouw pc's/consoles en het internet, waardoor hackers en dergelijke niet op jouw pc binnen kunnen komen. Dit noemt men ook wel de NAT firewall. Wanneer je een poort openzet betekent dat al het internetverkeer dat vanuit het internet verbinding wil maken met jouw externe IP adres via die poort, nu niet meer wordt tegengehouden, maar rechtstreeks naar die pc/console wordt gestuurd. Die ene pc/console is dan dus rechtstreeks vanaf het internet bereikbaar via die poort. Let wel, dat geldt dus alleen voor die poort en niet voor al die andere duizenden poorten. Bij het openzetten van een poort moet je dus het poortnummer invullen, het protocol (TCP of UDP of allebei) en het interne IP adres van de pc/console bij jou thuis waarnaar die poort moet worden opengezet. Het openzetten van poorten wordt ook wel "mappen" genoemd. Veel hardware routers kennen ook de DMZ (De-Militarized Zone), zo ook de WRT54G. Een toestel die je in deze zone plaatst zullen alle data doorgestuurd krijgen die binnenkomt waar de router niet weet wat mee te doen. Dus alle data die niet volgens de NAT tabel of portmapping doorgestuurd kan worden naar een toestel. Dit heeft ongeveer hetzelfde effect als er geen router zou tussen staan, dehalve dat je nog altijd achter NAT zit, en een privaat IP hebt. Als je er echt niet uitkomt met portmapping en je wilt toch iets gebruiken wat niet werkt achter NAT, kan je dit gebruiken. Dit is minder veilig (makkelijk te hacken!) en er zijn PS3 spellen die het niet ondersteunen heb ik ergens gelezen. Maar welke poort moet er nou open gezet worden en hoe, zal je je wel afvragen... Het gaat om poortnr. 4658 en hoe je dat doet is hetvolgende: Neem plaats achter je PC of Laptop (Oh wacht! Daar zit je al... ) > Open een nieuwe browservenster (bijv. Internet Explorer) > Type nu in het adresbalkje: 192.168.1.1 > Als alles goed is kom je nu op de inlogpagina van je router, als er nog niks ingesteld is in die router dan vul je niets in bij gebruikersnaam en bij het wachtwoord type je het woordje admin in. (In kleine letters, het is het standaardwachtwoord van de WRT54G.) Indien anders, log dan in met die gegevens. > Klik nu op de Advanced tab > Als het goed is zie je nu in het linkermenu "Port Forwarding" staan, klik daarop... > Bij external port verander je het veld die 0 to 0 toont naar 4658 to 4658. (Als je hier nog nooit wat hebt gedaan dan staat er in elk veld 0 to 0, het maakt niet uit welke je neemt) > Zet een vinkje bij zowel TCP protocol en UDP protocol > Dan kom je bij een kopje IP adres... Zoals ik al eerder noemde is het beter om je PS3 een statische (vaste) IP te geven. We gebruiken hiervoor een adres wat nooit door je DHCP server gebruikt zal worden zoals 160. Het IP wordt dan dus: 192.168.1.160 > En dan zie je nog 1 dingetje als het goed is, en dat is Enable. Dit spreekt voor zich, toch? Vink het aan! > Zorg nu dat je het opslaat door op Apply te drukken!!! Dat was stap 1, maar helaas volgen er nog een paar. Het lijkt veel, maar is het in principe niet, het is alleen veel uitleg wat ik erbij type. Laat je niet afschrikken door de hoeveelheid tekst in dit bericht. Hetvolgende wat je even in het instelmenu van je router moet doen is op het status tabje klikken. Nu krijg je een scherm waar informatie over je router en netwerk staat. Schrijf de volgende gegevens even over: Mode (De methode van het draadloos netwerk.), SSID (De SSID (Service Set IDentifier) is een token die een identificeert 802.11 (Wi-Fi) netwerk. Heel belangrijk! Hoofdlettergevoelig), Channel (Het kanaalnr. van je draadloos netwerk staat hier.), Encryption Function (De status van de WEP encryptie staat hier.) Staat de WEP (Wired Equivalent Privacy) encyptie of WPA (Wi-Fi Protected Access) encryptie aan, dan heb je daarvan als het goed is al het wachtwoord ervan in huis anders kan je ook met je PC geen draadloos verbinding hebben. Daar is het ook ingesteld en dat moet in de PS3 dus ook. Staat deze encryptie uit, dan hoef je daarvan natuurlijk niets in te stellen. Als je deze gegevens hebt opgeschreven gaan we we iets in je PS3 doen. Start de PS3 als je dat nog niet gedaan had > Selecteer nu network settings onder settings > Selecteer Internet connection settings > Selecteer custom > Nu kom je aan bij het schermpje connectie methode. Da's natuurlijk Wireless > Nu het schermpje WLAN instellingen, daar klik je op handmatig (manual) > Nu moet je de SSID intypen. Deze heb je eerder moeten opschrijven. Type het correct in, hoofdlettergevoelig > In het volgende schermpje stel je WEP in als die aanstaat of WPA of geen (none). Kijk daarvoor naar je Encryption Function. Dat heb je opgeschreven. Type dan ook het wachtwoord wat je ergens daarvan hebt, indien ingeschakeld. > Is jouw console toevallig eentje die geimporteerd is uit Korea (waar ik niet vanuit ga), dan krijg je nu het schermpje authentificatie instelling (authentication setting) maar waarschijnlijk niet dus krijg je het schermpje ethernet operatie methode (ethernet operation mode), waarin je 2 keuzes hebt. Kies automatisch > Jawel, nu kom je bij het schermpje IP instellingen! Hier moet je het op manual zetten en nu zal je bij IP address 192.168.1.160 moeten invullen, bij subnet mask zet je 255.255.255.0 en bij default router zet je 192.168.1.1 > In het DNS instelschermpje dat je nu krijgt kies je ook handmatig en ook daar zet je bij primary en secondary DNS 192.168.1.1 > Bij het schermpje MTU zet je de instelling op automatisch > Proxy Server is hetvolgende schermpje, waar je do not use selecteert > En dan heb je UPnP die je al aangezet had zei je... Da's goed. Sla alles op en zet je modem + router uit + PS3. Start dan eerst je router en daarna je modem weer op. Als alles weer opgestart is, moet je maar eens proberen of je verbinding kunt krijgen met Internet via je PS3. Hopelijk werkt het dan, want als deze oplossing ook niet werkt, wordt het steeds moeilijker voor mij om vanaf een afstand je te helpen omdat m'n opties een beetje opraken. Zoiets moet ik eigenlijk live kunnen zien werken, wil ik je echt goed kunnen helpen... Suc6, en laat maar weer van je horen! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
leonpwner Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 30 mei 2008 (bewerkt) Ik heb precies gedaan zoals jij het zei. en ik heb nu weer een communicatie fout. met dns stond er toen ik mijn ps3 opstarte. ik ga nu proberen het spel op te starten en dan te proberen. ik edit dit bericht dus binnen 5 min. heb alles precies gedaan zoals jij zei. ik heb nu wel op mijn cmoputer hier staan dat mijn starting IP adres is dat hij op 68 eindigt. is dat wel goed? staat bij setup edit Er is een fout opgetreden tijdens communicatie met de server. Dit is een DNS-fout (80710102) dat krijg ik voor melding. wil weer niet. SCHEIT INTERNET. oh, wordt er geeeekk van EDIT 2 ik keek net bij instellingen en verbindingsstatus bij mijn PS3 en daar staat, NAT-type mislukt alleen dat is negatief alles verder postief daar en 97% signaalsterkte. daar kan het niet aan liggen derde edit dan maar ik heb nu bij 1ste dns gedaan gewoon met .1 en bij secundaire .60 op het eind nu heb ik bij NAT-type TYPE 2 staan. maa rik heb geen routers en modem gereset. want dit had ik net ook maar toen ik stekkers eruit haalde werd het mislukt en wou het niet meer, ik ga nu het spel opstarten en kijken of het wil. nog steeds wil het niet. heb het cannot connect to game provider. please try again later gezeik weer.. Bewerkt: 30 mei 2008 door leonpwner Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Iscariah Geplaatst: 30 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 30 mei 2008 Ik heb precies gedaan zoals jij het zei. en ik heb nu weer een communicatie fout. met dns stond er toen ik mijn ps3 opstarte. ik ga nu proberen het spel op te starten en dan te proberen. ik edit dit bericht dus binnen 5 min. heb alles precies gedaan zoals jij zei. ik heb nu wel op mijn cmoputer hier staan dat mijn starting IP adres is dat hij op 68 eindigt. is dat wel goed? staat bij setup edit Er is een fout opgetreden tijdens communicatie met de server. Dit is een DNS-fout (80710102) dat krijg ik voor melding. wil weer niet. SCHEIT INTERNET. oh, wordt er geeeekk van EDIT 2 ik keek net bij instellingen en verbindingsstatus bij mijn PS3 en daar staat, NAT-type mislukt alleen dat is negatief alles verder postief daar en 97% signaalsterkte. daar kan het niet aan liggen derde edit dan maar ik heb nu bij 1ste dns gedaan gewoon met .1 en bij secundaire .60 op het eind nu heb ik bij NAT-type TYPE 2 staan. maa rik heb geen routers en modem gereset. want dit had ik net ook maar toen ik stekkers eruit haalde werd het mislukt en wou het niet meer, ik ga nu het spel opstarten en kijken of het wil. nog steeds wil het niet. heb het cannot connect to game provider. please try again later gezeik weer.. GREAT! Da's niet zo leuk dus... Vraagje, kan je niet gewoon een kabeltje leggen van je modem naar je PS3? Die modem heeft 2 uitgangen, waarvan er eentje niks in zit als het goed is? Doe het iig even om te testen direct op je Arris. Kijk of hij dan ook die fouten geeft. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
leonpwner Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 30 mei 2008 Bedoel je vanuit mijn modem, naar mijn ps3. 2 verdiepingen verschil? :| Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Iscariah Geplaatst: 30 mei 2008 Rapport Share Geplaatst: 30 mei 2008 Bedoel je vanuit mijn modem, naar mijn ps3. 2 verdiepingen verschil? :| Eh... Beetje lastig, dat begrijp ik dan. Maar sleep je PS3 even 2 verdiepingen lager dan, om het alleen even te testen. Da's alles, testen. Mocht dat ook niet werken, ligt het misschien aan de configuratie van je PS3 en werkt het wel, dan is het je router dus. Vandaar dat ik het je wil laten testen. Om te kijken waar het probleem nou eigenlijk echt ligt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
leonpwner Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst: 30 mei 2008 Bedoel je vanuit mijn modem, naar mijn ps3. 2 verdiepingen verschil? :| Eh... Beetje lastig, dat begrijp ik dan. Maar sleep je PS3 even 2 verdiepingen lager dan, om het alleen even te testen. Da's alles, testen. Mocht dat ook niet werken, ligt het misschien aan de configuratie van je PS3 en werkt het wel, dan is het je router dus. Vandaar dat ik het je wil laten testen. Om te kijken waar het probleem nou eigenlijk echt ligt. En als ik met draadje DIRECT van mijn router naar mijn ps3 probeer dan is dat ook goed? ga ik nu lang internetkabel zoeken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.