Jump to content

Heb een Virus, Run.exe.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hooi,

Ik was gister een no-cd crack voor een spel aan het downloaden, totdat ik erachter kwam dat het een virus was.

Het is een Run.exe virus, en van internet ben ik erachter gekomen dat het een flinke virus is.

Het is onherkenbaar door virusscanners en soms antispyware programma's, ik ehb AVG,NOD en Ad-Aware en nog een internet-virusscanner geprobeerd.

Maar Hitman Pro liep vast.

Nu is het best ernstig, ik krijg pop-ups van 'anti spyware programma's' en 'virusscanners'.

Mijn startmenu mist een aantal dingen, van de 35 pictogrammen heb ik er nog 6 over.

En een raar ding, mijn klokje is verandert!

Niet van tijd, maar van tekst, nu staat er 20:01: VIRUS ALERT!

Ook als ik bij programma's kijk, en dan naar gewijzigt of aangemaakt, dan staat er 20:01: VIRUS ALERT!, wel willekeurige tijd.

En mij bureablad is nu een website, een witte website.

Rechts onder knipt een plaatje met Virus detected.

Gister was het nog erger, krijg taakbeheer niet open, kon niet bureaublad aanpassen, en nog meer van dit soort gekut.

Het heeft ook me herstelpunten verwijdert, en heeft een administator account aangemaakt.

Nog wat screens:

kutvenstertje.jpg

Hier dit domme venstertje, weet niet of dit 'echt' van MS is.

picto.jpg

Kreeg wel gratis pictogramme erbij, die naar een link gaat voor nog meer spyware.

startmenu.jpg

Mijn opgeruimde startmenu.

tijd.jpg

Hading als je niet weet dat je een virus hebt.

Kan iemand me asjeblieft helpen?

Formateren is een idee, maar heb nog rommel dat ik wil bewaren, dus moet nog ff denken of ik het niet kan oplossen.

Greetz :cry:

Edit, ik kan ook niks downloaden :S

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Sorry dat ik het zeg allen je moet XP er opnieuw opzetten. Ik had precies hetzelfde alleen ik was nog niet zover dat ik niks maar kon downloaden dus ik kon het nog net stoppen. Maar bij jou is er niks aan te doen....

Geplaatst:

Ik weet niet zeker of dit werkt, maar het is te proberen:

Download: McAfee Virusscan Plus 30 Days Trial. Na het downloaden verwijder je jou oude virusscanner en installeer je McAfee Virusscan Plus.

Download link Trial: http://us.mcafee.com/root/downloads.asp?id=freeTrials

Download: Ad-Aware 2007 Free License. Dit kan vele fouten & spy- en ad-aware uit jou PC halen.

Download link: http://www.snapfiles.com/get/adaware.html

Als dit niet helpt raad ik je aan een paar bestanden te backuppen op bijvoorbeeld een USB stick of DVD en je hele computer te formatteren naar fabrieksinstellingen. Pas op dat als je formatteert, je er zeker van weet dat je géén virussen meeneemt. Maak altijd met de hand (kopieren en plakken) backups naar je USB of DVD. Als je niet weet hoe je moet formatteren raad ik je aan dit te lezen.

Heel erg veel succes! :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

Dit is volgens mij gewoon een toolkit. Een toolkit is een programmatje dat zig in je rigister nesteld en onvindbaar is door virusscanners. Toolkits kunnen jaren ongemerkt op je pc blijven zitten om zig na een flinke tijd ineens te activeren. Dat is bij jou niet het geval, bij jou start het gelijk. Toolkits hebben onder andere de mogelijk heid om een admin actount aan te maken waar jij met geen mogelijkheid bij kan. Die pop-ups zijn ook het werk van die toolkit. Ik raad jou aan vooral NIET op die dingen te klikken. Daarme geef je windows de mogelijkheid om contact te maken met de pc van de hacker/virusmaker. Als ik jou was zou ik mijn internet kabeltje eruit rukken, alle schijven formateren en windows opnieuw installeren. Je raakt misschien alles van je hard disks kwijt maar je hebt geen toolkit meer. Okal lijkt het nu nog niet zo heel erg, het kan altijd nog komen. Zo kan hij ook een timer zetten op bijvoorbeeld een keylogger. (net zoals proxies, altijd uitkijken met die dingen) Ik kan het weten. Ik heb er zelf ook een gehad.

Bewerkt: door warrock_123_321
Geplaatst:

Ik heb EXACT de zelfde gehad...

Hij zegt ook dat hij een virusscanner is, dat is hij dus niet ^_^

Ad-Ware etc. werkt zelfs niet meer :duh: het enige dat ik nog heb kunnen doen om mijn arme pc te redden was ALLES eraf halen en de PC opnieuw instaleren.. andere mogelijkheden heb je niet meer :tu:

Geplaatst:
Ik heb EXACT de zelfde gehad...

Hij zegt ook dat hij een virusscanner is, dat is hij dus niet ^_^

Ad-Ware etc. werkt zelfs niet meer :duh: het enige dat ik nog heb kunnen doen om mijn arme pc te redden was ALLES eraf halen en de PC opnieuw instaleren.. andere mogelijkheden heb je niet meer :tu:

Mijn hele pc start niet meer op, net voordat het laoding scherm van windows komt, krijg ik bluescreen, en start weer opnieuw op, dat wordt dus formateren.

Alsnog bedankt mensen.

Greetz

Geplaatst:

ff nog een tip: gebruik geen Hitman Pro 2, dit is een pakket vol met virusscannen maar het zit ook vol met virussen!

>>> Door Thundercover: Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, we kunnen het zonder Caps Lock ook lezen. ;) Tevens is het handig om aan te geven waar je deze opmerkelijke opmerking op baseert. <<<

Geplaatst:

Late reactie, maar mijn pc is toch al dood :7

Maar hitman pro liep bij mij ook vast.

Maar toch nog bedankt blokzeil en Dinkydau

Geplaatst:

is het al gelukt?

zo niet, en je krijg nog altijd een bleuscreen

ga dan naar veilige modus.

dat moet normaal wel nog werken en daar is het virus 'weg'.

daar kan je heel je PC herinstalleren.

wat je ook kan doen is gewoon ff naar de winkel stappen met je PC

en hem laten repareren ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...