nick11123 Geplaatst: 30 mei 2008 Rapport Geplaatst: 30 mei 2008 Hallo, ik heb sinds gister Crysis gekocht en alles ging goed installeren enz maar als ik het spel wil spelen op fullscreen dan hapert het geluid en het beeld. Wat echt irritant is. Als ik de fullscreen uitzet dan draait hij goed en ik heb echt alles op low staan dit zijn mijn Specificatie,s Amd Athlon 4000+ 2,4 Ghz Asus A8N-VM moederbord Ati Radeon 2600Pro 512mb geheugen 2048mb werkgeheugen. Windows Vista Sp1 ik denk zelf dat het misschien aan vista ligt maar dan moet er een oplossing zijn? want ik heb ook de 1.2 patch geinstalleerd en dat werkt ook niet en al mijn drivers voor de video kaart enz geupdate en dat helpt ook niet echt. Dus weet iemand misschien waar het aan kan liggen? Alvast bedankt Reageren
kobo Geplaatst: 30 mei 2008 Rapport Geplaatst: 30 mei 2008 weetje wat het is...... VISTAA SUCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >>> Door SummerBase: Doen we het even rustig aan, als je het niks vind, kies je toch lekker voor XP. <<< Reageren
T@rget Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 weetje wat het is......VISTAA SUCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als je niet beters te zeggen hebt, zeg dan niets Aan Vista kan het niet liggen, want Crysis is gemaakt voor Vista. Draai je de Game in DirectX 10 of 9? Als het op 10 staat, moet je even zoeken hoe je 'm op DirectX 9 zet. Succes Reageren
Tjerk Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 Je hebt DirectX10 alleen aanstaan in Crysis als je alles op very high zet. Ik heb ongeveer net zo'n computer als jou, en in windows Xp deed hij het wel goed. Maar omdat Windows Vista een stuk zwaarder is, is het wel logisch dat hij het daar minder goed doet. Reageren
Arjen Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 Spyware? Onnodige processen die werken op de achtergrond? Ben je aan het downloaden tijdens het spelen? Te weinig harde schijf ruimte ivm tijdelijke bestanden die opgeslagen moeten worden (Vista is 15Gb, maar 40Gb vrije harde schijf ruimte is aangeraden)? Reageren
Hypnosis Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 (bewerkt) probeer anders eens je AA wat lager te zetten grts Bewerkt: 31 mei 2008 door Hypnosis Reageren
SWYV Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 met zo'n specs kan jij Crysis nooit op maximaal spelen hoor ik heb ook Crysis en ik kan hem zowat op maximaal alleen speciale effecten en schaduw op low en medium en de rest very high en high spelen mss speciale en schaduw effecten verlagen tot minimaal bij jouwe geval mijn PC specs: - Intel ViiV quad core Q6600 2,4Ghz - nVidia GeForce 8600GT - 3072MB ram geheugen - Windows Vista met SP1 installeerd dus het ligt niet aan vista maar aan jouwe PC specs, lijkt me wel laag om hem redelijk te kunnen spelen hoor vooral de processor AMD ... Reageren
nick11123 Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 hejj bedankt voor de reactie,s ik heb echt alles low staan zelfs de AA maar ik weet alang dat ik crysis nooit maximaal kan spelen. en ik denk dat echt dat het aan vista ligt omdat dat inderdaad wat zwaarder is. maar weet iemand dan misschien toevallig hoe je hem dan op Direct X 9 kan zetten?? ik denk zelf dat het niet kan.. Ik ga zometeen ff windows xp installeren op een andere schijf en dan kijk ik hoe hij daarop draait. maar misschien dat ik een nieuwe moederbord koop en dan kan ik mss me processor overklocken want dat is namelijk het zwakst in me hele PC. en ik kan ook geen nieuwe want er zijn echt ontzettend weinig 939 processors meer. maar weet iemand hoe het kan als je hem op fullscreen zet dat hij dan stotterd en als je hem met een venster speelt doet hij het niet echt raar vind ik Reageren
SWYV Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 om hem in fullscreen zonder de extra balken zoals rode kruis, scherm minimaliseren, scherm verkleinen, ... doe jij zo Alt + Enter (ik weet niet of die kleine smalle Enter toets ook werkt want ik gebruik altijd diene dikke Enter toets met pijl) ik denk toch dat jij jouwe moederbord en/of processor wel moet vernieuwen met een zwaardere over diene videokaart, ik ken niks van Ati videokaarten dus kan ik niet zeggen of die optimaal is voor Crysis te spelen maar als die 512mb is dan zie ik het probleem van niet in nogmaals het ligt niet aan Vista volgens me maar wel aan: - aantal programma's aan zoals MSN, anti virus, allerlei ongebruikte programma's dat aan staan sluiten met Taakbeheer en dan Processen sluiten - check of jij wel voldoend ruimte heb in jouwe harde schijf want hoe meer vrije ruimte er nog overblijft zorgt dat spel nog soepeler speelt, in mijn geval ik heb HDD van 500GB en ik heb er 300GB vrije ruimte over en Crysis speelt echt makkie 10-20fps, soms minder wanneer er enorm teveel acties gebeurt enal - processor is te zwak om hem redelijk te kunnen spelen Reageren
nick11123 Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 (bewerkt) om hem in fullscreen zonder de extra balken zoals rode kruis, scherm minimaliseren, scherm verkleinen, ... doe jij zoAlt + Enter (ik weet niet of die kleine smalle Enter toets ook werkt want ik gebruik altijd diene dikke Enter toets met pijl) ik denk toch dat jij jouwe moederbord en/of processor wel moet vernieuwen met een zwaardere over diene videokaart, ik ken niks van Ati videokaarten dus kan ik niet zeggen of die optimaal is voor Crysis te spelen maar als die 512mb is dan zie ik het probleem van niet in nogmaals het ligt niet aan Vista volgens me maar wel aan: - aantal programma's aan zoals MSN, anti virus, allerlei ongebruikte programma's dat aan staan sluiten met Taakbeheer en dan Processen sluiten - check of jij wel voldoend ruimte heb in jouwe harde schijf want hoe meer vrije ruimte er nog overblijft zorgt dat spel nog soepeler speelt, in mijn geval ik heb HDD van 500GB en ik heb er 300GB vrije ruimte over en Crysis speelt echt makkie 10-20fps, soms minder wanneer er enorm teveel acties gebeurt enal - processor is te zwak om hem redelijk te kunnen spelen thnx alleen ik wil niet het spel minimaliseren ik vroeg me gewoon af waarom het stotterd als ik hem wel op fullscreen spel en anders niet. en ik heb een 250 Gb hardeschijf die helemaal opgeruimt is tenminste 60 Gb in gebruik. en msn enz, is gwoon uit er draaien 50 processen wat in vista denk ik redelijk normaal is en geheugen heb ik zat 2 GB en hij gebruikt de helft dusja Maar ik heb Xp enz geinstalleerd en Crysis erbij en hij draait helemaal perfect met een resolutie op 1440x900 en alles op medium. alleen de Fps zal ik schatten dat die tussen de 15 en 20 is maar toch hij doet het dus ik denk dan toch dat xp lekker licht is zodat de hardware het spel meer aankan en vista te zwaar. alleen ik denk dan dat het me processor is die is gwoon het zwakst. mss maar een nieuwe mobo kopen en de processor overklocken tot 3 Ghz Bewerkt: 31 mei 2008 door nick11123 Reageren
FerryN Geplaatst: 8 juni 2008 Rapport Geplaatst: 8 juni 2008 om hem in fullscreen zonder de extra balken zoals rode kruis, scherm minimaliseren, scherm verkleinen, ... doe jij zoAlt + Enter (ik weet niet of die kleine smalle Enter toets ook werkt want ik gebruik altijd diene dikke Enter toets met pijl) ik denk toch dat jij jouwe moederbord en/of processor wel moet vernieuwen met een zwaardere over diene videokaart, ik ken niks van Ati videokaarten dus kan ik niet zeggen of die optimaal is voor Crysis te spelen maar als die 512mb is dan zie ik het probleem van niet in nogmaals het ligt niet aan Vista volgens me maar wel aan: - aantal programma's aan zoals MSN, anti virus, allerlei ongebruikte programma's dat aan staan sluiten met Taakbeheer en dan Processen sluiten - check of jij wel voldoend ruimte heb in jouwe harde schijf want hoe meer vrije ruimte er nog overblijft zorgt dat spel nog soepeler speelt, in mijn geval ik heb HDD van 500GB en ik heb er 300GB vrije ruimte over en Crysis speelt echt makkie 10-20fps, soms minder wanneer er enorm teveel acties gebeurt enal - processor is te zwak om hem redelijk te kunnen spelen thnx alleen ik wil niet het spel minimaliseren ik vroeg me gewoon af waarom het stotterd als ik hem wel op fullscreen spel en anders niet. en ik heb een 250 Gb hardeschijf die helemaal opgeruimt is tenminste 60 Gb in gebruik. en msn enz, is gwoon uit er draaien 50 processen wat in vista denk ik redelijk normaal is en geheugen heb ik zat 2 GB en hij gebruikt de helft dusja Maar ik heb Xp enz geinstalleerd en Crysis erbij en hij draait helemaal perfect met een resolutie op 1440x900 en alles op medium. alleen de Fps zal ik schatten dat die tussen de 15 en 20 is maar toch hij doet het dus ik denk dan toch dat xp lekker licht is zodat de hardware het spel meer aankan en vista te zwaar. alleen ik denk dan dat het me processor is die is gwoon het zwakst. mss maar een nieuwe mobo kopen en de processor overklocken tot 3 Ghz Mijne pc, doet het volgens mij even goed, maar heeft lagere specs en XP, ook op medium lichte stotters. (AMD Athlon 3200+, draait op 2000mhz, 64bit, 2304mb ram, 7600gs 256mb graka, genoeg hdd ruimte) Maar dat je met 20fps fatsoenlijk kan spelen, ik word daar al gestoord van, dan speel ik toch liever op low. Wat heb je alles op staan? AA enzo? Later Reageren
.Phobia Geplaatst: 8 juni 2008 Rapport Geplaatst: 8 juni 2008 eerst en vooral vista is niet slecht, vista neemt gewoon veen RAM geheugen in, wat je trouwens kan verlagen in de vista fils. en als je crysis niet deftig kan spelen wilt het waarschijnlijk zeggen dat je PC het niet aankan. of je moet je driver updaten. crysis is ook lastig te spelen op directX9 dus het beste is directX10 ( die je trouwens alleen bij vista hebt, dus vista is helemaal niet zo slecht als jullie denken. ) dus mijn tip; steek een nieuwe grafische kaart in je PC, meer ramgeheugen ( 4 GB en je PC draait crysis met gemak ) je drivers updaten. en dan nog eens terug komen als je nog problemen hebt Reageren
xgaming Geplaatst: 9 juni 2008 Rapport Geplaatst: 9 juni 2008 eerst en vooralvista is niet slecht, vista neemt gewoon veen RAM geheugen in, wat je trouwens kan verlagen in de vista fils. en als je crysis niet deftig kan spelen wilt het waarschijnlijk zeggen dat je PC het niet aankan. of je moet je driver updaten. crysis is ook lastig te spelen op directX9 dus het beste is directX10 ( die je trouwens alleen bij vista hebt, dus vista is helemaal niet zo slecht als jullie denken. ) dus mijn tip; steek een nieuwe grafische kaart in je PC, meer ramgeheugen ( 4 GB en je PC draait crysis met gemak ) je drivers updaten. en dan nog eens terug komen als je nog problemen hebt Op Vista speel je ook met DX9. DX10 word alleen ingeschakeld bij Very High. Ik heb het nu over Crysis niet over een andere game. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.