Jump to content

Playstation 3 Geheugen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een PS3 40 GB Edition. Nou is 40GB niet zo gek veel, want ik heb niet zo heel veel over. Paar demo's, liedjes en game trailers erop. Nou kijk ik vaak in de Makro boekjes en daar staat een Hardeschijf in die je doormiddel van een USB Aansluiting kan aansluiten. Nou is mijn vraag kan je op zo'n hardeschijf ook savegames zetten en die dan afspelen? Of een Game erop te instaleren en dan afspelen? Als dit niet mogelijk is hoe moet ik zoiets dan aanpakken en hoe duur zou zoiets eventueel kosten.

Geplaatst:

Ja, het is inderdaad mogelijk om je harde schijf te upgraden naar 160 of 320GB etc. Zelf heb ik dit nog niet gedaan, maar als ik de verhalen erover hoor is het een fluitje van een cent. Het is dan ook mogelijk om content die je hebt gedownload op te slaan op deze harde schijf en waarschijnlijk kan je er ook savegames opzetten. Zie het als een geheugenkaart voor je telefoon. Als je er 1 koopt krijg je er vast wel een boekje bij of andere instructies over hoe je hem precies moet instaleren ;)

Geplaatst:

M4X heel erg bednakt, maar ik hoor het liever van nog wat andere mensen ook. Dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met het uitbreiden van je geheugen op je PS3?

Geplaatst: (bewerkt)

:Y Ik heb zelf 250gb, het is heeel simpel te doen en staat ook in het bijgeleverde gidsje, je moet alleen wel een sterke hand hebben want de 5 schroefjes die je los moet draaien zijn echt super super vast. :duh: ff korte uitleg wat je moet doen, nogmaals dit staat ook in t boekje ;) :

-Leg je PS3 plat

-Maak het klepje open

-Maak het blauwe schroefje los

-Til het clipje op wat daar zit

-Schuif dmv het clipje je schijf naar rechts

-Trek de schijf eruit

Dan zul je zien dat de schijf vast zit in een rekje, daar zitten 4 schroefjes in de schijf.

-Draai die 4 schroefjes los

-Til de schijf (voorzichtig) eruit

-Leg je nieuwe schijf erin

-En dan alles omgekeerd weer. Dat is het, het lijkt misschien moelijk maar het is echt 5 minuten werk. Tip:

backup je savegames op een usb stickje ofzo

Elke 2,5 inch S-ata schijf werkt, wel zou ik kiezen voor de standaard snelheid van de schijf (5400rpm zo uit me hoofd) en niet 7000 ofzo. Door die snellere te pakken word je PS3 namelijk een stuk warmer, wat de levensduur kan verkorten. Ook is de standaard snelheid meer dan snel genoeg.

Het werkt echt heel goed je kan daarna je PS3 als een mediacenter gaan gebruiken want je hebt ruimte in overvloed, ik zelf heb al mijn muziek enz erop gezet en het is echt super. Ook hoef je je geen zorgen meer te maken over demo's downloaden enz, het past altijd :D

Oja dit is geen geheugen maar opslagruimte, geheugen is in mb-ram en dat houd in hoeveel het apparaat tegelijk aan kan voornamelijk.

Ik zie nu pas dat je er extern geheugen aan wil hangen :schater: dat maakt het hele verhaal anders :7 dat raad ik je dan weer af aangezien dat niet makkelijk is je moet je schijf in dat geval op een speciaal formaat indelen omdat je anders maar 32gb heb maximaal ofzo, daar heb ik weer wat minder verstand van sorry. ^_^

Bewerkt: door Dx11

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...