Bradley H. Geplaatst: 27 februari 2005 Rapport Geplaatst: 27 februari 2005 hoe maakt je een sorrt van film aan het begin van het spel, zoals eclpise heeft gedaan met zijn laatste mod ? ik neem aan dat het met de SCM moet, pfff ik heb nog veel te leren daar Reageren
McDude Geplaatst: 27 februari 2005 Rapport Geplaatst: 27 februari 2005 WHO! ik heb nog nooit iemand gehoort die dat kan! teminste bedoel je zo'n filmpje die je bij elke missie wel ziet.....of die filmpjes die je ziet als je VC opstard? Reageren
Bradley H. Geplaatst: 27 februari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 27 februari 2005 WHO! ik heb nog nooit iemand gehoort die dat kan! teminste bedoel je zo'n filmpje die je bij elke missie wel ziet.....of die filmpjes die je ziet als je VC opstard? sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel gewoon zo´n filmpje bij het begin van een missie, of aan het begin van het spel, je weet wel tommie die uit een auto stapt etc, Reageren
McDude Geplaatst: 27 februari 2005 Rapport Geplaatst: 27 februari 2005 het kan idd wel ja maar daar moet je echt heel goed voor kunnen scm'en Reageren
LXZ-76 Geplaatst: 5 maart 2005 Rapport Geplaatst: 5 maart 2005 zo'n filmpje heet een cut sene volgens mij kan je het beste misionbuilder er voor gebruiken :ugly: :ugly: :ugly: :lolsign: Reageren
Eclipse Geplaatst: 5 maart 2005 Rapport Geplaatst: 5 maart 2005 Een cutscene heeft (volgens mij) nog niemand kunnen maken tot op heden. Ik heb bij mij filmpje gewoon standart opcodes gebruikt. Bijv. dat je een auto/actor naar een bepaald punt laat rijden/lopen. Ook kun je met een opcode de armen van de actors laten bewegen zodat het lijkt of ze aan het praten zijn. Dan hoef je er alleen nog maar tekst onder te plaatsen en klaar is kees. Ik raad je aan om eens naar de code te kijken van mijn missies in GTA Revolution. Om aan opcodes te komen moet je in de opcode database maar eens deze keywords intypen: - actor - car - converse Reageren
Bradley H. Geplaatst: 5 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2005 Een cutscene heeft (volgens mij) nog niemand kunnen maken tot op heden. Ik heb bij mij filmpje gewoon standart opcodes gebruikt. Bijv. dat je een auto/actor naar een bepaald punt laat rijden/lopen. Ook kun je met een opcode de armen van de actors laten bewegen zodat het lijkt of ze aan het praten zijn. Dan hoef je er alleen nog maar tekst onder te plaatsen en klaar is kees.Ik raad je aan om eens naar de code te kijken van mijn missies in GTA Revolution. Om aan opcodes te komen moet je in de opcode database maar eens deze keywords intypen: - actor - car - converse alweer bedankt eclipse, ik zal nu fff kijken, aangezien ik toch de hele afond vrij hebt omdat ik de F1 ga kijken, als ik iets niet begrijp zal ik het fff doorposten Reageren
LXZ-76 Geplaatst: 6 maart 2005 Rapport Geplaatst: 6 maart 2005 (bewerkt) er is wel een bestand je dat heet cuts dat is een dir file archive. misschien moet je dat aan passen dat staat in de map anim (waarschijnlijk van animation en dat staat voor animatie. simpel gezegd de filmpjes. daar in staat een dir. of img bestand dat je kan expoteren met imgtool. ( IK HEB DIT ZELF NOG NOOIT GEPROBEERT EN WEET DUS OOK NIET ZEKER OF HET WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Bewerkt: 10 maart 2005 door starwars cat Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 maart 2005 Rapport Geplaatst: 6 maart 2005 Die cutscene files zou je inderdaad moeten wijzigen, maar helaas heeft nog niemand het formaat van deze files volledig uitgezocht. Er zijn wel enkele mensen bezig op dat gebied, maar het zal nog wel een hele tijd duren voordat dat echte resultaten oplevert. Het enige wat we tot nu to kunnen, zoals eclipse ook al zei, is om cutscene's na te spelen met SCM commando's ( dit gebeurd ook in het spel zelf wel op verschillende plekken. ( In de engelse scene worden dit uncutscene's genoemd ). Maar dit is niet echt makkelijk, en je moet heel goed kunnen SCM modden om dit goed voor elkaar te krijgen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.