Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,,

Hoe kan ik in GTA SA een auto ergens spawnen?

Ik wil ervoor zorgen dat die auto er dan altijd blijft staan, dus een vaste plek geven.

Wie kan me helpen?

Geplaatst:

Dat kun je doen met SCM en met IPL. Ik raadt IPL aan, omdat je bij SCM een new game zult moeten starten omdat je savegames onbruikbaar worden. Bij IPL heb je dit probleem niet.

Ten eerste moet je de coördinaten van een bepaalde locatie hebben. Deze haal je uit het spel met (bijvoorbeeld) SA Place Manager. Dan kun je in de MTL deze documentatie vinden over IPL/IDE. Je moet een IPL bestand openen met kladblok en dan tussen de 'car' en de eerstvolgende 'end' regel een regel toevoegen met de CarID en de coördinaten.

Een voorbeeld van hoe zo'n regel eruit moet zien, staat hier:

-2668.8, -2358.9, 19.283, 80, -1, -1, -1, 0, 10, 100, -1, -1

of hier:

-2703.8, -2358.9, 19.283, 90, 489, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

. (Code komt rechtstreeks uit een werkende mod)

Nu moet je zelfs de coördinaten aanpassen. De exacte ontleding van de getallen kan ik je niet geven, maar misschien dat je zoiets zelf uit kan vinden. De eerste 3 getallen lijken me de coördinaten, en het 4e getal is de ID van het voertuig. (Deze ID's kun je vinden in het vehicles.ide bestand of op WikiGTA.) De andere getallen kun je denk ik zo overnemen van de onderste regel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...