Jump to content

save-huizen


Recommended Posts

Geplaatst:

hoe kan ik een savehuis neerzetten, dus dat je iets kan kopen een stuk land waar je eerst niets in mag en na het kopen wel ofzo ?

alvast bedankt, bradley

Geplaatst: (bewerkt)

hey ik weet wel hoe je alleen een save pickup plaat deze code gebruikte ik voor mijn mod:

004F: create_thread ££PimpMyRideSave

...

:PimpMyRideSave
03A4: name_thread "SAVE1" 

:PimpMyRideSave2
0001: wait 250 ms 
00D6: if 0 
0256:   player $PLAYER_CHAR defined 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "STARI" 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
0256:   player $PLAYER_CHAR defined 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
03EE:   player $PLAYER_CHAR controllable 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
0038:   $ONMISSION == 0 ;; integer values 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave4 
00D6: if 0 
0038:   $60 == 0 ;; integer values 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave5 
0213: $645 = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at -445.8 -311.8 12.0 
0004: $60 = 1 ;; integer values 

:PimpMyRideSave5
00D6: if 0 
0214:   pickup $645 picked_up 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave6 
0050: gosub ££Label012D4C 
00D6: if 0 
0256:   player $PLAYER_CHAR defined 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave7 
0215: destroy_pickup $645 
0213: $645 = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at -445.8 -311.8 12.0 
016A: fade 1 (back)  1000 ms 
0395: clear_area 1 at -442.6 -311.7 range 19.8 1.0 
0055: put_player $PLAYER_CHAR at -442.6 -311.7 10.5 
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 270.0 

:PimpMyRideSave7
0050: gosub ££Label012DA8 

:PimpMyRideSave6
0002: jump ££PimpMyRideSave2 

:PimpMyRideSave4
00D6: if 0 
0038:   $60 == 1 ;; integer values 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
0215: destroy_pickup $645 
0004: $60 = 0 ;; integer values 

:PimpMyRideSave3
0002: jump ££PimpMyRideSave2

Om er zlef een te maken doe je als volgt:

1. open mission builder gebruik deze threads doe rechtermuisknop en druk op replace en typ 'PimpMyRideSave' en daaronder bijv. 'BredleySave' en klik daarna op 'Replace All'

2. verander 'SAVE1' in 'SAVE2' (teminste als je een 2de save toevoegd dan is de 3de 'SAVE3')

3. en als laatste gebruik je 2 verschillende coordinaten, een voor waar de save pickup staat en de ander voor waar je staat als je gesaved hebt

tevens hoort dit bij het grote main.scm topic

Bewerkt: door McDude
Geplaatst:

ik snap het niet echt, kun je het op een andere manier uitleggen, het is dus in de main, waar moet ik dat stukje code dan neer zetten en wat valt er aan die code nog te veranderen ?

Geplaatst:
hey ik weet wel hoe je alleen een save pickup plaat deze code gebruikte ik voor mijn mod:

004F: create_thread ££PimpMyRideSave

...

:PimpMyRideSave
03A4: name_thread "SAVE1" 

:PimpMyRideSave2
0001: wait 250 ms 
00D6: if 0 
0256:   player $PLAYER_CHAR defined 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "STARI" 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
0256:   player $PLAYER_CHAR defined 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
03EE:   player $PLAYER_CHAR controllable 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
00D6: if 0 
0038:   $ONMISSION == 0;; integer values 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave4 
00D6: if 0 
0038:   $60 == 0;; integer values 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave5 
0213: $645 = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at -445.8 -311.8 12.0 
0004: $60 = 1;; integer values 

:PimpMyRideSave5
00D6: if 0 
0214:   pickup $645 picked_up 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave6 
0050: gosub ££Label012D4C 
00D6: if 0 
0256:   player $PLAYER_CHAR defined 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave7 
0215: destroy_pickup $645 
0213: $645 = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at -445.8 -311.8 12.0 
016A: fade 1 (back)  1000 ms 
0395: clear_area 1 at -442.6 -311.7 range 19.8 1.0 
0055: put_player $PLAYER_CHAR at -442.6 -311.7 10.5 
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 270.0 

:PimpMyRideSave7
0050: gosub ££Label012DA8 

:PimpMyRideSave6
0002: jump ££PimpMyRideSave2 

:PimpMyRideSave4
00D6: if 0 
0038:   $60 == 1;; integer values 
004D: jump_if_false ££PimpMyRideSave3 
0215: destroy_pickup $645 
0004: $60 = 0;; integer values 

:PimpMyRideSave3
0002: jump ££PimpMyRideSave2

Om er zlef een te maken doe je als volgt:

1. open mission builder gebruik deze threads doe rechtermuisknop en druk op replace en typ 'PimpMyRideSave' en daaronder bijv. 'BredleySave' en klik daarna op 'Replace All'

2. verander 'SAVE1' in 'SAVE2' (teminste als je een 2de save toevoegd dan is de 3de 'SAVE3')

3. en als laatste gebruik je 2 verschillende coordinaten, een voor waar de save pickup staat en de ander voor waar je staat als je gesaved hebt

tevens hoort dit bij het grote main.scm topic

vergeet niet de regel

0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "STARI"

te veranderen in de zone waarin de nieuwe savepoint zich bevind...

voor de rest een prima uitleg..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...