Jump to content
Joriz

Take-Two: Kwartaalcijfers Q2 2008


gallery_1_5_16234.jpg
Financiële cijfers zijn zojuist bekend gemaakt door Take-Two Interactive Software Inc. (het moederbedrijf van Rockstar Games). Al zitten hier weer een heleboel saaie getallen tussen zijn er ondanks dat toch weer wat nieuwe informatie en interessante cijfers over GTA4 te melden.
Vanaf de release van Grand Theft Auto IV op 29 april t/m 31 mei zijn maar liefst 11 miljoen exemplaren aan winkels/retailers verkocht, hiervan zijn maar liefst 8.5 miljoen exemplaren aan klanten doorverkocht.
GTA4 levert Take Two Games een omzet op van meer dan 500 miljoen dollar ( 323 miljoen Euro). In totaal is 55% van Grand Theft Auto IV in Noord Amerika (VS en Canada) verkocht en de overige 45% in andere landen. Maar liefst 78% van de omzet van Take-Two interactive van dit kwartaal komt van GTA4.
De episodic content van Grand Theft Auto 4 voor op de Xbox 360 is doorgeschoven naar het eerste financiële kwartaal van 2009 (tussen November 2008 en Januari 2009). Waarschijnlijk komt dus de episodisch content voor op de Xbox 360 een paar weken voor de kerst uit. De prijs van de episodische content is nog niet bekend. De episodische content wordt ook gemaakt door Rockstar North. Echter wat de episodische content voor GTA4 inhoud konden ze nog niet zeggen.
Over een mogelijke release van Grand Theft Auto 4 voor op de PC is helaas nog steeds niets bekend, tevens informatie over een volgende GTA is nog niet bekend. Voor informatie over een mogelijke volgende GTA zullen we nog wel een jaar op moeten wachten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Is het niet de overige 45% in anderen landen? :7

anderen?

daar heb ik nog nooit van gehoord, volgens mij is het gewoon andere...

stond er trouwens ook iets bij over DLC voor de ps3?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Is het niet de overige 45% in anderen landen? :7

anderen?

daar heb ik nog nooit van gehoord, volgens mij is het gewoon andere...

stond er trouwens ook iets bij over DLC voor de ps3?

het is ook gwn andere :puh:

en volgens my komt er (voorlopig) geen DLC van GTAIV voor de PS3 uit :(

post-85618-1212758839.png

Bewerkt: door Master of Evil

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Grote cijfers, al had ik meer verwacht.

Volgens mij zullen ze bekend maken dat er een PC release komt rond kerstmis.

vast omdat het er dan heel veel verkocht worden als kerstkado :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

vast omdat het er dan heel veel verkocht worden als kerstkado :tu:
Als de game aangekondigd wordt met kerst, gaat het veel verkocht worden als cadeau? Als een game aangekondigd wordt, is deze meestal nog lang niet af. Er wordt achter de schermen dan al een tijdje aan gewerkt, maar meestal duurt het na een aankondiging nog wel een tijdje voordat de game daadwerkelijk uitkomt. Soms komt ie dan zelfs helemaal niet meer (*kuch* nieuwe Duke Nukem). Wel is het zo dat veel releases rond kerst plaatsvinden, inderdaad vanwege het feit dat er dan een hoop games gekocht worden.

Zou mooi zijn, als die aankondiging eindelijk eens gedaan wordt. Ik wacht er al haast een jaar op. :7

Flinke verkoopcijfers overigens, maar was natuurlijk 100% te verwachten door GTA IV.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ben nu al benieuwd naar de nieuwe GTA :Y Ik hoop eigenlijk dat weer Nico Bellic de hoofdrol mag vervullen, maar dan verhuisd naar San Andreas. (En dat hij dan ook nog vrienden wordt met C.J! :dans: )

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Jammer dat we nog niets mogen weten over de Extra content.. :(

Sluit ik mij volledig bij aan, het frustreert mij ten zeerste dat ik nog niet weet waar ik zo rijkhalzend naar uit zie! :schater:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...