Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Laatst wilde ik een nieuwe object toevoegen aan mijn spel dat ik zelf in 3dsmax had gemaakt. Het was in tegenstelling tot de eerder gemaakte objecten heel simpel, enkel een vierkant blok (waar later een standbeeld op komt). Maar toen ik de dff, txd en de col had toegevoegd aan de gta3.img (nog niet eens aan de ide en ipl) crashte het spel al bij het laden.

Uiteindelijk heb ik kunnen bepalen dat de .col de boosdoener is. Als ik enkel de dff en txd toevoegde crasht het niet, maar ja, dan heb ik niets aan het object. Dus ik maak de .col opnieuw aan in 3dsmax. Weer toevoegen en weer een crash. 'Wellicht is dat met elke nieuwe .col zo?' dacht ik. Dus ik pik een willekeurige .col uit it gta3.img, extract hem, verander de naam naar oude2.col en voeg hem toe, rebuild het archief en test.

En inderdaad, een crash. Oftewel ik kan raar genoeg geen .cols meer toevoegen aan mijn gta3.img.

Ik hoorde voor ik wist dat het aan de col lag, wel van iemand dat een img 'vol' kan zijn, maar is het ook mogelijk dat enkel de cols vol zitten? Lijkt me raar aangezien er standaard nauwelijks .cols in zitten...

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Neo

Geplaatst:

Als je de .ddf maakt, dan kun je daar kiezen welke .col je wil gebruiken. Dus als je een goede .col hebt, kun je hem zo selecteren.

Geplaatst: (bewerkt)

Dank je, ik heb hem nu toegevoegd aan de dff. als ik hem nu toevoeg en het spel lad, crasht hij niet meer tijdens het laden.

Maar... Als ik hem nu toevoeg aan de ide of de ipl, krijg ik alsnog een crash tijdens het laden. Iemand een oplossing?

NeoSyp

Bewerkt: door $NeoSyp$
Geplaatst:

Ik bump dit toch maar eventjes omdat het steeds verder afzakt en het nog steeds niet is opgelost. Daarbij moet ik over een week toch echt een film van mijn stad heben gemaakt en een presentatie houden. Ik heb mijn stad al helemaal af dus dit is nog het enige struikelblok. Aub hulp, het is echt dringend.

NeoSyp

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...