Jump to content

Zoeklicht plaatsen


Recommended Posts

Geplaatst:

Hé,

Hoe kan ik een zoeklicht plaatsen op een helikopter?

Want ik heb een SWAT RAINDACE maar die zou ik toch graag met

een lichtie hebben die ik 's nachts aan kan doen.

Weet iemand hoe dit werkt?

Alvast bedankt !

Jeroen

  • 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)
Hé,

Hoe kan ik een zoeklicht plaatsen op een helikopter?

Want ik heb een SWAT RAINDACE maar die zou ik toch graag met

een lichtie hebben die ik 's nachts aan kan doen.

Weet iemand hoe dit werkt?

Alvast bedankt !

Jeroen

dan moe je het scm script bewerken of met cleo3 werken. dat kan je het makkelijkst met sannybuilder.

ik zou de cleo3 doen, dan kan je de save-games nog spelen. en is makkelijk te verwijderen.

instalatie:

zorg er voor dat je gta sa versie 1.0 of 1.1 hebt!

__________________________________________________________________

1. download: cleo3 library

2. open het met winrar.

3. kopier de bestanden: cleo.asi, vorbisFile.dll en vorbisHooked.dll naar je gta sa directory. (meestal: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas)

4. maak in je gta sa directory een map aan, en noem die map: CLEO. daar kan je Cleo3 bestanden neerzetten, zoals: .CS, .CM & .CLEO

_________________________

nu open je sanny builder en klik bestand nieuw.

je kan daar de codes inzetten.

een snel voorbeeld

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .CS}

1@ = 1
03C0: 2@ = actor $PLAYER_ACTOR car 


:NONAME_01
wait 0
if 
actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)
else_jump @NONAME_01
wait 0
06C1: create_searchlight 1@ on_car 2@ with_offset 0.0 1.0 -0.5 radius 0.4 target 2228.36 -1171.48 25.82 radius 5.0
06B3:   searchlight 1@ active 
jump @NONAME_02

:NONAME_02
wait 0
if 
not actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)
else_jump @NONAME_02
wait 0
jump @NONAME_01

staren>>>compile in de cleo map in je gta sa directory

weet nie of de code het doet, heb snel ff gemaakt.

expirimenteer er maar mee.

veel suc6 :tu:

EDIT: heb het geprobeert en het werkt nie, gta sa loopt vast, ik heb nu verder geen tijd meer om te kijken. sorry :-(

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

Jammer dat hij niet werkt, wachten totdat iemand anders komt emt een oplossing :{

In ieder geval bedankt

  • 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

ik heb hier een werkende versie van het zoeklicht. het probleem van het vastlopen was dat als je niet in een auto zit. en je kijkt dan of je in een auto zit loopt gta vast.

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .CS}

1@ = -1



:NONAME_01
wait 0
if 
actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)
else_jump @NONAME_01
wait 0
03C0: 2@ = actor $PLAYER_ACTOR car
04C4: store_coords_to 2@ 3@ 4@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 10.0 -10.0
06C1: create_searchlight 1@ on_car 2@ with_offset 0.0 1.0 -0.5 radius 0.4 target 2@ 3@ 4@ radius 5.0
06B3:   searchlight 1@ active 
jump @NONAME_02

:NONAME_02
wait 0
if 
not actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)
else_jump @NONAME_02
wait 0
06B2: destroy_searchlight 1@ 
jump @NONAME_01

alleen hij wijst nu nog naar een punt ik weet niet hoe je dat moet oplossen

edit: gevonden

Bewerkt: door robojan
Geplaatst:
ik heb hier een werkende versie van het zoeklicht. het probleem van het vastlopen was dat als je niet in een auto zit. en je kijkt dan of je in een auto zit loopt gta vast.

alleen hij wijst nu nog naar een punt ik weet niet hoe je dat moet oplossen

dat was niet de fout, ik had het later (enige weken later) nog eens geprobeerd en wat dingen aangepast en toe deed ie het wel.

maar ik vond het niet echt nodig om na zo lange tijd nog te beantwoorden.

BC7 :cya:

Geplaatst:
ik heb hier een werkende versie van het zoeklicht. het probleem van het vastlopen was dat als je niet in een auto zit. en je kijkt dan of je in een auto zit loopt gta vast.

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .CS}

1@ = -1



:NONAME_01
wait 0
if 
actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)
else_jump @NONAME_01
wait 0
03C0: 2@ = actor $PLAYER_ACTOR car
06C1: create_searchlight 1@ on_car 2@ with_offset 0.0 1.0 -0.5 radius 0.4 target 2228.36 -1171.48 25.82 radius 5.0
06B3:   searchlight 1@ active 
jump @NONAME_02

:NONAME_02
wait 0
if 
not actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)
else_jump @NONAME_02
wait 0
06B2: destroy_searchlight 1@ 
jump @NONAME_01

alleen hij wijst nu nog naar een punt ik weet niet hoe je dat moet oplossen

Deze code werkt maar richt maar naar 1 plaats in de map , ik wil hier we leven tijd voor maken maar ik ga een week op vakantie , ik zal zien ,

Wat ik wou vragen , wat is de bedoeling van je licht dat je met een paar knoppen kunt kiezen waar het licht schijnt of dat als je op een knop drukt hij een auto automatisch blijft volgen en als je nog eens drukt hij een andere auto volgt?

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hier al iets kleins gemaakt er zitten nog wat dingen in die moeten worden uitgewerkt enzo maar het werkt,

wanneer je in de Raindance zit druk je op 'b' om te activeren en terug 'b' om te deactiveren , dan het licht schijnt recht onder je heli en verplaatst mee met de heli en dan heb je de knoppen 'u' 'j' 'k' 'h'

u : met deze gaat het zoeklicht naar voor

j : met deze gaat het zoeklicht naar achter

k : met deze gaat het zoeklicht naar rechts

h : met deze gaat het zoeklicht naar links

Nu ook het licht gaat met de heli mee alleen om dit te laten werken moest ik het licht ieder maal

uit en aan doen dus lijkt het een beetje op een knipper licht.

Maar je ziet mooi waar het licht is enzo dus.

Maar voor de rest werkt alles , hier is de code , gelieve mijn commentaar bovenaan het script mee te kopieren.

//Searchlight on RAINDANC

//Athor : Extron <laurieboy_20 (at) hotmail DOT com>

//Date : 16/08/2008

//Press B when in the raindance to activate and deactivate

// u = forward

// j = back

// h = left

// k = right

{$VERSION 3.1.0027}

{$CLEO .CS}

0@ = -1

:LIGHT_01

wait 0

if and

actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)

0AB0: key_pressed 66

jf @LIGHT_01

03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car

6@ = 0

7@ = 0

jump @LIGHT_20

:LIGHT_20

wait 0

0407: store_coords_to 2@ 3@ 4@ from_car 1@ with_offset 0.0 0.0 0.0

02CE: 5@ = ground_z_at 2@ 3@ 4@

jump @LIGHT_30

:LIGHT_25

wait 0

if

0AB0: key_pressed 85

then

7@ += 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 74

then

7@ -= 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 72

then

6@ -= 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 75

then

6@ += 2.5

end

0407: store_coords_to 2@ 3@ 4@ from_car 1@ with_offset 6@ 7@ 0.0

02CE: 5@ = ground_z_at 2@ 3@ 4@

06B2: destroy_searchlight 0@

jump @LIGHT_30

:LIGHT_30

wait 0

06C1: create_searchlight 0@ on_car 1@ with_offset 0.0 1.0 -0.5 radius 0.2 target 2@ 3@ 5@ radius 5.0

06B3: searchlight 0@ active

jump @LIGHT_40

:LIGHT_40

wait 0

if or

not actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)

0AB0: key_pressed 66

jf @LIGHT_25

wait 0

06B2: destroy_searchlight 0@

wait 500

jump @LIGHT_01

Ik ben er nog met bezig om nog bij te werken dus.

Greetz,

Extron

-------

Bewerkt: door extron
Geplaatst:
//Searchlight on RAINDANC

//Athor : Extron <laurieboy_20 (at) hotmail DOT com>

//Date : 16/08/2008

//Press B when in the raindance to activate and deactivate

// u = N

// j = Z

// h = E

// k = W

{$VERSION 3.1.0027}

{$CLEO .CS}

0@ = -1

:LIGHT_01

wait 0

if and

actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)

0AB0: key_pressed 66

jf @LIGHT_01

03C0: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car

6@ = 0

7@ = 0

jump @LIGHT_20

:LIGHT_20

wait 0

0407: store_coords_to 2@ 3@ 4@ from_car 1@ with_offset 0.0 0.0 0.0

02CE: 5@ = ground_z_at 2@ 3@ 4@

jump @LIGHT_30

:LIGHT_25

wait 0

if

0AB0: key_pressed 85

then

7@ += 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 74

then

7@ -= 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 72

then

6@ -= 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 75

then

6@ += 2.5

end

0407: store_coords_to 2@ 3@ 4@ from_car 1@ with_offset 6@ 7@ 0.0

02CE: 5@ = ground_z_at 2@ 3@ 4@

06C1: create_searchlight 9@ on_car 1@ with_offset 0.0 1.0 -0.5 radius 0.2 target 2@ 3@ 5@ radius 5.0

06B3: searchlight 9@ active

06B2: destroy_searchlight 0@

jump @LIGHT_30

:LIGHT_30

wait 0

if

0AB0: key_pressed 85

then

7@ += 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 74

then

7@ -= 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 72

then

6@ -= 2.5

end

if

0AB0: key_pressed 75

then

6@ += 2.5

end

0407: store_coords_to 2@ 3@ 4@ from_car 1@ with_offset 6@ 7@ 0.0

02CE: 5@ = ground_z_at 2@ 3@ 4@

06C1: create_searchlight 0@ on_car 1@ with_offset 0.0 1.0 -0.5 radius 0.2 target 2@ 3@ 5@ radius 5.0

06B3: searchlight 0@ active

06B2: destroy_searchlight 9@

jump @LIGHT_40

:LIGHT_40

wait 0

if or

not actor.DrivingVehicleType($PLAYER_ACTOR, #RAINDANC)

0AB0: key_pressed 66

jf @LIGHT_25

wait 0

06B2: destroy_searchlight 0@

wait 500

jump @LIGHT_01

Hier alles is hetzelfde als de vorige alleen hier knippert het licht niet.

Greetz,

Extron

-------

Geplaatst:

Ja enig antwoord krijg ook niet meer , weer iemand die iets wilt hebben en stuurt dan om hulp en die moet er

dan binnen de 5 min zijn.

Als iemand dan er tijd voor maakt en iets heeft gevonden dan kijken ze er al niet meer om.

:duh: Extron :duh:

------------

  • 3 maanden later...
Geplaatst:
Ja enig antwoord krijg ook niet meer , weer iemand die iets wilt hebben en stuurt dan om hulp en die moet er

dan binnen de 5 min zijn.

Als iemand dan er tijd voor maakt en iets heeft gevonden dan kijken ze er al niet meer om.

:duh: Extron :duh:

------------

Ik ben een hele tijd weggeweest, dus heb eigenlijk nooit tijd gehad om het uit te proberen,

ik heb het geprobeert en het lukt.

Iedereen bedankt!

Geplaatst:

Ah nog antwoord, ik dacht dat ik weer iets voor niets heb gedaan, en natuurlijk

werkt het zelf uitgetest, ik had ook een gemaakt die automatisch een auto

volgt maar die haf wel problemen toen de auto te ver was dus heb ik die weer

verwijdert maar deze werkt zoals het moet.

Greetz,

Extron

--------

Geplaatst:
Ah nog antwoord, ik dacht dat ik weer iets voor niets heb gedaan, en natuurlijk

werkt het zelf uitgetest, ik had ook een gemaakt die automatisch een auto

volgt maar die haf wel problemen toen de auto te ver was dus heb ik die weer

verwijdert maar deze werkt zoals het moet.

Greetz,

Extron

--------

In ieder geval super bedankt man,

en voor niets is denk niet waar..

Ik denk dat je er meer mensen mee heb geholpen!

Geplaatst: (bewerkt)
In ieder geval super bedankt man,

en voor niets is denk niet waar..

Ik denk dat je er meer mensen mee heb geholpen!

Ik ben blij van dat te horen.

Nog veel plezier ermee.

Greetz,

Extron

-------

Bewerkt: door extron

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...