Jump to content

100% Savegame werkt niet?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, hierbij mijn eerste post op het forum.

Heb echt enorm lang geen GTA SA gespeeld en bij aankoop van mijn nieuwe PC destijds (oude PC deed het niet meer, savegame kan ik dus niet backuppen) niet GTA SA geïnstalleerd omdat ik het dus toch bijna nooit meer speelde. 6 juni jl. heb ik uit verveling besloten om weer GTA te installeren, wat buitengewoon goed verliep.

Missie 1 (met dat fietsje dus) volbracht, blablabla. Op een gegeven moment geen zin meer om al die missies opnieuw te doen, dus heb ik besloten een 100% savegame te downloaden. Gedaan, in het mapje 'Mijn documenten\GTA San Andreas User Files' geplakt en uitgeprobeerd.

Als ik de savegame wil laden, krijg ik bij de savegames wel te zien dat de laatste missie is volbracht ("The End Line" of zo?), maar als ik erop klik, kom ik bij de eerste missie. Met dat fietsje dus in dat steegje...

Heb al het eea gegoogled, maar daar werd ik echt niks wijzer van aangezien ik absoluut niks van computers weet. Overigens heb ik V1.00 van GTA, wellicht heeft dit er iets mee te maken?

Om een lang verhaal kort te maken voor de duidelijkheid, dit heb ik gedaan:

1. 100% savegame gedownload incl. een main.scm bestandje

2. Savegame in mijn documenten gezet en main.scm in program files\nogwat

3. GTA SA opgestart

4. Load game

5. Nummertje 1 'The End Line of zoiets'

6. En dan komt hij bij de eerste missie met dat fietsje

Ik kan hier echt zo slecht tegen, haha. Bedankt voor de moeite in ieder geval en mijn excuses als hier al een topicje over is geweest (kon niks vinden nl.).

Bob

P.S. I know, met een 100% savegame kun je alleen nog maar wat rondlopen/rondrijden, maar dat is juist wat ik leuk vind. Rondrijden, garages vullen, lekker doelloos doen als ik me even verveel. Heb toch geen tijd voor missies...

Overigens heb ik GTA SA gewoon netjes in de winkel gekocht, legaal dus. Niet illegaal gedownload of zo.

Bewerkt: door seat auto emociòn
Geplaatst:

Het kan kloppen. Als je Versie 1 van GTA: San Andreas hebt, moet je dus ook een Versie 1 savegame er bij gebruiken. Als dit Versie 2 is, kan dit inderdaad niet.

Een manier om je Versie van GTA te checken. Even voor de zekerheid:

Ga naar je GTA San Andreas map (Standaard C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas) en zoek naar de map Data --> Script. Daar zie je, als het goed is, twee bestanden staan, met onder andere de Script.img. Is deze...

• ...568KB, dan heb je V1 (savegame)
  • ...562KB, dan heb je V2 (savegame)

Volgens mij heb je trouwens Versie 2, met een Versie 1 savegame. Want als je dat andersom hebt, krijg je een crash. En nu een nieuw spel.

100% Savegame V2

Het kan kloppen. Als je Versie 1 van GTA: San Andreas hebt, moet je dus ook een Versie 1 savegame er bij gebruiken. Als dit Versie 2 is, kan dit inderdaad niet.

Een manier om je Versie van GTA te checken. Even voor de zekerheid:

Ga naar je GTA San Andreas map (Standaard C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas) en zoek naar de map Data --> Script. Daar zie je, als het goed is, twee bestanden staan, met onder andere de Script.img. Is deze...

• ...568KB, dan heb je V1 (savegame)
  • ...562KB, dan heb je V2 (savegame)

Volgens mij heb je trouwens Versie 2, met een Versie 1 savegame. Want als je dat andersom hebt, krijg je een crash. En nu een nieuw spel.

100% Savegame V2

Goh wat stom van me, dacht dat ik V1 had maar het blijkt V2 te zijn. Bestandje is nl 562 kb.. Ik ga het even proberen, bedankt voor de moeite!

edit: Hmm heb het geprobeerd en hij werkt nog steeds niet. Krijg telkens dit scherm dus als ik het spel laad:

Naamloos-1kopie.jpg

Wat echt enorm raar is, is dat de savegame van gisteren waarbij ik de eerste missie dus heb voltooid, hij het wel doet.

Om een lang verhaal kort te maken voor de duidelijkheid, dit heb ik gedaan:

1. 100% savegame gedownload incl. een main.scm bestandje

2. Savegame in mijn documenten gezet en main.scm in program files\nogwat

En ik denk dat hier is fout gegaan. Als je een savegame download van de juiste versie hoef/moet je niet de main.scm vervangen. Tenzij de main.scm is veranderd met een modificatie (of meerdere). Ik raad je aan om je oude main.scm weer terug te zetten en een 100% savegame van deze site te downloaden. Als je toch nog twijfelt welke versie je hebt kan je natuurlijk van beide versies een savegame uitproberen.

Succes ^_^

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Heb de oude Main.scm weer terug gezet (had de boel gelukkig geback-upt), maar hij doet het helaas nog steeds niet.. :N

Zou het misschien helpen om GTA SA even opnieuw te installeren?

edit: bijlage met mijn savegame toegevoegd

GTASAsf3.b

Voor zover ik kan zien is het idd een savegame voor versie 2, ik heb 'm even door een programma gehaald (SA_ID_converter). Dit is soms nodig bij savegames voor versie 2, probeer het nu nogmaals en laat even weten of het gelukt is. ^_^

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

"Sorry, maar je hebt geen toestemming om deze functie te gebruiken." Haha, misschien is het mogelijk om het via iets anders te uploaden? :7

Edit: Nou jongens, het is gelukt. _KoE_Mzungu je bent top, echt enorm bedankt voor dat programmaatje :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...